• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • crs

    Vi ska shoppa kläder till snubben idag! Jag gissar att det mest kommer bli ångest av det. Han är så jääävla kroppsmedveten, och är inte riktigt den som kan ta på sig vad som helst. Han gymmar alldeles för mycket för det, men fattar inte själv hur musklig han är, utan tror gärna att han är tjock... Skjorta och kavaj är nog lugnt, men att hitta byxor som inte är supertajta över låren kan nog bli lite knepigt om de ska sitta bra i midjan och inte vara generellt gigantiska. Jävla knäböjande :P  

  • Nightrod
    crs skrev 2015-05-19 08:37:58 följande:

    Vi ska shoppa kläder till snubben idag! Jag gissar att det mest kommer bli ångest av det. Han är så jääävla kroppsmedveten, och är inte riktigt den som kan ta på sig vad som helst. Han gymmar alldeles för mycket för det, men fattar inte själv hur musklig han är, utan tror gärna att han är tjock... Skjorta och kavaj är nog lugnt, men att hitta byxor som inte är supertajta över låren kan nog bli lite knepigt om de ska sitta bra i midjan och inte vara generellt gigantiska. Jävla knäböjande :P  


    Ha ha ha åååhh känner igen det där såväl.
    Nu har jag inte tränat ben på gymmet alls, dvs som gym pass.
    iom att jag fokuserar på cardio så är det ju ändå ben två gånger om dagen (crosstrainer, bodypump, box, combat osv) Men mina ben är stora ändå och förr.... var det äänu jävligare. Man drar upp byxorna och får dem inte över låren men midjan är för stor. Tror dock det finns kostymbyxor med lite stretch i och det funkar bra om man har detta "problem". Däremot tycker jag det är sjukt svårt att hitta kavaj utan att behöva sy in den om man är bred över axlarna. Dörför tror jag att jag komemr trivas i min väst
    Live free, ride free
  • SofiaF

    Ja naglarna var en riktig nitlott...  Nu lite drygt en vecka senare har de börjat släppa i kanterna trots att jag tagit mycket väl hand om dom! Men men 500 spänn i sjön, men jag kommer aldrig gå tillbaka dit och kommer definitivt inte rekommendera de till nån!

    Skönt att höra att det inte bara är min sambo som har klädångest Kostymen är redan ordnad, en jätte snygg mörkgrå från Tiger som sitter som en smäck! Han har också lite svårt att hitta kläder eftersom han också är rätt bredaxlad och tränar en del men där hade de massor som satt jätte bra på honom iaf så det kan ju vara värt att kolla :) Det var ett större bekymmer att få med honom till butiken för att prova ut väst och så, men nu är det klart och han är rätt glad att kunna bocka av det på listan

    Nightrod när gifter ni er? :)

    Jag skulle till sömmerskan idag för att lägga upp klänningen men hon var sjuk så det blev framflyttat ett tag till.. Jag som bara vill bli klar för att kunna ta på mig alt och se vad som ev saknas... Jag har ju fått lämna in min nya klänning två gånger till butiken igen för att jag hittade fläckar på den när jag väl tog hem den så jag har inte provat den på evigheter känns det som... Har dessutom vart sjuk och gått ner typ 5 kg sen jag provade sist så jag hoppas att snörningen i ryggen går att snöra ihop så den inte behöver tas in 

  • Nightrod
    SofiaF skrev 2015-05-19 12:05:13 följande:

     Nightrod när gifter ni er? :)
     



    6 augusti har vi bröllopet
    Live free, ride free
  • filibustern

    yes. det jag hoppades inte skulle hända hände, en av föräldrarna till barnen vi inte vill ha med på festen, är pjött på oss. eller. bägge föräldrarna eg. tyckte att ja men varför kan inte barnen få va med påmiddagen bara och sen hem? 

    tja. 1 ska ditt enda barn, vara där, ensam barn och sitta stilla i 3 timmar - nope. (hon är snart 9 år)
    2. det blir sprit överallt. 
    3. bara.. nej.. 

    dom bar svårt att finna barnvakt och det kan jag förstå, men brorsdottern som det är, är så pass gammal att hon väl ha någon kompis hon kan vara med i några timmar? för faktumet är att mamman oavsett bara kommer vara med på middagen och, det, sen far hon hem, så jamena det är ju inte någon övernattning för ongen? har t.o.m hört med en kompis till brorsan vars barn bruka umgås med brorsdottern å dom skulle säkert kunna barnvakta i några timmar.  

    brorsan pratde allvar med mig, jag ringde hans ex (mamman) å hörde om hon tyckte samma - ja, sen ringde jag min kloka syster som själv gifte sig -08 och som förvisso hade barn på sitt bröllop, men hon tyckte att det är VÅR dag och att vi ska stå på oss! hon har två barn och dom har barnvakt, då det var en väldigt passande helg, men hon sa att oavsett skulle hon göra sitt yttersta för att fixa barnvakt för det är vad vi önskar. älskade syster, tur man har hon^^ 

    men ne. de enda tänkbara barnvakterna är på bröllopet (jag, mina föräldrar) men.. ja.. 

    jäkla skit, hade hoppats att detta skulle undvikas. allt annat fick jävlas  men inte detta. 

  • SofiaF

    åh nej... vad trist... Är också rädd för det men o far so good!! Vi har valt ett barnfritt bröllop förutom våra egna barn och små bebisar såklart :)
      
    Vi har varit på flera bröllop som valt barnfritt och helt enkelt fått ordna barnvakt eller tacka nej till bröllopet om det inte gått att ordna. Det är alltid väldigt känsligt när gäster kommer med egna önskemål eller ifrågasätter de val brudparet gjort... Det är ju eran dag och ni har gjort val som är viktiga för er och man får faktiskt respektera de önskemål ni har och inte komma med egna, oavsett vad man själv tycker... Sen kan ju problemet bli att om man säger ok till en så blir det svårt att säga nej till nästa som ringer med samma problem...

    Jätte knepig situation men jag tycker ni gör rätt som står på er om det är viktigt för er  

  • crs

    Vi ska träffa vår vigselförrättare ikväll! Han kommer hem till oss, och jag är helt orimligt nervös. Har ingen aning om vad vi ska prata om, har lite dåligt samvete att vi inte liksom direkt har någon plan att lägga fram, och dessutom mår jag lite dåligt över att köksgolvet hade behövts torkas, och att jag inte bakat kakor att bjuda på. Jag bakar ca aldrig, men det känns som att jag borde gjort det till detta! Köpte kakor istället, men mitt huvud har fått för sig att jag måste visa upp vilken fantastisk fru jag kommer bli. :P Som att det hänger på kakor och rena golv... 
    Nä, men jag tänker mig att han förväntar sig att typ få ett detaljschema över vigseln, och ett sånt har vi inte ens lite...

  • Plättis
    crs skrev 2015-05-26 12:45:05 följande:

    Vi ska träffa vår vigselförrättare ikväll! Han kommer hem till oss, och jag är helt orimligt nervös. Har ingen aning om vad vi ska prata om, har lite dåligt samvete att vi inte liksom direkt har någon plan att lägga fram, och dessutom mår jag lite dåligt över att köksgolvet hade behövts torkas, och att jag inte bakat kakor att bjuda på. Jag bakar ca aldrig, men det känns som att jag borde gjort det till detta! Köpte kakor istället, men mitt huvud har fått för sig att jag måste visa upp vilken fantastisk fru jag kommer bli. :P Som att det hänger på kakor och rena golv... 
    Nä, men jag tänker mig att han förväntar sig att typ få ett detaljschema över vigseln, och ett sånt har vi inte ens lite...


    Oroa dig inte! När vi träffade vår vigselförrättare så ville hon veta datum och tid för vigseln, och lite hur vi hade tänkt oss upplägget. Min kusin hade vi redan bett sjunga på vigseln, och så hade vi bestämt att vi inte ville ha egna löften. Det var allt. 

    Vi var dessutom fem minuter sena, och jag var så nervös att jag bara satt och ordbajsade om rent nonsens. Men vi verkar få gifta oss ändå Tungan ute
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Eriikah

    Någon som har tänkt att ha ett fotobås på bröllopet? Hur löser man själva "knäppandet" gör gästerna det själva eller är det nån som ska stå där och trycka av?

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!