• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Förälskade
    Ninisen - Tack! Tror det var Håkan som en taxichaufför tipsade mig om! Det var hans fabror lr något sådant sen så glömde jag såklart bort namnet innan jag hann skriva upp det.

    Niwen -  Jag tycker "INBJUDER ER ATT VARA MED OCH FIRA DENNA DAG" låter bäst. Borde nog sätta mig ner och pilla med texten oxå...

    dream85 - Grattis och välkommen hit!

    Jag tror jag har hittat mina skor! Frågan är bara, vita eller elfenbensvita. Ska beställa och min klänning är inte kritvit men vet inte riktigt hur stor betydlese det har. Hellre för vita än för mycket åt andra hållet. Eller? Vad tycker ni om dem?
  • Himla

    Jättefina skor, skulle nog inte beställt vita om inte klänningen är vit men det är en smaksak...

  • tr3apor

    Hej alla brudar!
    Välkommen Dream85!
    Vi skickade ut våra inbjudningar tidigare i veckan och har redan fått svar från ett par att de kommer! Så himla kul! Vi har även beställt tårtan, var på konsultation i Torsdags. Det blir en 4våningstårta i vitt med gröna och svarta detaljer. Gav konditorn rätt fria händer och jag är övertygad om att den kommer bli jättefin! Lämnade även av caketoppern som jag gjort själv! Nu känns det inte långt kvar! 
    Har även beställt min 3dje brudklänning... =), var nöjd med nr2 men så råkade jag surfa förbi nr3 och kunde bara inte låta bli! Har beställt samtliga från kina så det kostar ju ungefär ingenting! Hoppas på att få hem den om 2-3veckor! 
    Nu väntar vi på att vädret ska bli bättre så vi kan åka och provfota, ska ta korten i en gammal kyrkoruin!
    Har även i smyg bokat fotograf för att göra en Secretbox, någon annan som ska göra en sådan?
    Hotell till bröllopsnatten är åxå klart, fick ett jättebra pris genom en vän annars vet jag inte om det varit värt typ 1500kr för att sova 2km från hemmet!  

    Igår var det 5mån kvar! Nu får det gärna gå lite snabbare!
     

  • Förälskade
    Himla skrev 2014-04-07 08:22:03 följande:

    Jättefina skor, skulle nog inte beställt vita om inte klänningen är vit men det är en smaksak...



    Ja, men blir det inte fulare om skorna är mer "creme" lr vad man ska säga än klänningen? Så svårt detta, kan inte vitt bara vara vitt ;)
  • Ninisen

    Håller med dig Förälskade! Det här med olika nyanser av vitt kan göra mig tokig! Ska själv ha en klänning som är ivory, förhoppningsvis kommer den idag. Hittade en på Light in the box och sedan dök samma klänning upp på ebay.uk! Fast till ett bättre pris, oanvänd och uppsydd av en skräddare i England. Nu sitter jag som på nålar till den kommer...... Problemet är bara att hitta skor och slöja som passar till klänningen. Är ju inte direkt så att man har en provbit av tyget att jämföra i butiken med, och det är inte riktigt smidigt att ta med sig klänningen hahaha!
    Vi har svart och grått som temafärg på bröllopet och därför lutar jag faktiskt åt att ha mina otroligt sköna, ingångna svarta pumps på mig. De har dessutom gummisula vilket minskar risken för halkningsolyckor.
    Tycker dina skor är hur snygga som helst, men kan du inte beställa dem i ivory och skicka tillbaka dem om de inte är bra i färgen? Eller är det från en Kina-sida? Har förstått att en del Kina-sidor kan vara besvärliga med reklammationer.

    Något som jag just nu har fullt upp med är frisyr! Jag gifter mig för andra gången och minns min stund hos frisören förra gången med fasa! Jag höll på att svimma i torkhuven två gånger och hade tänkt göra något väldigt enkelt hemma den här gången. Men fyllde 40 i fredags och fick presentkort på brudfrisyren av mina syskon. Så nu har jag inte en aning om vad jag vill göra med håret. Vill fortfarande ha det enkelt men kanske inte så enkelt som jag tänkte först. Så det blir nog ett par timmar av kollande på frisyrer närmaste tiden.

  • Ninisen
    Förälskade; missade att bilden var från JJ's house.... Då kan det bli lite värre att beställa och skicka tillbaka. 
     
  • dream85

    Tack alla ????

    Jättefina skor. Jag är själv inne på ett par spetsskor. Eftersom vi ska gifta oss borgligt kommer jag inte ha någon bröllopsklänning. Jag kommer köpa någon finare klänning och då helst vit. Jag älskar allt som är med spets men får se vad det blir i slutändan.

    Just nu väntar jag bara på att vi ska gå ut med förlovningen. Hoppas denna månad går fort. Jag vill bara berätta för allt och alla, de flesta vet ju hur mycket jag drömt om detta.

    Hur gör ni med sminkning? Jag är verkligen urdålig på smink och använder det sällan. Men tänker att det vore kanske kul med professionell sminkning på bröllopsdagen.

  • dream85

    Tack alla ????

    Jättefina skor. Jag är själv inne på ett par spetsskor. Eftersom vi ska gifta oss borgligt kommer jag inte ha någon bröllopsklänning. Jag kommer köpa någon finare klänning och då helst vit. Jag älskar allt som är med spets men får se vad det blir i slutändan.

    Just nu väntar jag bara på att vi ska gå ut med förlovningen. Hoppas denna månad går fort. Jag vill bara berätta för allt och alla, de flesta vet ju hur mycket jag drömt om detta.

    Hur gör ni med sminkning? Jag är verkligen urdålig på smink och använder det sällan. Men tänker att det vore kanske kul med professionell sminkning på bröllopsdagen.

  • Ninisen

    Idag kom klänningen, den var precis så fin som jag hoppats och jag är överlycklig! Släpet var lite längre än jag räknat med så nu blir det lite klurigare att hitta en slöja. Vill ha en lång slöja under vigseln och sedan ta av den till festen.
    Jag är så nöjd just nu och sitter bara och ler fånigt

Svar på tråden september 2014