• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • cljung

    Vår tårta kommer vara tre våningar, med smaken av pasionfrukts Mose och blåbärs mose med marsipan överdrag och rosa och vita blommor på :)

  • cljung

    Fick hem min bröllopsklänning i måndags med och den sitter som en smäck och den är allt jag drömt om och mycket där till. Provade den hemma hon min mamma och hon blev helt rörd av att se mig i den :) roligt bara 9 månader kvar nu!

  • katten21

    Oj, det var länge sedan jag skrev här, 10 månader!. Livet kom i vägen Flört

    01/08-2015 smäller det! Hjärta

    Bokat kyrka
    Bokat Fest Lokal
    Bokat Fotograf
    Bokat hår och make-up
    Bokat 'natten innan' hotell
    Köpt Klänning - Martina Liana (som affären tar hand om tills vidare åt mig)
    Köpt Skor - Vera Wang White Label (i färgen Blus/Rosa) hos David's Bridal
    Köpt Ringar
    Smakat och bestämt oss för vilka bröllops tårtor vi ska ha (från Ica Maxi)
    Bestämt hans outfit (Tux/smoking eller vad det heter)
    Bokat Smekmånad (bröllops present till oss av min syster, vi har ingen aning om var vi kommer att åka...Spännande!!)

    Vi  ändrade oss om våra orginala ideér ang. save the date och skickade iväg dem i Februari i år. Därav även tänkt om ang. inbjudningarna också.
    Lite pyssel ska det bli med klassiskt vintage look.
    Vi tänkte att det skulle bli kul att gör dem själva och som bonus spendera vad han kallar 'quality time' tillsammans.

    Tillfrågade bestman som tackat ja och maid of honour som tackade ja och några månader senare tackade hon nej för hon har inte råd med flyg och hotel så hon kommer inte alls nu.

    Vi kommer bli ca 30 pers. Litet, intimt och mysigt.

    När tycker ni att det är lägligt att skicka ut inbjudningar (med tanke på att dem flesta kommer från England)?

  • Plättis

    Katten21: Ett halvår innan kan nog vara lämpligt att skicka ut inbjudan om gästerna ska åka så långt, kan jag tycka. Eventuellt lite tidigare om gästerna ska hinna lägga semester och annat så det passar. 

    Tråkigt med tärnan Obestämd 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Linosa

    Får man vara med här på ett hörn?

    Jag ska gifta mig den 1:a augusti 2015 i hälsingestaden Järvsö. Det kommer vara ca 50 gäster och vi kör klassiskt bröllop med vigsel i kyrkan och bröllopsfest med sittande middag och 3-rätters.

    Hittils har vi bokat kyrkan, lokal, fotograf och transport från kyrkan. Jag har även börjat skissa på alla trycksaker.

    Ser fram emot året som komma skall massor :)

  • Taychon

    Hej allihopa! Jag är ny här i tråden, men jag och min fästman ska gifta oss 29 augusti 2015.

    Vi siktar på ca 70 gäster och vi har bokat kyrka och lokal, men mer än så har vi inte hunnit ännu! Jag har börjat fundera på klänning men inte börjat prova seriöst ännu och det här med inbjudningar och tårta har vi bara funderat ytligt över.

    Det ska bli så spännande att både följa er här i tråden och planera vårt bröllop! Längtar verkligen! Skrattande

  • Idaarkemo

    Hej alla blivande brudar/brudgummar ????

    Jag har följt tråden länge och nu tänkte jag också hoppa in.

    Vi gifter oss den 8/8, vi blir ca 90 personer och vi har bokat kyrka, festlokal, bokat hotell natten innan och bröllopsnatten och i slutet på förra veckan skickade vi ut inbjudningarna som vi pysslat ihop :) Nu ser jag fram emot den 15/11 då jag ska prova klänningar tillsammans med mina tärnor och mamma ????

  • filibustern

    hemma efter en dag i "stan" för bröllopsshopping, fixa mat åt ormarna och en middag för att fira att vi varit förlovade i 5 år idag^^ 

    vi fick en hel del köpt till bröllopet
    10 blockljus
    en rulle bordsduk (vi vill provduka och kolla hur långt en rulle räcker först) 
    Caketoppern. 


    ganska rolig grej ang. caketoppern, för jag hade ju planerat att köpa ett Älgpar att ha som caketopper. tyvärr fanns bara älgtjur'n, men tänkte att, ja men vi kan ju köpa kon någon annan dag vi är i stan och dom har inne, det är ju inte jättebrådska, men så såg jag igelkottarna och visade karln, och han bara "men så söta! tyckte bättre om dom.. typer jag passar oss bättre. du och jag mot världen ser det ut som^^". 
    blev billigare också. 
    sen har vi sagt att om vi ångrar oss, så vet vi ju vart älgarna finns^^ 
    dom är ju liiite små kottarna.. men det gör inget tycker jag^^ 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!