• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • mariaisabella

    Här har ni en till som ska gifta sig i september närmare bestämt den 13

    Vi kommer att gifta oss samtidigt som vi kommer att döpa våran son.

    Längtar till tussen!

  • Himla
    Förälskade skrev 2014-07-07 19:33:24 följande:
    Jag hade oxå jätte svårt att hitta skor, men snubblade över mina på brandos med rätt klackade för mig. Och då har jag tittat där 100 ggr innan!

    Jag hittade äntligen min slöja i lördags! För inga pengar alls! Så hela mitt klädsel med slöja, skor och klänning har gått på 2500:- Känner mig stolt över att ha lyckats fynda så mycket!
    Grattis, ja är man lite om sig och kring sig så kan man fixa det mesta till humana priser.
  • Förälskade

    Tiden bara springer iväg nu och jag börjar känna panik över att inte vara klar med så mycket. Har mig själv att skylla visserligen men men nästa projekt blir tärnornas klänningar...iaf få klart den ena efter som den andra är gravid. Hur går det för er nu? Ligger ni i fas eller som jag lite efter?

  • Ninisen
    Förälskade skrev 2014-07-14 06:58:48 följande:

    Tiden bara springer iväg nu och jag börjar känna panik över att inte vara klar med så mycket. Har mig själv att skylla visserligen men men nästa projekt blir tärnornas klänningar...iaf få klart den ena efter som den andra är gravid. Hur går det för er nu? Ligger ni i fas eller som jag lite efter?


    Utan tvekan lite efter!!! Men det kommer säkert att lösa sig. Det är ju trots allt två månader kvar
    Blir intensiv skojakt denna vecka eftersom vi åker på semester till västkusten. Förhoppningsvis springer jag på ett par som är HELT rätt!
  • snowstars
    Förälskade skrev 2014-07-14 06:58:48 följande:

    Tiden bara springer iväg nu och jag börjar känna panik över att inte vara klar med så mycket. Har mig själv att skylla visserligen men men nästa projekt blir tärnornas klänningar...iaf få klart den ena efter som den andra är gravid. Hur går det för er nu? Ligger ni i fas eller som jag lite efter?


    Jag tyckte jag låg i fas tills syrran nämnde att det bara är två månade kvar. Men jag vet inte riktigt vad jag behöver göra heller, känner mig halvt förvirrad ;) 
  • Rin
    snowstars skrev 2014-07-14 12:29:31 följande:
    Jag tyckte jag låg i fas tills syrran nämnde att det bara är två månade kvar. Men jag vet inte riktigt vad jag behöver göra heller, känner mig halvt förvirrad ;) 
    Jag vet precis vad du menar! Vi har ju liksom tagit alla de stora besluten. Så nu vandrar jag mest omkring och önskar att det ska bli dags att bestämma menyn med restaurangen. 
  • mariaisabella

    Åh fick precis ett sms från posten om att min klänning finns att hämta! 


    inte så mycket kvar som ska fixas =)


    bara att hitta en slips och bestämma mig vilken färg på boleron jag ska ha...svart eller vit?.

  • snowstars
    Rin skrev 2014-07-14 15:31:39 följande:
    Jag vet precis vad du menar! Vi har ju liksom tagit alla de stora besluten. Så nu vandrar jag mest omkring och önskar att det ska bli dags att bestämma menyn med restaurangen. 
    Ja, men typ. Mycket går ju inte att göra något åt förrän efter OSA, och det har vi satt i slutet på augusti.. 

    Men, men, jag provbakade tårta i måndags och bjöd svägerska med familj på då de har flyttat in i hus. Det blev bra, så det känns som om vi har spikat den, och som att det kommer gå att baka själv.

    Provbakade lite bröd också. Vi ska ha grissini till förrätt och vanliga småfrallor på buffébordet. Provade att baka hjärtformade bröd, hehe. Det funkar.. 

    Så det flyter väl på, får man säga. 
  • dream85

    Vi ligger bra i fas. Det enda som fortfarande är kvar är blivande mannens kläder. Resten är klart, jag ska snart boka in en provsminking samt håruppsättningen men har skjutit på det för att jag vet inte alls hur jag vill ha mitt hår. Men får ta tag i det snart.

    En helt annan fråga till er som kanske har koll. Innan vi bestämde oss för att gifta oss så bokade vi en resa. Vi kommer åka till Prag i slutet på oktober. Vi gifter oss 20 september. Jag kommer byta efternamn men resan är bokad på mitt nuvarande namn och kan inte bytas. Kan jag åka på nuvarande pass? Det viktiga är väl att det är samma namn på biljetten samt passet?

    Har googlat runt och tycker det står olika överallt.

  • alivon

    Hej! :)

    Hoppar in i tråden! Har kikat in här lite då och då men inte skrivit tidigare. Vi gifter oss den 6:e september i Skåne!

    Det jag letar nu är frisör! Någon som vet en bra frisör i Helsingborg?

Svar på tråden september 2014