• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka

    Känner mig så stressad. Det är 9mån kvar och jag har inget att göra?! Borde väl ha massor att stå i... Vad har jag missat?

  • filibustern

    du behöver inte ha missat nåt alls. kanske är tidigt att göra vissa saker bara. ^^ har 8,5mån kvar och har inge att g

    ra men de e för att dels är de jul å sen är de lite tidigt för en del grejer. ska köra igång med inbjudan efter nyår^^

  • antligen

    Sitter och tittar ut på en trädgård klädd i rimfrost o tänker att det är mycket man gör för "sista gången" i år,och nu är det sista julen som ogift!! Ser fram emot att få bli Fru till min fantastiska man,ett annat VI än vi varit förut. Snart är det inte 'nästa år' längre o dagarna räknas ner till dagen med stort L som i LYCKA

    Vill passa på att önska Er alla en riktigt God Jul

    Med massor av gnistrande tomtebloss både o granen o hjärtat!

  • filibustern

    slog mej typ igår att, jisses, snast är det inte nästa år, utan IÅR!

    suttit ikv å kollat steninfattningar a sånt i ringar. halv djungel det med... men.. ja tro jag har kommit fram till att MAX 0.02ct stenar. och att fyrkantig infattnin är snyggt, men att det kanske bara ryms 0.01ct stenar med den infattningen? samt att 5stenar är jäkligt nice. (ska sätta in stenar i förlovningsringen)

    grattis till dig empa!

  • litenkaka

    Vet inte riktigt vad som menas med fyrkantig infattning men jag har åtta stenar i skenan på min förlovningsring och en upphöjd i mitten. De i skenan sitter med fyra små "klor"... Ser fyrkantigt ut även om stenen är rund. Mina åtta är på totalt 0.15ct så borde väl bli 0,018 per sten... Skenan är 3,5mm bred


    filibustern skrev 2014-12-26 18:29:00 följande:

    slog mej typ igår att, jisses, snast är det inte nästa år, utan IÅR!

    suttit ikv å kollat steninfattningar a sånt i ringar. halv djungel det med... men.. ja tro jag har kommit fram till att MAX 0.02ct stenar. och att fyrkantig infattnin är snyggt, men att det kanske bara ryms 0.01ct stenar med den infattningen? samt att 5stenar är jäkligt nice. (ska sätta in stenar i förlovningsringen)

    grattis till dig empa!


  • Annisen
    filibustern skrev 2014-12-26 18:29:00 följande:

    slog mej typ igår att, jisses, snast är det inte nästa år, utan IÅR!

    suttit ikv å kollat steninfattningar a sånt i ringar. halv djungel det med... men.. ja tro jag har kommit fram till att MAX 0.02ct stenar. och att fyrkantig infattnin är snyggt, men att det kanske bara ryms 0.01ct stenar med den infattningen? samt att 5stenar är jäkligt nice. (ska sätta in stenar i förlovningsringen)

    grattis till dig empa!


    Det går jättebra :) Jag har så i min förlovningsring, 14 st rundslipade diamanter 0,02 ct i fyrkantig infattning..
  • Vaniljbullen

    Hej allihopa!
    Hjärta Vi ska också gifta oss 2015 Hjärta

    Vi bestämde oss igår och beställde hindersprövningen så nu ska vi bara bestämma datum. Blir typ i januari eller februari. Kanske alla hjärtans dag?
    Det blir en hemlig,borgerlig vigsel utan fest och med 2 tilldelade vittnen.
    Ingen brudklänning, men vi kommer klä upp sig lite och sedan eventuellt sova på hotell med bröllopspaket.

    Låter väldigt oromantiskt men detta är bara för oss, och vi kommer ha en stooor fest sommaren 2016 med en välsignelse i kyrkan och hela köret.

    Jag är heeelt galet lycklig!
    Jag och mitt hjärta får samma efternamn, och blir en FAMILJ {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!