• Annisen

    Bröllop augusti 2015

    Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)


     


    Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

  • Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Annisen

    Hej tjejer,

    Trådstartaren här :) Kul att läsa om allas planering! Vår har blivit helt omkullkastad då min mamma blivit väldigt sjuk. Vårt bröllop i augusti är inställt och allt avbokat, MEN vi vill ju gifta oss men gärna med min mamma närvarande så därför har vi på inrådan från läkare tidigarelagt bröllopet till 1 MAJ. Jag som hade planerat allt i så god tid för att slippa stress osv men nu blir det på en helt annan plats men som betyder mycket för oss och är så vacker. De på slottet har ställt upp och anordnar ett litet bröllop 25-30 pers trots att de annars bara har stora bröllop på minst 75 gäster. Vi får hjälp av deras bröllopskoordinator vilket känns så skönt med bara 1 1/2 mån kvar, för oss var det viktigt att det blir ett riktigt bröllop trots omständigheterna.. Min ring är beställd och jag väntar med spänning, provad underkläder till klänningen igår och skickade ut inbjudningarna! Det går tydligen att ordna ett fint bröllop med kort om tid också ;)

  • mtep
    Annisen skrev 2015-03-14 18:52:15 följande:

    Hej tjejer,

    Trådstartaren här :) Kul att läsa om allas planering! Vår har blivit helt omkullkastad då min mamma blivit väldigt sjuk. Vårt bröllop i augusti är inställt och allt avbokat, MEN vi vill ju gifta oss men gärna med min mamma närvarande så därför har vi på inrådan från läkare tidigarelagt bröllopet till 1 MAJ. Jag som hade planerat allt i så god tid för att slippa stress osv men nu blir det på en helt annan plats men som betyder mycket för oss och är så vacker. De på slottet har ställt upp och anordnar ett litet bröllop 25-30 pers trots att de annars bara har stora bröllop på minst 75 gäster. Vi får hjälp av deras bröllopskoordinator vilket känns så skönt med bara 1 1/2 mån kvar, för oss var det viktigt att det blir ett riktigt bröllop trots omständigheterna.. Min ring är beställd och jag väntar med spänning, provad underkläder till klänningen igår och skickade ut inbjudningarna! Det går tydligen att ordna ett fint bröllop med kort om tid också ;)


    Så tråkigt att höra om din mamma. Hoppas nu hon kan vara med i maj. <3 Min mamma fick cancer i fjol men efter operationer ser allt bra ut så hoppas ju innerligt att hon kan vara med oss i augusti.
  • Linnen
    SilviaVonLila skrev 2015-03-14 08:21:11 följande:

    hej alla augustitjejer/killar


    Jag gifter mig 1/8 2015 och det börjar närma sig. :)


    Mycket är bokat och ordnat med, men jag har lite detaljer kvar. Bland annat transport, tårta, kläder och skor till m2b, alla detaljer kring bordsplacering, osv. osv.


    Skulle vilja att min m2b var lite mer drivande i bröllopsplanerandet, för hittills har det varit jag som styrt och bokat och ringt och han har mest bara hängt på. Jag börjar känna mig lite stressad över att det ändå är vissa saker som inte är bokade, men han har inte alls samma syn på det hela. Känns som att om jag inte ringer så ringer ingen.


    Är det jag som är för drivande eller är det han som är för avslappnad?


    Någon annan med liknande upplevelser?


    Vill ni får ni gärna läsa om mitt planerande närmare på min blogg, får ni se lite bilder också www.vonlila.se 


    Vad roligt med en till som gifter sig 1/8 :D


    Det låter som att du beskrivit mig och min sambo :P Han fick i uppdrag att fixa med tårta. Jag frågade när han skulle göra det och då sa han om 1-2 veckor. Det har snart gått två månader. Blir lite tokig på honom. Men sen vill jag inte tjata för mycket heller för han jobbar 180-200 timmar i månaden minst. 

  • Mirred
    SilviaVonLila skrev 2015-03-14 08:21:11 följande:

    hej alla augustitjejer/killar


    Jag gifter mig 1/8 2015 och det börjar närma sig. :)


    Mycket är bokat och ordnat med, men jag har lite detaljer kvar. Bland annat transport, tårta, kläder och skor till m2b, alla detaljer kring bordsplacering, osv. osv.


    Skulle vilja att min m2b var lite mer drivande i bröllopsplanerandet, för hittills har det varit jag som styrt och bokat och ringt och han har mest bara hängt på. Jag börjar känna mig lite stressad över att det ändå är vissa saker som inte är bokade, men han har inte alls samma syn på det hela. Känns som att om jag inte ringer så ringer ingen.


    Är det jag som är för drivande eller är det han som är för avslappnad?


    Någon annan med liknande upplevelser?


    Vill ni får ni gärna läsa om mitt planerande närmare på min blogg, får ni se lite bilder också www.vonlila.se 


     Min sambo är precis likadan...vi gifter oss också den 1/8.

    Satt och pratade om musiken i kyrkan igår, han är mer musikalisk än mig så han får bestämma tycker jag, ändå så vill han bolla över mycket till mig.
  • Linnen

    I helgen spikade vi in- och utgångsmusik :D 
    Vi går in till "Rid över skog" och ut till "Concerning Hobbits". 
    Vilka låtar har ni valt? :) 

  • stresso
    SilviaVonLila skrev 2015-03-14 08:21:11 följande:

     


    Skulle vilja att min m2b var lite mer drivande i bröllopsplanerandet, för hittills har det varit jag som styrt och bokat och ringt och han har mest bara hängt på. Jag börjar känna mig lite stressad över att det ändå är vissa saker som inte är bokade, men han har inte alls samma syn på det hela. Känns som att om jag inte ringer så ringer ingen.


    Är det jag som är för drivande eller är det han som är för avslappnad?


    Någon annan med liknande upplevelser?


    i vårt fall är det min fästman som har haft mest åsikter om hur det ska bli - vigselplats och festlokal nära vattnet etc., till slut ruttnade jag på att det var jag som gjorde all research, budgetering, kontakter etc så jag sa ifrån! Jag kommer inte se fram emot bröllopet om jag ska ordna allt och då kan vi lika gärna låta bli att gifta oss, och han förstod att jag menade allvar och var beredd att skippa stora festen och då tog han en mycket mer aktiv roll - nu är det ett gemensamt projekt och vi får båda två det vi vill ha :)
    Sätt hårt mot hårt!
    Linnen skrev 2015-03-16 13:25:29 följande:

    I helgen spikade vi in- och utgångsmusik :D 
    Vi går in till "Rid över skog" och ut till "Concerning Hobbits". 
    Vilka låtar har ni valt? :) 


    vi har inte spikat i vilken ordning låtarna kommer men det lutar åt att vi går in till Av längtan till dig, Sång till friheten under själva vigseln och utgång till För kärlekens skull :)
  • bridetobe

    Vi ska ha du är allt som framförs av dottern och hennes kusin under vigseln och utgång till from this moment.
    En av psalmerna blir på bröllopsdagen ber vi.

    ingångsmusik har jag inte hittat DEN ännu

  • Nightrod
    SilviaVonLila skrev 2015-03-17 07:32:49 följande:

    åh hurska jag kunna hålla mig till augusti, nu har våra vigselringar kommit och de är sååååå vackra!!

    HÄR ÄR VÅRA VIGSELRINGAR


    Ha ha ha Märkte hur jag tappade fpkus på ringarna när den fina nyckeln döck upp i bilden
    ringarna var dock väldigt fina
    Live free, ride free
Svar på tråden Bröllop augusti 2015