• Annisen

    Bröllop augusti 2015

    Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)


     


    Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

  • Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Eriikah
    AnnaHJ skrev 2015-02-16 18:39:46 följande:
    Vi ska ha en egen sång i kyrkan, utöver de 2 psalmerna. Vi hade tänkt 2 sånger först, men vi kör bara en då vi dels vill ha ceremonin överstökad så fort som möjligt och dels för att min sambo vet hur jobbigt det är med spelningar i kyrkan då han själv är musiker Flört Vi kommer ha en sångare, en som spelar akustisk gitarr och ev en pianist. Vet dock inte vad vi vill ha för sång ännu...
    Av ren nyfikenhet, varför är det jobbigt att spela i kyrkan?
  • bride2B

    Jag hoppar också in här. Vi gifter oss den 15:e augusti, också ett lätt datum att komma ihåg (150815). 
    Kyrka och festlokal är bokad. Där vi ska ha festen ordnar de det mesta: dukning, blommor, mat, dryck, brudskål osv. Väntar på svar angående ett par saker innan vi kan beställa inbjudningarna. Nästa steg att fixa nu är fotograf, frisör, klänning m.m.

  • bride2B
    Linnen skrev 2015-02-14 14:36:23 följande:

    Idag har jag hittat min drömklänning :D Dock är det 4 månaders leveranstid så får vänta en hel evighet innan jag får prova den. Har ni inte alltför långt till Degerfors så rekommenderar jag en tur till Fest- och Bröllopspalatset. Det är helt fantastiskt där :D 


    Förvånad 4 månader var en lång leveranstid! Var det någon väldigt speciell klänning, för inte kan det väl vara så lång leveranstid överallt? Jag hade tänkt vänta någon månad med att börja prova klänning, men nu blir jag ju nästan nervös?
  • AnnaHJ
    Eriikah skrev 2015-02-16 18:57:08 följande:
    Av ren nyfikenhet, varför är det jobbigt att spela i kyrkan?
    Det gäller väl säkert inte alla men alla musiker vi känner tycker det är nervöst och stelt, sång och musik måste vara perfekt då alla toner som spelas fel hörs i o m akustiken. Sedan applåderar ingen heller utan man ska smyga tillbaka till sin plats i en knäpptyst kyrka, nästan så jag funderar på att fråga prästen om det är ok att vi applåderar på våran vigsel för att lätta upp stämningen Flört
  • detondabrostet
    bridetobe skrev 2015-02-16 17:04:30 följande:

    Nån som ska ha sång i kyrkan? Alltså en som sjunger en-två vanliga sånger?


    Vi kommer ha två sånger, en av mina tärnor kommer sjunga Maybe I'm amazed av Paul McCartney, och en av min partners bästa vänner kommer också sjunga något, inte bestämt vad ännu. Jag tycker att det känns jättekul att ha våra vänner som sjunger. Jag tror att jag skulle tycka att det var konstigt med en solist som vi inte känner, men jag vet att det förekommer.
  • yasminb
    bride2B skrev 2015-02-16 20:47:18 följande:
    Förvånad 4 månader var en lång leveranstid! Var det någon väldigt speciell klänning, för inte kan det väl vara så lång leveranstid överallt? Jag hade tänkt vänta någon månad med att börja prova klänning, men nu blir jag ju nästan nervös?
    jag var ute i början av förra veckan och tyckte jag var ute i god tid, då sa de samma sak.. bör beställa klänningen vid månadsskiftet så den hinner sys upp och så.. annat är om du kommer till någon butik där du kan köpa klänning på lagervara.. Men ja, här i Stockholm är det dags snarast är iaf den info jag fått..
  • yasminb

    Apropå något helt annat, är det någon av er som har börjat fundera något på lekar? Tänkte om man ska ha något som lättar upp stämningen under middagen kanske, och sen under festen innan folk blir allt för glada i hatten..? ;)

  • Linnen
    bride2B skrev 2015-02-16 20:47:18 följande:
    Förvånad 4 månader var en lång leveranstid! Var det någon väldigt speciell klänning, för inte kan det väl vara så lång leveranstid överallt? Jag hade tänkt vänta någon månad med att börja prova klänning, men nu blir jag ju nästan nervös?
    Det är 4 månader på vissa märken och modeller. Köpte en MoriLee 1959.
    Men det fanns dom som det bara var 8 veckors leverans på också av det märket och andra märken också så klart. Tycker du ska börja kolla nu så slipper du känna dig begränsad ifall klänningen har lång leveranstid. Justin Alexander och nåt mer märke var det också 4 månader på. Verkade dock vara kortare leveranstid på dom flesta klänningarna :) 
  • Linosa
    Linnen skrev 2015-02-17 00:04:44 följande:
    Det är 4 månader på vissa märken och modeller. Köpte en MoriLee 1959.
    Men det fanns dom som det bara var 8 veckors leverans på också av det märket och andra märken också så klart. Tycker du ska börja kolla nu så slipper du känna dig begränsad ifall klänningen har lång leveranstid. Justin Alexander och nåt mer märke var det också 4 månader på. Verkade dock vara kortare leveranstid på dom flesta klänningarna :) 
    Jag har också beställt en MoriLee och det var 4 månaders leveranstid på den också. Och så ska man ju komma ihåg att många gånger behöver man göra justeringar på klänningen hos en skräddare också.
Svar på tråden Bröllop augusti 2015