• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Sofia2015
    cecbj1­95: Tack! Dina layouter var också jättefina, tydliga men romantiska. =) Toppenbra!

    Jag har äntligen beställt klänningen! Hittade en säljare på eBay som var extremt tillmötesgående och skickade bilder på en färdigsydd klänning så jag skulle kunna se hur broderiet skulle se ut. Jag hoppas verkligen att jag blir nöjd nu bara... =)

    Gud så skönt att kunna checka av den punkten på listan! Bara resten kvar då... =P
  • Ninjara

    Är det någon av er som har tips på någon mingel lek man kan ha när alla gäster kommer till lokalen? Någon som får folk att prata ihop sig med varandra innan det är dags för bröllopsskålen.

  • filibustern

    oh! ja minns i skolan vi hade någon sån lek.. typ att man fick ett x antal fakta, som man skulle hitta personerna till. t.ex "har en dotter som heter xxx", eller "jobbar som ...." och så får man försöka hitta personen (eller en person, kanske finns fler som har samma yrke) faktat stämmer på

  • filibustern

    ojoj vilken produktiv dag jag/vi haft idag. var hos min tärna och fick lite tips och nya frågor uppdagades. så då när ja komme hem så hade jag å göbben ett planeringsmöte! 

    -dukningen är klar, det enda som är oklart är vilken färg grundduken ska ha, vi väljer på vitt, svart eller grönt

    - hur inbjudan ska se ut är helt klart. nu bara att fixa det allra sista till dem (stämplar) 

    - vi har bokat in att fara till närmaste "stad" på torsdag, där vi ska köpa blockljus, kolla vad vinglas kostar och kolla vad de har för färger på pappersduk på Dollarstore, samt köpa smådjur på leksaksaffären (till caketopper)

    - har bestämt att nästa gång vi ska till stugan ska vi låna nyckeln till byastugan,där vi ska ha festen och allt, och checka av hur många bord/stolar de finns, kylutrymme, hur kan vi arrangera borden, vilken våning ska vi vara på etc.

    - jag har beställt Smycken till mig, slips till mannen och tårtbesticken. kostnad, 878kr. inkl. frakter ^^ Från Etsy

    DET GÅR FRAMÅT!

  • cljung

    Bröllopstårta provad och beställd! Bröllopsklänning bestämd och kommer troligen i morgon ???????? känner mig pirrig i magen! Övernattning på bröllopsnatten bokad ????

  • Elisa27

    Några här i tråden som bor i Kalmartrakten? :)

    Söndagen den 9e november är det nämligen en bröllopsmässa i Kalmar,
    där ni kan få inspiration till allt som har med era bröllop att göra.. lokaler, catering
    klänningen, smycken, fotografer, underhållning, upplevelser och mycket mer!

    Hoppas vi ses!
    //Elisa

  • Plättis

    Tårta har varit lättast att bli överens om Vi valde varsin favoritsmak och sedan får konditoriet fixa resten. Och konditoriet valde vi eftersom de är superbra på allergimat, och det är flera på bröllopet (däribland jag) som är känsliga mot gluten, och några laktosallergiker.

    Sambon älskar blåbär, jag citron och vit choklad. Det kommer bli magiskt!


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • filibustern
    den här bilden kommer vi ge till vår bagerska. dock vill vi ha envåningstårtor bara. smaker har vi faktiskt inte gått in på så mycket. jag har föreslagit hjortron och något, men.. ja ja vet inte faktiskt. blåbär vore ju gott faktiskt :) 
  • litenkaka

    Hej på er!

    Var längesen jag kikade in här men så kollade jag brudklänningar på Blocket och tyckte mig känna igen en här från tråden :) hur går det för er? Verkar som många börjat boka en del saker? Vi har ju ganska exakt ett år på oss och just nu står allt stilla då vi väntar svar från restaurangen om vi får hyra den, den är nämligen bara öppen på sommaren. I övrigt börjar bitarna landa så sakteliga och jag har en bra bild av vilken typ av bröllop jag vill ha. Vill dock inte boka något innan lokalen är bokad... Så trökigt att inte få shoppa och boka när tusen idéer virvlar runt :) lanske är tur iofs, så jag inte väljer saker på impuls...

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!