• Bride2b

Bildtråd - Visa din solitär/enstensring!

Hej!

Som rubriken låter! Nu skulle jag vilja se DIN solitär/enstensring. Vill ha lite inspiration för kommande vigselring då jag själv kommer att välja en solitärring. Skriv gärna inköpsställe, pris, sten. Om du har en diamant, tala gärna om kvalité och carat.
    ´

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-19 08:49
    Vill tillägga att det ska vara på en ring som du redan har, inte någon bild på en ring.

• Svar på tråden Bildtråd - Visa din solitär/enstensring!
  • cata86

Oprekär:

Urfin ring! Var har du hittat den och hur var priset? Har den något namn så att man kan hitta den:)

• Oprekär
    cata86 skrev 2013-10-15 20:06:48 följande:
    Oprekär:

Urfin ring! Var har du hittat den och hur var priset? Har den något namn så att man kan hitta den:)
    Tack så mycket! Glad Modellen (http://www.andreasen.fi/sivu/sormukset_tulppaani/173 ) hittade jag av en slump hos en guldsmed i Finland, så vi beställde den därifrån helt enkelt. Min ring är handgjord med en del modifikationer för att passa perfekt med min förlovningsring. Priset landade på 3000 €, alltså omkring 27 000 kr. Priset sitter såklart i stenen, vi valde en 0,7 ct men med en mindre sten blir den betydligt billigare.  
  • ellysmom

Paris111202 - Din ring är ju superfin! Vad är det för carat och bredd på skenan?
    Funderar lite på om jag kan ha en enstensring i brilliantslipning till min förlovningsring som har 13 princesser... Tänker att jag vill ha 1ct som enstens och om den vore brilliantslipad som din kanske en fyrklosfattning kan funka eftersom princesserna är fyrkantiga? Guuuud så svårt detta är!!!  

• niwen

åh nu skrev jag nyss i den andra ringtråden meen denna är kanske mer aktuell. 
    Hur höga är era ringar, om någon vet?
    Jag har kollat på en och vill verkligen verkligen ha den till vårt bröllop, det står att den är 7mm hög (vid stenen annars vanligt). Det känns supermegamycket. Men det kanske är hyfast normalt. Stenen är 0,5 karat. 

• jools
    Amanda986 skrev 2013-10-15 11:18:00 följande:
    Villken klarhet har ni valt på stenen? jag kollar på en solitärring funderar på hur fin kvallité på stenen som man ska välja?
    Jag har valt SI1 och fokuserat på färg och slipning. Kolla på bröllopscoachen, där får du bra råd och även länk till Holloway cut adviser som kan vara till hjälp i valet av sten :). Klarheten ser man ju bara med lup och jag ser inte några infällningar ens med lupp i min sten, fast den har SI-klarhet!
  • ESW
    jools skrev 2013-11-05 16:07:28 följande:
    Jag har valt SI1 och fokuserat på färg och slipning. Kolla på bröllopscoachen, där får du bra råd och även länk till Holloway cut adviser som kan vara till hjälp i valet av sten :). Klarheten ser man ju bara med lup och jag ser inte några infällningar ens med lupp i min sten, fast den har SI-klarhet!
    Det med klarheten tror jag beror på vilken form på diamanten man har. Jag såg en smaragdslipad diamat där man väldigt tydligt kunde se infällningarna med blotta ögat. Men med briljantslipning så är det svårare att se för att ljuset reflekteras på ett annat sätt.
  • Oprekär
    Amanda986 skrev 2013-10-15 11:18:00 följande:
    Villken klarhet har ni valt på stenen? jag kollar på en solitärring funderar på hur fin kvallité på stenen som man ska välja?
    ESW skrev 2013-11-05 20:00:08 följande:
    Det med klarheten tror jag beror på vilken form på diamanten man har. Jag såg en smaragdslipad diamat där man väldigt tydligt kunde se infällningarna med blotta ögat. Men med briljantslipning så är det svårare att se för att ljuset reflekteras på ett annat sätt.
    Jag som har en ganska stor smaragdslipad sten fick, precis som ESW skrev, tänka lite extra på klarheten. Färg tycker jag också är viktigt, så min clarity är VS1 och färgen är F/Top Wesselton.
Svar på tråden Bildtråd - Visa din solitär/enstensring!