• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • snowstars

    Vi har äntligen hittat något att servera förrätten ur. Åh så skönt att stryka det från listan. Nu borde vi väl åka och köpa in allt förstås, innan de tar slut. 

    Igår bestämde vi låt till första dansen. Blev Fields of Gold - Eva Cassidys version. Första (eller egentligen andra) låten vi dansade till :) 

    Och jag borde också ta tag i det där med frisör.. Tycker nästan att det är svårast av allt.. 

  • Förälskade
    Ninisen skrev 2014-07-07 13:16:09 följande:

    Ägnade gårdagen åt intensivt skoletande. Är färdig att ge upp och acceptera att jag kommer att vara barfota på bröllopet. Hittar INGENTING jag gillar och som har rätt höjd på klackarna! Har kollat i snart sett hela södra delarna av landet och på nätet. Det går inte så bra alls måste jag erkänna. Måste ta tag i det här med frisören den här veckan (vet inte vilken vecka i ordningen som jag säger det) 


    Jag hade oxå jätte svårt att hitta skor, men snubblade över mina på brandos med rätt klackade för mig. Och då har jag tittat där 100 ggr innan!

    Jag hittade äntligen min slöja i lördags! För inga pengar alls! Så hela mitt klädsel med slöja, skor och klänning har gått på 2500:- Känner mig stolt över att ha lyckats fynda så mycket!
  • September2014
    Förälskade skrev 2014-07-07 19:33:24 följande:
    Jag hade oxå jätte svårt att hitta skor, men snubblade över mina på brandos med rätt klackade för mig. Och då har jag tittat där 100 ggr innan!

    Jag hittade äntligen min slöja i lördags! För inga pengar alls! Så hela mitt klädsel med slöja, skor och klänning har gått på 2500:- Känner mig stolt över att ha lyckats fynda så mycket!
    Åh vad roligt, som du har letat! :D Och vilka megafynd, good work! 
    Ninisen skrev 2014-07-07 13:16:09 följande:

    Ägnade gårdagen åt intensivt skoletande. Är färdig att ge upp och acceptera att jag kommer att vara barfota på bröllopet. Hittar INGENTING jag gillar och som har rätt höjd på klackarna! Har kollat i snart sett hela södra delarna av landet och på nätet. Det går inte så bra alls måste jag erkänna. Måste ta tag i det här med frisören den här veckan (vet inte vilken vecka i ordningen som jag säger det) 


    VARFÖR är det alltid så här?? :P Så fort man verkligen behöver något så finns det inte... Jag har letat som en besatt efter ett hårsmycke. Har alltid det så fort vi har en tillställning och har haft det de senaste 4-5 åren och givetvis nu när jag behöver ett så finns INGA... Beställde som sagt ett från Etsy, dyrt var det med, och de hade satt klippet på fel håll, det stack ut och var alldeles för klent för att sitta kvar mer än 2 min... :( Håller med Förälskade, fortsätt dammsuga alla nätshoppar, de får ju nyheter nästan varje dag. Var är det du är på jakt efter? :)
  • September2014
    snowstars skrev 2014-07-07 16:54:42 följande:

    Vi har äntligen hittat något att servera förrätten ur. Åh så skönt att stryka det från listan. Nu borde vi väl åka och köpa in allt förstås, innan de tar slut. 

    Igår bestämde vi låt till första dansen. Blev Fields of Gold - Eva Cassidys version. Första (eller egentligen andra) låten vi dansade till :) 

    Och jag borde också ta tag i det där med frisör.. Tycker nästan att det är svårast av allt.. 


    Bra låtval! :) Vi ska ha I´ll stand by you med Pretenders. :) 
    Jag har kort hår så valmöjligheterna är inte så stora så för mig var det rätt lätt. Hur har du tänkt med håret? Några idéer?
  • Anettem

    Idag ringde brudbutiken och berättade att min klänning äntligen har kommit, så på onsdag ska jag dit för att prova den med skräddare närvarande.

  • Ninisen
    September2014 skrev 2014-07-07 19:52:29 följande:
    Åh vad roligt, som du har letat! :D Och vilka megafynd, good work! 
    Ninisen skrev 2014-07-07 13:16:09 följande:

    Ägnade gårdagen åt intensivt skoletande. Är färdig att ge upp och acceptera att jag kommer att vara barfota på bröllopet. Hittar INGENTING jag gillar och som har rätt höjd på klackarna! Har kollat i snart sett hela södra delarna av landet och på nätet. Det går inte så bra alls måste jag erkänna. Måste ta tag i det här med frisören den här veckan (vet inte vilken vecka i ordningen som jag säger det) 


    VARFÖR är det alltid så här?? :P Så fort man verkligen behöver något så finns det inte... Jag har letat som en besatt efter ett hårsmycke. Har alltid det så fort vi har en tillställning och har haft det de senaste 4-5 åren och givetvis nu när jag behöver ett så finns INGA... Beställde som sagt ett från Etsy, dyrt var det med, och de hade satt klippet på fel håll, det stack ut och var alldeles för klent för att sitta kvar mer än 2 min... :( Håller med Förälskade, fortsätt dammsuga alla nätshoppar, de får ju nyheter nästan varje dag. Var är det du är på jakt efter? :)
    Så typiskt att inte hårsmycket var bra.... Var i Ullared igår och höll på att spontanköpa ett hårspänne där med massa stenar, men kom på att det kanske inte blir så lyckat tillsammans med guldsmyckena. 
    Jag vet egentligen inte vad jag är på jakt efter vad det gäller skorna. Men vill ha liten klack, kallar just nu sambon för min smurf eller "the midget" eftersom han bara är fyra cm längre än vad jag är och därför vill han inte att klackarna ska vara mer än max 5 cm höga. Jag vägrar ha skor utan klack, har levt i skor med klack sedan jag var 12 år och tänker inte sluta nu. Är lite inne på satinskor i ivory, och vill inte ha vanliga pumps. 
    Anettem skrev 2014-07-07 19:57:53 följande:

    Idag ringde brudbutiken och berättade att min klänning äntligen har kommit, så på onsdag ska jag dit för att prova den med skräddare närvarande.


    Åh vad härligt!
  • snowstars
    September2014 skrev 2014-07-07 19:56:09 följande:
    Bra låtval! :) Vi ska ha I´ll stand by you med Pretenders. :) 
    Jag har kort hår så valmöjligheterna är inte så stora så för mig var det rätt lätt. Hur har du tänkt med håret? Några idéer?
    Tack :)  Den låten är ju också superfin, så det blir nog bra!  :) 

    Nja, alltså det här med håret.. Har rätt långt hår, når en bra bit nedanför axlarna. Och först hade jag föreställt mig halvuppsatt med lockar som hänger ner på ryggen. Men jag ska ha en båtringad klänning och tänker att det liksom kanske förstör den linjen som blir av ringningen baktill.. Och det vill jag ju inte för jag har skitsnygga axlar :P 

    Så då funderar jag på att ha allting över en axel med lockar på något vis. Fast så hade bruden på det senaste bröllopet vi var på, så jag känner mig lite som en härmapa då. 

    Eller så någon form av lösare svinrygg, men jag tycker egentligen inte att jag passar i att ha håret helt uppsatt. 

    Och sen ska jag välja en frisör då ovanpå det.. Eftersom jag klipper håret själv *host* så har jag ingen som jag går till eller så, så jag tycker bara det är svårt. 
  • Förälskade

    Jag blir så trött alltså! Min sambo är jätte orolig över bröllopet då hans föräldrar inte kommer överens alls sedan som skiljde sig för typ 20 år sedan lr vad det var. Länge sedan iaf, båda har funnit kärlek i sina liv så det är inte det. Men min blivande mamma "My" är gift med en man jag har svårt för, han är trångsynt och allmänt svår. Den är såklart ändå bjudna på bröllopet, men Mys man "Per" har nu sagt att han ska få sitta vid sin fru, detta kommer inte hända då hon ska sitta vid honörsbordet och han ska INTE det. Vi delar automatiskt på gifta par och han har dessutom ingen plats där. Jag vet att min blivande oroar sig så hur vårt bröllop ska bli för det är så mot konflikter i hans släkt och familj. Han har själv sagt att han kommer ha svårt att slappna av och vi har förvarnat min far med kärlek så att dem kan hålla ett öga på "dom" som är kapabla att ställa till en scen. Vi har även talat om för hans familj att vi har en nolltollerans gräns när det kommer till dem. Men vet inte vad mer jag kan göra för min blivande så att han kan slappna av. Det är vår dag och jag vill att han ska kunna njuta!!

  • Ninisen
    Förälskade; Låter inte skoj alls. Man undrar lite hur folk tänker, är det så man beter sig bara för att man råkar vara gift med mamman till brudgummen? Jag menar när skulle man någonsin som gäst få för sig att komma med krav angående bordssällskap? Hoppas verkligen att de kan uppföra sig på er stora dag och förstår att det är er den dagen handlar om.
    Jag har inga sådana problem med gästerna, det största problemet är att en av mina vänner är tysk och hans fru vägrar prata engelska. Så frågan är vilken av våra manliga gäster som är bäst på att prata tyska och därmed får sitta tillsammans med henne. Funderar lite på att låta det här paret bli det enda som vi inte delar på för hennes skull. Vill ju verkligen att hon ska känna sig bekväm under kvällen.
    Skoletandet har fortsatt under dagen och resultatet är fortfarande nedslående. Detsamma gäller för frisören.......
    Hittade dock modehus.nu som verkade ha en del bra saker, ska försöka samla ork och kolla den sidan lite mer noggrant. Behöver lite mer hår till uppsättningen tror jag.
  • Anettem

    Nu när jag har provat min klänning och fått en skräddare att ordna ändringarna som behövdes på den så känns det fantastiskt. Var där senast i Februari och var jätteorolig för att jag hade lagt på mig eller något i den stilen, men den satt verkligen perfekt och istället för att tappa kilon så måste jag se till att hålla den här vikten. Får se hur lätt det blir, börjar förstå vad folk menar med att man blir för stressad för att äta när bröllopet närmar sig. :p

    Förälskade: Är mamman någorlunda vettig och kan ta diskussionen? Vi har tvått våra händer från alla möjliga konflikter och utsett de som får medla och se till att det flyter. Det är ju eran dag, ni ska minnas hur fint det var för resten av era liv och då får folk respektera detta.

Svar på tråden september 2014