• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Ninisen
    snowstars skrev 2014-06-24 18:28:30 följande:

    Ser den här ut som ett tandborstglas? :P 

    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40216102/  


    Nä det tycker jag verkligen inte att de gör. Tycker de är läckra!

    Hoppas verkligen att musiken löser sig för dig, man blir lite besviken när det inte fungerar. Har funderat på det här med egen musiker, men tyvärr är den jag kan tänka mig perfektionist ut i fingerspetsarna och skulle inte kunna tänka sig att spela på en orgel han inte suttit vid tidigare. Jag får leva på hoppet och har jag tur blir jag överraskad på ett positivt sätt!

    Er buffé låter superbra Förälskade, verkligen något för alla. Vi kommer att ha en laxmousse till förrätt, fläskfilé med kantarellsås och grönpepparsås, efterrätt blir Pavlova med hallon och passionsfrukt. Hallonen lär jag behöva ut och jaga i sommar, samma sak med en del av kantarellerna. Min blivande svärmor kommer leta svamp hon också. Vårt ptoblem är tillbehöret till huvudrätten. Funderar på Pommes Duschess eller liknande. Min tanke var att köpa färdiga, men min pappa vill helst göra dem själv. Får väl se vad det blir.
  • Anettem

    Jag har fortfarande inte fått hindersprövningen tillbaka, kan man ringa någonstans och fråga? Har inte heller fått meddelande om präst och kantor från kyrkan, trots att jag bokade innan nyår och de då sa att de snart borde skicka ut. Man vill ju veta så att man kan boka möte och få besked om vad kantorn kan gå med på att spela. :/

  • klonk

    Jag fick tillbaka hindersprövningen idag, och vi får gifta oss! Det stod däremot att vi inte anmält byte av efternamn, vilket är konstigt, eftersom vi lade den blanketten i samma kuvert. Har det hänt någon av er också?

  • Ninisen
    klonk skrev 2014-06-25 16:07:06 följande:

    Jag fick tillbaka hindersprövningen idag, och vi får gifta oss! Det stod däremot att vi inte anmält byte av efternamn, vilket är konstigt, eftersom vi lade den blanketten i samma kuvert. Har det hänt någon av er också?


    På våra papper står det "Anmälan om byte av efternamn har gjorts" under datumet på den blanketten som heter Intyg om Hindersprövning.
    Anettem skrev 2014-06-25 15:45:11 följande:

    Jag har fortfarande inte fått hindersprövningen tillbaka, kan man ringa någonstans och fråga? Har inte heller fått meddelande om präst och kantor från kyrkan, trots att jag bokade innan nyår och de då sa att de snart borde skicka ut. Man vill ju veta så att man kan boka möte och få besked om vad kantorn kan gå med på att spela. :/


    Tycker att du ska höra av dig till kyrkan och fråga. Det måste ju vara klart vid det här laget.
    Hoppas att ni snart får tillbaka Hindersprövningen, vi fick vår efter mindre än en vecka.

  • Förälskade

    Jag är äntligen i Göteborg igen och eftersom alla man känner arbetar så tänkte jag ge mig ut på stan och leta efter slöja. Har ni nåt tips på vad mer jag kan leta efter? När man ändå är här uppe menar jag :)

  • Anettem
    Ninisen skrev 2014-06-26 14:33:29 följande:
    På våra papper står det "Anmälan om byte av efternamn har gjorts" under datumet på den blanketten som heter Intyg om Hindersprövning.
    Anettem skrev 2014-06-25 15:45:11 följande:

    Jag har fortfarande inte fått hindersprövningen tillbaka, kan man ringa någonstans och fråga? Har inte heller fått meddelande om präst och kantor från kyrkan, trots att jag bokade innan nyår och de då sa att de snart borde skicka ut. Man vill ju veta så att man kan boka möte och få besked om vad kantorn kan gå med på att spela. :/


    Tycker att du ska höra av dig till kyrkan och fråga. Det måste ju vara klart vid det här laget.
    Hoppas att ni snart får tillbaka Hindersprövningen, vi fick vår efter mindre än en vecka.
    Jag skickade en fråga på Skatteverkets hemsida om den, man blir ju orolig att den inte ska ha kommit in och så ska det inte uppdagas förrän det är för sent. :/

    Idag är det 70 dagar kvar till den stora dagen!
  • September2014

    Hinderprövningen är inskickad och vi fick tillbaka den efter bara 4-5 dagar. Och under datumet stod även "anmälan om efternamn har gjorts". Så jag skulle nog höra av mig att fråga vad som hänt. 

    Igår var vi och köpte fluga och snusnäsduk till mannen samt hämtade min ring. Den är så fin! Får skäll för att jag går och provar den hela tiden. :P 

    Var hemma hos mina föräldrar över midsommar och då letade vi fram ett fint pärlhalsband med matchande örhängen i min mammas smyckeskrin som jag kan få låna om jag vill. Nu är det bara det där förbannade hårsmycket kvar. Lite sugen på detta från Etsy som går i samma färger som mannens fluga samt den tänkta buketten. 

  • Rin

    Nu är ringen hämtad. Iii! Kan knappt låta den ligga i sin ask.

    Tyvärr har det blivit lite strul med tärnorna. En av dem är höggravid och ville vänta tills efter födseln med att ses och titta på klänningar (detta meddelade hon för typ två månader sedan). Fine. Men nu är hon snart två veckor över tiden och det börjar bli lite nervöst.
    Men visst, inget att göra åt, bebisar följer ingen annans schema. Men nu säger hon att hon nog inte kommer kunna åka någonstans sen heller! Jag blir så frustrerad. Det var hon som tyckte det var bättre att vänta, och nu vill hon liksom ändå inte. 
    Det kommer blir svårt nog att koordinera eftersom en i följet bor i London. Så just nu känner jag mig lite grining.

  • klonk
    Anettem skrev 2014-06-27 09:14:51 följande:
    Jag skickade en fråga på Skatteverkets hemsida om den, man blir ju orolig att den inte ska ha kommit in och så ska det inte uppdagas förrän det är för sent. :/

    Idag är det 70 dagar kvar till den stora dagen!
    Du gifter dig också den 6:e september? :)
Svar på tråden september 2014