• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka

    Här är det jag som planerar allt. Om han ogillar något säger han det och då väljer jag något annat. Det han väljer är ett av två alternativ. Och det här är helt Ok med mig :) för jag vet stt bröllop och äktenskapet inte är viktigt för honom, han gör det för att det är viktigt gör mig och det är den största gåvan han kan ge, förutom våra barn. Jag tänker inte sabba ett års underbar planering genom att ha orealistiska förväntningar på min partner, istället accepterar jag att ci prioriterar olika. Så jG njuter av bröllopsplanering och att jag har en man som älskar mig och vill gifta sig med mig för min skull :)


    filibustern skrev 2014-09-21 18:06:03 följande:

    jo precis. egentligen är det ju ingen jättekatastrof.. men liksom, jag planerar ALLT gällande bröllopet, t.o.m så är det jag som har sparat ihop nästan allt vi har ett maxtak på 30 k och jag har ensam sparat ihop 23k. så jag hade hoppats att vi skulle kunna göra NÅGOT tillsammans, även om det är något så "trivialt" som att fara och boka kyrka! han ska ju fixa min bukett själv, så där är vi inte tillsammans och bokar/bestämmer.. festlokalen är ju "bara" byastugan som är granne med gubbens släktingar, och jag tror hans farbror är den som man kan boka hos, så det känns inget speciellt.. nä.. kyrkan var som the big thing för mig. 


  • litenkaka

    Jag har funderat på valborg både i kyrka och som första dans. Har även funderat på att sätta små minispårvsgnar på borden som bordsdekoration haha...vi saknar Göteborg och älskar Håkan ;)


    Elenaproblema skrev 2014-09-22 11:37:18 följande:

    Vi skall också ha Valborg, det är vår absoluta favoritlåt. Vet dock inte om vi skall ha med den i vigseln eller om det skall vara första dansen. 

    Det är så många låtar som vi känner är "våra" så det kommer att bli mycket sådant i spellistan på festen. Och under själva vigseln tänkte jag sjunga How long will I love you med Ellie Goulding till honom. Men eftersom vi inte skall gifta oss i kyrkan så vet jag inte om vi kommer ha någon ingångsmusik eller utgångsmusik. Det får vi spåna vidare på. Vi har liksom ingen altargång att gå ned för. Hur gör man då? Hur tänker ni andra? :)


  • Elenaproblema
    litenkaka skrev 2014-09-22 17:52:15 följande:

    Jag har funderat på valborg både i kyrka och som första dans. Har även funderat på att sätta små minispårvsgnar på borden som bordsdekoration haha...vi saknar Göteborg och älskar Håkan ;)


    Haha ååh vad gulligt! Vi har ju turen att få gifta oss i Göteborg, fast vi nu bor i Östersund. Båda våra familjer bor "hemma" i Gbg och det är där vi är ifrån så skulle aldrig kunna gifta mig någon annan stans. Känns dock som när man bor någon annan stans än "hemma" så blir man så himla patriotisk så vi bara måste älska precis allt med Gbg! Ungefär på samma sätt som när man bor utomlands och blir jättesvensk och älskar Abba. ;) 

    Vi känner dock att vi vill ha en hel spellista med bara Håkansånger på festen, får man det? Haha. Och ha citat lite här och var, typ "jag går inte isär när jag går med dig", kanske ha med en bit av Gårdakvarnar och skit i våra löften.. Känner dock att vi kanske köttar på med för mycket Håkan.. Haha!
  • litenkaka

    Haha men vilka idéer! Gå all in! Folk har ju Elvis-bröllop så då kan ni ha Håkan-bröllop! Har tänkt samma tanke just efsm min blivande friade under Valborg på Ullevi i somras :) lite genomgående tema liksom...


    Elenaproblema skrev 2014-09-22 20:26:07 följande:

    Haha ååh vad gulligt! Vi har ju turen att få gifta oss i Göteborg, fast vi nu bor i Östersund. Båda våra familjer bor "hemma" i Gbg och det är där vi är ifrån så skulle aldrig kunna gifta mig någon annan stans. Känns dock som när man bor någon annan stans än "hemma" så blir man så himla patriotisk så vi bara måste älska precis allt med Gbg! Ungefär på samma sätt som när man bor utomlands och blir jättesvensk och älskar Abba. ;) 

    Vi känner dock att vi vill ha en hel spellista med bara Håkansånger på festen, får man det? Haha. Och ha citat lite här och var, typ "jag går inte isär när jag går med dig", kanske ha med en bit av Gårdakvarnar och skit i våra löften.. Känner dock att vi kanske köttar på med för mycket Håkan.. Haha!


  • Elenaproblema
    litenkaka skrev 2014-09-22 20:35:28 följande:

    Haha men vilka idéer! Gå all in! Folk har ju Elvis-bröllop så då kan ni ha Håkan-bröllop! Har tänkt samma tanke just efsm min blivande friade under Valborg på Ullevi i somras :) lite genomgående tema liksom...


    OMG gjorde han? Jävlar i havet vad fint! På tal om Valborg så har vi texten ingraverad i våra förlovningsringar! I min står det Om du vill ha en idiot och i hans står det lägg din hand i min. Så du förstår lite vad jag menar med att Håkanreferenserna kan bli lite mycket haha! Vill ju inte vara en sådan som blir fanatisk! ;)
  • litenkaka

    Haha vi ska ha "livets heroin" i våra ringar :P När Håkan sjöng "vill EU ha en idiot...." Tog han fram ringen <3


    Elenaproblema skrev 2014-09-22 20:39:32 följande:

    OMG gjorde han? Jävlar i havet vad fint! På tal om Valborg så har vi texten ingraverad i våra förlovningsringar! I min står det Om du vill ha en idiot och i hans står det lägg din hand i min. Så du förstår lite vad jag menar med att Håkanreferenserna kan bli lite mycket haha! Vill ju inte vara en sådan som blir fanatisk! ;)


  • filibustern
    litenkaka skrev 2014-09-22 17:50:15 följande:

    Här är det jag som planerar allt. Om han ogillar något säger han det och då väljer jag något annat. Det han väljer är ett av två alternativ. Och det här är helt Ok med mig :) för jag vet stt bröllop och äktenskapet inte är viktigt för honom, han gör det för att det är viktigt gör mig och det är den största gåvan han kan ge, förutom våra barn. Jag tänker inte sabba ett års underbar planering genom att ha orealistiska förväntningar på min partner, istället accepterar jag att ci prioriterar olika. Så jG njuter av bröllopsplanering och att jag har en man som älskar mig och vill gifta sig med mig för min skull :)


    det var också ett sätt att se det på! en del kan tycka min karl är lite.. hur ska man säga.. mansgrisig, egoistisk, som inte hjälper till.. och visst - nog skulle jag vilja att han gjorde det, men han är inte intresserad av det. liksom, bara han får vara med mig så är han nöjd och glad! 

    kom nu att tänka på en sak han sa till mig, som fick mig att gråta av lycka.. 
    jag satt och var lite ledsen över all stress och oro, liksom att jag itne vet vilken klänning eller frisyr jag ska ha m.m. för jag vill ju han ska tycka jag är vacker på stora dagen.. 

    då tar han mig i händerna, tittar på mig och säger: 
    "gumman... jag gifter mig inte med dig för att du är vacker på bröllopsdagen, jag gifter mig med dig för att du är vacker i vardagen". 

    i melted.. :P 
  • litenkaka

    Åh så pirrig! Vi håller på och "förhandlar" med en jättefin restaurang ute vid vattnet...man kan hyra bara lokalen eller lokal med mat, personal osv... Hoppas!!! Har även skrivit ihop en gästlista <3

  • antligen
    Plättis skrev 2014-09-22 08:35:39 följande:

    Jag har morfar kvar också, men honom har jag inte pratat med bröllopet om än. Det är bara tre månader sedan min mormor gick bort, och jag vänder mig fortfarande om och letar efter henne när jag träffar morfar. De fick vara gifta i nästan 58 år, och om jag få ha så många år med min karl (och vara lika kär i honom under de åren) så kan jag inte önska mig något annat. 


    Både sorgligt och vackert att läsa, förstår att det gör ont mitt i all bröllopsglädje.

    Hoppas deras långa äktenskap o kärlek "går i arv" till er :)
  • filibustern

    kan nästan inte sitta still, känns som jag skulle bhöva springa upp och nerför gatan av all glädje!!! 

    KYRKAN ÄR NU BOKAD!!!!! 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!