• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis

    Ett litet tips när ni blivit inbjudna är att anmäla ert eget inlägg (skriv att det är ert eget) så att det raderas. Annars finns det en risk att ni får massor av spam eftersom BT är ett öppet forum


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • CeciliaPihl

    Hej!

    Jag tänkte hoppa in här om det går bra? Vi har nyligen förlovat oss, efter 10 år tillsammans och ett barn. Hihihi. Äntligen! Bröllop är planerat till 16 maj 2015. Det blir ett borgerligt bröllop hos familjen i Dalarna.

    Om ni vill veta mer om mig så är jag alltså en Dalkulla, bosatt i Stockholm. Jag jobbar som bröllops- och familjefotograf i mitt lilla nystartade företag. Om ni vill ha tips på fotografer till bröllop eller kanske till och med vill anlita mig så kika gärna in på www.ceciliapihl.se

    Idag hämtade vi våra förlovningsringar och så passade jag på att beställa vigselring också. Lika bra när jag hittade en perfekt som dessutom var nedsatt i pris Jag får hämta den på onsdag och sedan får den ligga och vänta tills i vår...

    Jag går gärna med i Facebook gruppen också

  • Pionibuketten

    Jag har så mycket tankar och funderingar kring festhäftet!!

    Har börjat lite inne på bröllopsguiden och skissa på mitt festhäfte, men tycker det är svårt!
    Vad ska man ha med?

    - Regler (lite skojjiga)
    - Menyn
    - Sånger (Har ni några förslag? Vill gärna ha den här ballongsången!)
    - Bordsplacering och lite fakta om varje person
    - Rolig fakta om brudparet från föräldrarna
    - Mannen & kvinnans ordlista
    - tack till

    Har jag glömt något?
    Ni får gärna komma med förslag och kommentarer!
    Har dock bara Wordpad på min dator.. =( går det att ladda ner Word på ngt sätt? Eller hur gör man?

  • Sofia2015

    Helgen sämsta nyhet: Vår lokal för både vigsel och fest ska kanske bli asylboende. Vi fick läsa om det i lokalpressen, så det är väl inte 100% säkert än. Vi får väl se om de ringer och talar om det för oss, men det känns som att vi måste börja se oss om efter alternativ ganska snart. =/ Vi som bokade så tidigt och var så nöjda!

  • filibustern

    Pinobuketten: har också funderat om man överhuvudtaget ska ha festhäften.. skulle ju vara kul att ha beskrivningar,.. MEN, de tär ju typ bara de närmaste, så jag förmodar de känner varandra :P men de e klart, vissa kompisar har ju aldrig träffat min familj eller så. men det känns lite överflödigt ändå. Det där med rolig fakta från föräldrarna lät kul! hoppas själv dock att våra föräldrar gör lite som det gjordes på min systers bröllop, då berättade mamma lite om hur syrran var som liten och under uppväxten, och Hennes svärfar berätta om samma sak om sin son då. var kul! 

    Sofia2015: meeeeensåförbaskat! :(( hoppas ni hittar något annat! 

    själv bestämde jag mig igår för att satsa på klänningen jag fann och blev kär i. 

    Den är ju som rätt så perfekt :P slät kjol - chiffong, dekoration på precis de rätta ställena - byst och höft, slimmande.. släp.. billig, typ sådär 970kr eller nåt.. 
    ska fara till en tygaffär här jag bor och få måtten tagna av "tygkvinnan", så de blir rätt. ringde henne rätt så nyligt och fråga om de gå bra^^ Tärnan ska också följa med. 

    lite ångest har jag, men det har jag om de mesta. liksom - tänk om jag ångrar mig igen! tänk om det blir fel, tänk om tänk om tänk om.. 
    sen ett annat liiitet bekymmer jag har - bland måttlistan fins frågan om höjd på skorna.. jag har ju mina högklackade träskor jag tänkte ha.. men dom tänker jag ju inte ha nå länge, och ärligt talat - vette ju fan om ja ska ha dom, dom är lite för stor. om än så syns de ju inte.. kan ju likagärna gå i stövlen.. haha!

    men oavsett så syr de ju förmodligen klänningen efter hur höga skorna är.. =S... så DET kommer bli ett huvudbry! tips?

  • Plättis

    Jag tror att "normal" klackhöjd är någonstans omkring 5-7 cm, då blir det inte så höga klackar att man inte kan gå, men det blir fortfarande skillnad. Ta i lite extra på klackhöjden om du är osäker. Det är lättare att korta klänningen än att förlänga


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plättis

    Jag vill ändra mig! 

    Efter en snabb undersökning (brandos.se) verkar de flesta skor ha omkring 10 cm klack. Men som sagt, det beror på hur höga klackar man vill ha, 10 cm är ganska mycket. Och bättre att korta en för lång klänning än deppa över att man önskar att den vore längre. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • filibustern

    ja jag vill inte ha höga klackar! träskorna mina har... tja, ska jag gå efter ögonmåttet, vilket jag tycker jag har bra om, så är den nog MAX 7cm.. och jag tror inte jag ska ha högre, det känns opropetionerligt. o..prepotineligt.. opropotionerligt.. hur fasen stavar man?? hahahah! 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!