• Bride2b

    Bildtråd - Visa din solitär/enstensring!

    Hej!

    Som rubriken låter! Nu skulle jag vilja se DIN solitär/enstensring. Vill ha lite inspiration för kommande vigselring då jag själv kommer att välja en solitärring. Skriv gärna inköpsställe, pris, sten. Om du har en diamant, tala gärna om kvalité och carat.
    ´


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-19 08:49
    Vill tillägga att det ska vara på en ring som du redan har, inte någon bild på en ring.

  • Svar på tråden Bildtråd - Visa din solitär/enstensring!
  • pinkflesh


    Visade mina ringar i Visa din ring 2013-tråden, men tänkte visa dem här med Glad Tycker det är kul att det finns en tråd för enstensringar!

    Enstensringen är min förlovningsring och den V-formade är vigselringen som jag inte får bära förrän 16 augusti nästa år... De är i 18 karats vitt guld och har ett snirkligt mönster hela vägen runt, förlovningsringen är 3 mm och vigselringen är 2 mm. Stenen är en 0,77 ct brilliantslipad diamant.

    Sneglar ned på vänsterhanden hela tiden nu för att beskåda ringen och se hur stenen glittrar Flört Men främst tycker jag om att titta på ringen för då kommer jag att tänka på min blivande man Hjärta
  • pinkflesh

    Ni som inte lyckas ladda upp bilder, testa en annan webbläsare! För mig funkar det inte att ladda upp bilder med Explorer, jag kör på Firefox istället.

  • Oprekär


    Här är min  vigsel- tillika drömring! Palladium med en smaragdslipad diamant på 0,7 ct. Tyvärr syns inte blinget så bra ur denna vinkel Tungan ute
  • Mathildatiger
    Lenaerik86 skrev 2013-09-19 12:47:45 följande:
    Här kommer min fantastiska förlovningsring. Det är en 0,5 carat (diamant) från Albrekts guld. Kunde inte vara mer nöjd. Glad


    Precis en sån som jag har tänkt mig. Vad är det för bredd på skenan?
  • Amanda986
    kinchy skrev 2013-09-22 14:50:22 följande:
    Här är min. Det är en platinaring med en sten på 1.25 carat. Kommer inte exakt ihåg priset men tror att den kostade ca £3000, dock är den värderad till nästan det dubbla. Min blivande köpte den på www.diamondsfactory.co.uk dom har fantastiska priser!

     


    Villken klarhet har ni valt på stenen? jag kollar på en solitärring funderar på hur fin kvallité på stenen som man ska välja?
  • Mathildatiger
    Lenaerik86 skrev 2013-10-15 16:36:38 följande:
    Skenan på min ring är 2.5 mm typ.
    Min förlovningsring är 3 mm, det känns som att det borde kunna bli bra med samma bredd på vigselringen och en sten i liknande storlek som din, ev. något större för att matcha den extra halva mm jag kommer ha då. 
    Det är svårt att tänka hur det kommer att bli, därför är det så bra att kunna se bilder på andras ringar tycker jag.
Svar på tråden Bildtråd - Visa din solitär/enstensring!