• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis

    Välkommen i tråden, och grattis

    Vi hade möte med vår lokal för en dryg vecka sedan, och jag har gått på små moln sedan dess. Ägaren är helt otrolig, vi fick precis det datum vi önskade och menyn kommer bli magisk. Jag fick äntligen se lokalen också, och min sambo hade helt rätt i att den passade oss.

    Jag frågade ägaren om det skulle vara möjligt att vigas där, och det var självklart tyckte han. Så på terrassen med utsikt över Umeälven får vi vigas I och med att så mycket löste sig känner jag att alla mostrar och fastrar får göra som de vill. Dessutom är det inte längre en utrymmesfråga. Jag vet att det är viktigt för dem, och då skulle det kännas värre att ta det ifrån dem.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • filibustern

    grattis vaniljbullen! inte alls oromantiskt tycker jag! ^^ 

    jag sitter här igen å kollar ringar å diamanter.. alltså.. ÅÅH!! att de ska vara så jävla svårt!! det som är svårt är ju hur ser stenarna ut i MIN ring. hur tätt ska de sitta för att det ska va snyggt? och storlek? 

    har alltså en titanring med två guldinlägg, en på var kant, vilket ger ett band av titan i mitten på ringen, detta band är 2mm brett. 
    hade ju tänkt ta stenar på 0.02ct, men diametern på dem är 1.7mm! kommer ju ta upp hela ringen ju! haha! :P vill ju ändå att titanet ska synas om ni förstår.. 

    men om jag skulle nu ta 0.02ct, så kan jag nog bara ta 3, då de, med 2mm mellanrum, ändå tar upp lite ca 1cm på ringen. väldigt lagom tycker jag! :) men ja. och så är ju frågan igen då - fyrkantig eller rund infattning? fyrkantig är ju förjävligt snyggt, men kan kanske bli lite för mycket speciellt med den storleken på stenarna? om jag nu tar 0.01ct på stenarna, kan jag nog kanske slå till med 5st.... ja ja vet inte!
     denna ring har jag nu, utan sten.. det är alltså 2mm mellan guldinläggen, har ingen aning om hur stor stenen på bilden är.. skulle tippa på 0.01ct. 

    denna uppsättning gillar jag, 3x 0.01ct med c/c 4mm. den är lika bred som min. 



    ingen aning om hur stor de små är, står inte, men jag gillar utseendet, den fyrkantiga infattningen å avståndet! tro ja gitt fråga titanringar vad det är för ct.. 



    här är en favorituppsättning, det är alltså 0.02ct diamanter med c/c 3mm. perfekt avstånd tycker jag! ringen är 4mm bred. 


    här har vi en bild från smedens hemsida, å i övre hö hörnet ser ni en sån titan ring jag har med en sten i - den skulle jag nog tippa på är en 0.02ct, å det ser ju faktiskt inte tokigt ut! och med den infattningen också! smeden hade den åsikten att just den storleken skulle passa bra i min ring också.. 

    ett alternativ är att man skulle kunna ta 5x 0.01ct med 1.5mm mellanrum? önskar man hade något program som man kunde se hur det skulle synas!

    ursäkta långt inlägg, ni kanske inte har några svar eller något, men jag kan behöva göra sånna här jätteinlägg för att diskutera med mig själv lite :P jag är halvkänd för att prata med mig själv mycke haha!men har ni något tips eller åsikt så tages de tacksamt emot!

  • Vaniljbullen

    Tack snälla Plättis och filibustern!  Solig

    Är lite rädd för att familjerna skall bli besvikna men vi vill göra detta nu och bara för vår skull.. Och vi ska ju ha hela kalaset senare och då får alla vara med! 

    Jag är så himla glad! Kan ju inte prata med någon närstående om detta så det är kanon att detta forum finns så man kan släppa ut alla bröllopstankar här istället! 

    Jag skulle behöva lite tips på vart man kan hitta fina klänningar!
    Är gravid, så det måste vara en typ empiremodell eller riktig gravidklänning. 
    Ingen riktig brudklänning, men kanske typ en kortare lite finare klänning. 
    Oj va svårt detta är, lär bli många dagar framför datorn nu haha  Hjärta
    Ska kolla Ellos, HM, Halens, men är tacksam för tips på andra nätbutiker!
    Klänningen får kosta max 1000:- gärna runt 500:-

  • litenkaka

    Är du höggravid? Jag hade kört på en rak/tajt spetsklänning som går till knäna, med lite stretch i då. FÄr att framhäva magen :) avskydde empire som gravid och köpte mest vanliga kläder i en storlek större... Blev för litet sista månaden bara.


    Vaniljbullen skrev 2014-12-28 14:06:35 följande:

    Tack snälla Plättis och filibustern!  

    Är lite rädd för att familjerna skall bli besvikna men vi vill göra detta nu och bara för vår skull.. Och vi ska ju ha hela kalaset senare och då får alla vara med! 

    Jag är så himla glad! Kan ju inte prata med någon närstående om detta så det är kanon att detta forum finns så man kan släppa ut alla bröllopstankar här istället! 

    Jag skulle behöva lite tips på vart man kan hitta fina klänningar!

    Är gravid, så det måste vara en typ empiremodell eller riktig gravidklänning. 

    Ingen riktig brudklänning, men kanske typ en kortare lite finare klänning. 

    Oj va svårt detta är, lär bli många dagar framför datorn nu haha  

    Ska kolla Ellos, HM, Halens, men är tacksam för tips på andra nätbutiker!

    Klänningen får kosta max 1000:- gärna runt 500:-


  • filibustern
    Vaniljbullen skrev 2014-12-28 14:06:35 följande:

    Tack snälla Plättis och filibustern!  Solig

    Är lite rädd för att familjerna skall bli besvikna men vi vill göra detta nu och bara för vår skull.. Och vi ska ju ha hela kalaset senare och då får alla vara med! 

    Jag är så himla glad! Kan ju inte prata med någon närstående om detta så det är kanon att detta forum finns så man kan släppa ut alla bröllopstankar här istället! 

    Jag skulle behöva lite tips på vart man kan hitta fina klänningar!
    Är gravid, så det måste vara en typ empiremodell eller riktig gravidklänning. 
    Ingen riktig brudklänning, men kanske typ en kortare lite finare klänning. 
    Oj va svårt detta är, lär bli många dagar framför datorn nu haha  Hjärta
    Ska kolla Ellos, HM, Halens, men är tacksam för tips på andra nätbutiker!
    Klänningen får kosta max 1000:- gärna runt 500:-


    kolla bonprix! 
  • Vaniljbullen
    litenkaka skrev 2014-12-28 19:26:11 följande:

    Är du höggravid? Jag hade kört på en rak/tajt spetsklänning som går till knäna, med lite stretch i då. FÄr att framhäva magen :) avskydde empire som gravid och köpte mest vanliga kläder i en storlek större... Blev för litet sista månaden bara.


    Ja, precis..  
    Kör också på vanliga kläder i större storlekar. Har letat och funderat och du har så rätt, vill absolut ha nåt tajtare som framhäver magen. Fick ett tips om empire-modeller bara men det går bort.
    Jakt pågår!

    När ska du gifta dig litenkaka?
    Och vad ska du ha för klänning? *nyfiken*
  • Vaniljbullen
    filibustern skrev 2014-12-28 20:16:26 följande:
    kolla bonprix! 
    Ja juste. Tackar! Ska även spana in asos och zalando nu.

    Orkar inte läsa hela tråden så jag frågar direkt, när ska ni gifta er? Och vad ska du ha på dig? Låt mig få dreggla lite nu haha

    Lovar att läsa igenom tråden vid tillfälle så jag hänger med er bättre Solig
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!