• Annisen

    Bröllop augusti 2015

    Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)


     


    Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

  • Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Linnen

    Idag har jag hittat min drömklänning :D Dock är det 4 månaders leveranstid så får vänta en hel evighet innan jag får prova den. Har ni inte alltför långt till Degerfors så rekommenderar jag en tur till Fest- och Bröllopspalatset. Det är helt fantastiskt där :D 

  • bridetobe

    Jag som tyckte jag letade och letade men hittade ingen augustitråd. Men kul att det finns en.
    Tjej här. 31 år. Blev friad till igår på alla hjärtans dag och planerna är i full gång. Det var svårt hitta ett datum tyckte jag till jag hittade 8/8. Har inget allas klart då detta är så nytt. Det blir knapert o planeringstid men sån är han min sambo =) Han hade dock gått och funderat på det ett tag så han har hunnit vänja sig vid tanken om bröllop i sommar.

    Längtar till imorn å man får ringa och boka. Hoppas det finns ledig där vi vill vara den dagen =)

  • Linnen
    bridetobe skrev 2015-02-15 12:15:07 följande:

    Jag som tyckte jag letade och letade men hittade ingen augustitråd. Men kul att det finns en.
    Tjej här. 31 år. Blev friad till igår på alla hjärtans dag och planerna är i full gång. Det var svårt hitta ett datum tyckte jag till jag hittade 8/8. Har inget allas klart då detta är så nytt. Det blir knapert o planeringstid men sån är han min sambo =) Han hade dock gått och funderat på det ett tag så han har hunnit vänja sig vid tanken om bröllop i sommar.

    Längtar till imorn å man får ringa och boka. Hoppas det finns ledig där vi vill vara den dagen =)


    Vad roligt, grattis! Håller tummarna för att det är ledigt :) 
  • bridetobe

    Åh vad jobbigt. Pastorsexpeditionen öppnar inte förrän 10.

    Blir en lång nervös morgon detta och gå och vänta på det.der är liksom nästa. Sen kan man börja med inbjudningarna.

  • bridetobe

    Åh vad jobbigt. Pastorsexpeditionen öppnar inte förrän 10.

    Blir en lång nervös morgon detta och gå och vänta på det.der är liksom nästa. Sen kan man börja med inbjudningarna.

  • bridetobe

    Nu är det bokat. Fanns ingen bra tid den 8 augusti so vi ville ha då kapellet bara har tre fasta tider på lördagarna under sommaren så det blev helgen efter ist 150815 kl 15.15 (det var den enda lediga tiden den dagen ???? )

  • Eriikah
    bridetobe skrev 2015-02-16 17:03:40 följande:

    Nu är det bokat. Fanns ingen bra tid den 8 augusti so vi ville ha då kapellet bara har tre fasta tider på lördagarna under sommaren så det blev helgen efter ist 150815 kl 15.15 (det var den enda lediga tiden den dagen ???? )


    Det blev ju en väldigt passande tid att gifta sig, lätt att komma ihåg =)

    Vi kommer nog ha två eller tre vanliga sånger, har bara inte hittat nån som sjunger än
  • AnnaHJ
    bridetobe skrev 2015-02-16 17:04:30 följande:

    Nån som ska ha sång i kyrkan? Alltså en som sjunger en-två vanliga sånger?


    Vi ska ha en egen sång i kyrkan, utöver de 2 psalmerna. Vi hade tänkt 2 sånger först, men vi kör bara en då vi dels vill ha ceremonin överstökad så fort som möjligt och dels för att min sambo vet hur jobbigt det är med spelningar i kyrkan då han själv är musiker Flört Vi kommer ha en sångare, en som spelar akustisk gitarr och ev en pianist. Vet dock inte vad vi vill ha för sång ännu...
Svar på tråden Bröllop augusti 2015