• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Förälskade

    Promenerade iväg med min blivande idag på em. För att kika på bröllopstårtor, av ngn anledning stänger konditorierna tidigt i vår stad så hann bara med ett. Sur tant och inga våningstårtor, bara tårtor på ställningar. Jag vill verkligen ha våningstårta tycker det känns mer bröllop. Så får leta vidare, önskar bara att jag hade bil så att man kunnat köra ut till konditorierna som ligger lite mer off. Vill ha en sagolik tårta med spetskant och lite viktoriansk inspirerat. Kikade även in i en blomsterbutik, interflora och frågade lite om brudbukett. Prisuppgift kan man inte få eftersom jag inte vet vilka blommor jag vill ha mer än i lila toner och lite vitt. Sen så vill jag ha den tät och droppformad. Vad har ni satt för budget på brudbuketten? Vet inte alls vad det kan hamna på, kan ingenting om blommor.

  • snowstars

    Blommor är svårt tycker jag. Innan jag började hänga här kunde jag i princip bara namnet på rosor (och så lite andra sorter som kanske inte är så vanliga i brudbuketter, typ solros ;) ) och här har jag lärt mig pion och gerbera också :P 

    Det man kan göra är att kika i blomtrådarna här och se vad andra fått betala för sina buketter så får man ett hum i alla fall. Jag har satt 1000 kronor som tak för min bukett och tänker ge floristen ganska fria händer. Vill ha höstfärger. Helst skulle jag vilja ha en droppformad bukett men vad jag har förstått är de mycket dyrare och SÅ viktiga är inte blommorna för mig.

    Finns en bra tråd som heter nåt i stil med "bild och pris på din bukett". Där kan man ju hitta lite priser och så :)  

  • Förälskade

    Jo, jag har oxå förstått att det är dyrare, men eftersom jag är lång och vill inte ha ngn liten bukett som knappt syns för det blir inte heller fint, i min mening. Tärnorna skall bara ha ngt litet att hålla i och sen så behöver vi 5 ST corsage, har två marsalker, en tärnnäbb (min bäste vän som går med min son) och min son dom är näbb och självklart brudgummen ;) Mkt blommor.

  • Förälskade

    Nu har jag även köpt en jävla massa knoppa lakan, vll inte ha dem fula blå stolarna som finns i lokalen så det blir till att klä om dem. Hur detta ska gå till vet jag inte än men allt löser sig på något sätt Skrattande Sitter även och filosofierar om festhäftet...det går verkligen inte framåt men jag har ju tid på mi. Det är bara jag som vill ha det klart så fort som möjligt. Kommer en tid framöver gå på timmar och då kan jag juh få jobba hur som helst så är lite rädd för att trotts allt få stressa ihjäl i slutet samma sak med allt annat som behöver planeras och som jag ska sköta. Har la bara lite allmän ångest då inget känns som om det går framåt Rynkar på näsan

  • Hanna87

    Hej hej!

    Jag gifter mig den 20 september och vi har kommit igång med planeringen.
    Vi har bokat kyrka och festlokal. Är nu inne och letar efter fina inbjudningskort som matchar temat.

    Vad har ni valt för teman? 

  • snowstars
    Hanna87 skrev 2014-02-24 19:53:30 följande:
    Hej hej!

    Jag gifter mig den 20 september och vi har kommit igång med planeringen.
    Vi har bokat kyrka och festlokal. Är nu inne och letar efter fina inbjudningskort som matchar temat.

    Vad har ni valt för teman? 
    Hej hej! Vi har valt hösttema, så det mesta kommer gå i orange och andra höstfärger. Det råkar vara en av mina favoritfärger dessutom så jag tror det kommer bli jättefint  
     
  • snowstars

    Vi håller på och donar med efternamn och vigselförrättare just nu. Har inte kommit till skott riktigt än bara ;) 

  • Anettem

    Nu har vi varit riktigt produktiva. Min pappa var på besök i helgen och då tog han över ansvaret för transport, bar på festen och även musiker, så det kan vi släppa nu. Idag färdigställdes äntligen inbjudningskorten och därmed beställde vi dem, ska bli SÅ roligt att få hem och börja skicka ut dem. På torsdag är det bestämt att klänningen ska köpas vilket nog är det jag ser mest fram emot av allt just nu. Därefter är bara hans klädsel och ringarna kvar att ordna i den här omgången! Så galet skönt att känna att man ligger i god fas.

  • sofiemagdalena

    Gifter oss den 27 september! Har också hösttema, men med främst vinrött, koppar och mossgrönt som temafärger!


    Har gjort alla inbjudningskort färdiga, nu ligger de och väntar på frimärken bara! Ringen är vald och ska beställas i helgen, klänningsletandet ska igång om två veckor! Festhäftet halvklart och huvudet är fullt av idéer!! :)


    Funderar på att börja virka en filt för att sysselsätta knopp och kropp för att inte bli tokig av alla planeringsideér och pyssel-cravings nu när inbjudningskorten är klara!  ;) Sju månader kvar, kan ju inte göra allt klart nu! Det klarar dessutom inte plånboken av! ;) hehe! :)


     

  • Dani

    Nu börjar det hända grejer!
    Idag har jag och floristen skissat fram min bukett, det blir en enkel rosbukett som landade långt under budget så massa tummar upp på den!
    Frisören är bokad nu också, gästboken kom idag och den är så fin att jag dör! Alla favors finns i ett paket att hämta ut på Ica och det tänkte jag göra i eftermiddag.
    Mina klänningar ska levereras idag! Jag beställde från JJ's house, jag valde två olika för att jag helt enkelt inte kunde bestämma mig men är liiiiiite nervös för få hem två klänningar som är felsydda i fula material och att trots att det var så billigt att det blir ett dyrt misstag, Men vi håller tummarna att båda är fina så jag får beslutsångest över vilken jag ska ha!!!

    Igår skickade vi ut våra första inbjudningar, vi har en del gäster som bor utomlands och vissa behöver visum och så för att få komma, sen i maj tänkte vi skicka ut inbjudningarna till alla inhemska gäster. Vi hoppar över save the date för det är nog ingen som missat att jag ska gifta mig haha!

    Det stora som jag fortfarande har att bocka av är tårta och fotograf.
    Var beställer ni i stockholmsområdet era tårtor ifrån? Jag funderar faktiskt på om jag ska kontakta Ica Maxi och se vad dom har att erbjuda! Annars är MariMilo favoriten än så länge....

    Hur går det för er damer? Idag är det bara 198 dagar kvar tills jag och min sambo blir Mr. och Mrs. med varandra!!!!!

Svar på tråden september 2014