• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Anettem
    Ninisen skrev 2014-07-30 11:29:06 följande:

    Har fått slutgiltigt klartecken från vår präst idag, och har nu mailat musikern. Sitter som på nålar och väntar på hennes reaktion på våra önskemål, går hon inte med på det kommer jag att få ett nervöst sammanbrott är jag rädd. Men har inte gett upp hoppet ännu.
    Äntligen har jag bestämt frisyr och ska kontakta frisören så snart hon öppnar efter semestern. Känns väldigt skönt.
    Drickan till festen hämtades i Tyskland i måndags, sambon missade dock ett par saker som vi får komplettera med. Men på det stora hela är det klart, och vår källare ser nu ut som ett alkohollager.

    Försöker lyckas följa sömnadsbeskrivningarna till marskalkernas och brudnäbbarnas västar. Går väl så där, men jag ger mig inte!


    Jag har inte ens fått besked om vilken präst och musiker vi ska ha, förstår verkligen vad du menar med nervöst sammanbrott. :p
  • Septemberbrud

    Ninisen: förstår vad du menar! Jag vet vad våran präst heter men han har semester nu och kommer tillbaka den 18/8 och vem kantorn kommer att vara vet jag inte än så har ingen aning om hur vi ska göra med musiken...känner smått hur paniken över det börjar krypa fram!

    Hur jag ska ha mitt hår vet jag inte! Blir tokig på mig själv. Ska jag ha rakt, lockigt, vågigt, slarvigt uppsatt???

    Vad passar bäst till en empire klänning?

  • Ninisen
    Anettem skrev 2014-07-30 11:58:52 följande:
    Jag har inte ens fått besked om vilken präst och musiker vi ska ha, förstår verkligen vad du menar med nervöst sammanbrott. :p
    Septemberbrud skrev 2014-07-30 18:53:02 följande:

    Ninisen: förstår vad du menar! Jag vet vad våran präst heter men han har semester nu och kommer tillbaka den 18/8 och vem kantorn kommer att vara vet jag inte än så har ingen aning om hur vi ska göra med musiken...känner smått hur paniken över det börjar krypa fram!

    Hur jag ska ha mitt hår vet jag inte! Blir tokig på mig själv. Ska jag ha rakt, lockigt, vågigt, slarvigt uppsatt???

    Vad passar bäst till en empire klänning?


    Hade jag inte kontaktat pastorsexpeditionen hade inte vi heller vetat vilken musiker vi skulle ha. Ring dem och fråga om ni inte redan gjort det. Vid det här laget måste deras schema för hösten vara klart.
    Fick svar från musikern och det var ett positivt sådant, nämligen att det inte är hon som kommer att tjänstgöra den dagen utan istället är det församlingens organist som jobbar. Han är verkligen superduktig men vet inte hur han ställer sig till våra önskemål och självklart har han semester till den 19/8..... Nåja, ett par veckors extra väntan kanske jag kan stå ut med nu när jag fått den musiker jag ville ha.

  • klonk

    Jag tycker att det är väldigt skönt att jag känner personer som är aktiva inom kyrkan. Vi kommer vigas i en kyrka som min morfar startade och byggde (samt var första pastorn i) på 70-talet. Vi kommer att ha en av kyrkans medlemmar som brukar spela piano på gudstjänsterna som pianist. Och min kusin är präst, inom Svenska Kyrkan, så vi frågade honom om han ville ställa upp och viga oss i "vår" kyrka, och han tackade ja. Så de sakerna har löst sig väldigt smidigt.

    Nu är nästa steg att se till att vigselprogrammen blir klara och fina. Även detta skall en person vi känner göra, men hon är på semester, så jag har inte fått något svar på mitt mail. Hoppas hon svarar snart. :)

  • Septemberbrud

    jag har ringt dit fick svaret att hon har semester fram till den 20/8 så jag får snällt vänta.

  • Anettem
    Ninisen skrev 2014-07-30 19:07:47 följande:
    Septemberbrud skrev 2014-07-30 18:53:02 följande:

    Ninisen: förstår vad du menar! Jag vet vad våran präst heter men han har semester nu och kommer tillbaka den 18/8 och vem kantorn kommer att vara vet jag inte än så har ingen aning om hur vi ska göra med musiken...känner smått hur paniken över det börjar krypa fram!

    Hur jag ska ha mitt hår vet jag inte! Blir tokig på mig själv. Ska jag ha rakt, lockigt, vågigt, slarvigt uppsatt???

    Vad passar bäst till en empire klänning?


    Hade jag inte kontaktat pastorsexpeditionen hade inte vi heller vetat vilken musiker vi skulle ha. Ring dem och fråga om ni inte redan gjort det. Vid det här laget måste deras schema för hösten vara klart.
    Fick svar från musikern och det var ett positivt sådant, nämligen att det inte är hon som kommer att tjänstgöra den dagen utan istället är det församlingens organist som jobbar. Han är verkligen superduktig men vet inte hur han ställer sig till våra önskemål och självklart har han semester till den 19/8..... Nåja, ett par veckors extra väntan kanske jag kan stå ut med nu när jag fått den musiker jag ville ha.

    Vi har ringt dem flera gånger men får bara som svar att det inte är klart än, förstår inte riktigt vad det är som tar sådan tid. :(
  • dream85

    Idag var vi och köpte mannen kläder till den stora dagen. Lyckades hitta en riktigt snygg kostym som satt riktigt bra. Så nu är allt i princip klart till bröllopet. Jag har bokat in en provsminkning till denna torsdag så vi ska gå igenom hur jag vill se ut.

    Dessutom så ångrade vi oss angående fotograf så nu har jag lyckats få tag på en bröllopsfotograf och ser verkligen fram emot det. Eftersom vi gifter oss i smyg så kan det vara kul att visa upp fina bilder efteråt för familj och vänner.

    Bara 1,5 månad kvar nu.. Åh vad jag längtar!

  • Septemberbrud
    dream85 

    jag har klickat hem sambons slips på tradera så nu är allt inhandlat och klart inför våran stora dag! 
    det som återstår är allt som ska inhandlas till tårtorna och maten samt att träffa prästen efter att han har kommit tillbaka från sin semester.
     

  • September2014

    Ok.. 5 veckors strecket är passerat och igår gjorde jag en to do-list. 31 punkter kvar... Lyckats kryssa av 5 hittills. Börjar faktiskt känna paniken krypa på lite men efter torsdag hoppas jag att fått många stora saker på plats! Glad

    Vad pysslar ni med nu? Något ni nojjar över??

  • snowstars

    Jag nojjar över solister/musiken då den är typ det viktigaste för mig (förutom vigseln och kärleken osv.). De jag har velat ha har inte kunnat/velat och nu har jag slut på alternativ. Mitt hopp står till att annonsera på måfå, men det känns lite jobbigt eftersom man inte vet vad man får. 

    Serveringspersonal. Ska höra med svärmor om hon har några förslag/kontakter, annars är det samma sak där: får annonsera på facebook. 

    Tack och lov så är det åtta veckor kvar. 

Svar på tråden september 2014