• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka

    Åh vad roligt att vi är två! Kände mig lite sist ;) vill också helst köpa på rean men har redan en bild av vad jag vill ha och är rädd att det kanske kan vara svårt att då fram med kort varsel och modeller kanske är slut...

    Ska ni köra typiskt hösttema med orange eller något annat? Tänkte rosa och blått :) alternativt pastellig aprikos och rosa.... Har kikat på etsy och där finns fina små jackor i fuskpäls men har även tänkt tanken på att köpa en päls på second hand och sy om den...


    cecbj195 skrev 2014-09-05 10:22:34 följande:

    Hum... trodde jag hade svarat angående klänningsprovning men det måste ha försvunnit... Jag ska köpa i butik i alla fall :) Men det får nog vänta lite till, tänkte egentligen inte köpa förrän rean i slutet av nästa sommar ;) Vill vänta så länge som möjligt eftersom jag håller på och går ner i vikt...

    Härligt med ett oktoberbröllop till! :D Måste också hitta någon jacka av något slag, men har ingen aning om vad jag vill ha! Har du fastnat för något?


  • filibustern
    Plättis skrev 2014-09-05 12:06:08 följande:

    Alltså, jag har hittat något som är så perfekt att jag inte tror det är sant. (Etsy är livsfarligt!) För sakens skull kan det vara bra att veta att jag är språkvetare, språknörd och skulle leva och andas språk om jag bara kunde. 

    Den här buketten är gjord av en gammal ordbok, och det är så vackert att jag tror jag dör lite. Hur funkar det, ni som beställt från Etsy? 


    Etsy är farligt ja, vi kommer göra en storbeställning i höst, bl.a med mina bröllopssmycken (hoppas jag hittar ett bra halsband tills dess, då det jag tänkte ta blev slutsålt.....), Gubbens björkslips, troligen ett tårtknivset (med björkhandtag såklart) men även lite övriga saker, som ett broderi till mig^^ 
  • cecbj195
    litenkaka skrev 2014-09-05 12:20:08 följande:

    Åh vad roligt att vi är två! Kände mig lite sist ;) vill också helst köpa på rean men har redan en bild av vad jag vill ha och är rädd att det kanske kan vara svårt att då fram med kort varsel och modeller kanske är slut...

    Ska ni köra typiskt hösttema med orange eller något annat? Tänkte rosa och blått :) alternativt pastellig aprikos och rosa.... Har kikat på etsy och där finns fina små jackor i fuskpäls men har även tänkt tanken på att köpa en päls på second hand och sy om den...


    Haha, precis så kände jag också! Vi gifter oss 10:e oktober (10/10, det datumet ska vi väl komma ihåg!? Flört)

    Jag har (konstigt nog?) väldigt få tankar om brudklänning. Ej ärmlös och gärna mycket volym i kjolen, det är väl det enda jag kommit fram till :P Så jag är inte jätteorolig. Men tänkte prova lite i vår i alla fall, mest för att det är roligt ;)

    Nä, vi har bestämt blått, vitt och guld som tema. Jag skulle kunna tänka mig höstfärger (hade brunt och rosa som förslag ett tag) men fästmannen har fastnat för blått :)

    Jag vet inte jag vill ha päls egentligen, det känns inte så "jag"... :) och jag lever på hoppet att det blir en jättefin brittsommar-dag så att jag inte ska behöva mer än en lättare jacka ;)
  • Plättis
    litenkaka skrev 2014-09-05 12:16:36 följande:

    Har beställt lite småsaker från Etsy och betalat med kortet men en del använder ju paypal :) kommer beställa saker dit till bröllopet...


    Jag har en PayPal sedan universitetstiden då det var enda sättet att fylla på kopieringskortet, så det känns lagom tryggt att använda den  
    filibustern skrev 2014-09-05 12:22:20 följande:
    Etsy är farligt ja, vi kommer göra en storbeställning i höst, bl.a med mina bröllopssmycken (hoppas jag hittar ett bra halsband tills dess, då det jag tänkte ta blev slutsålt.....), Gubbens björkslips, troligen ett tårtknivset (med björkhandtag såklart) men även lite övriga saker, som ett broderi till mig^^ 
    Än har jag inte bestämt mig för om jag ska beställa eller bara ha det som inspiration, men eftersom jag är väldigt opysslig känns det bättre att bara betala och få det ur världen
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • cecbj195
    Plättis skrev 2014-09-05 12:06:08 följande:

    Alltså, jag har hittat något som är så perfekt att jag inte tror det är sant. (Etsy är livsfarligt!) För sakens skull kan det vara bra att veta att jag är språkvetare, språknörd och skulle leva och andas språk om jag bara kunde. 

    Den här buketten är gjord av en gammal ordbok, och det är så vackert att jag tror jag dör lite. Hur funkar det, ni som beställt från Etsy? 


    Den är jättefin Plättis! :) Blir också lite rörd över att det är från en ordbok! Det enda jag tänker på är att den är ganska "grå". Jag hade nog piffat upp den lite för att få i lite färg också. Sätt dit pärlor i er temafärg (om ni har någon) eller linda ett band runt "stjälken"? 
  • litenkaka

    Ja på bilderna hoppas jag att jag kan skippa jacka :) Och att det är så där fantastiskt höstljus ute... Kommer förmodligen ta bilder innan vigseln och ha vigseln sent, typ 15-16....och sen köra på massor av ljus och marschaller vid festlokalen när mörkret lagt sig...


    cecbj195 skrev 2014-09-05 12:58:28 följande:

    Haha, precis så kände jag också! Vi gifter oss 10:e oktober (10/10, det datumet ska vi väl komma ihåg!? )

    Jag har (konstigt nog?) väldigt få tankar om brudklänning. Ej ärmlös och gärna mycket volym i kjolen, det är väl det enda jag kommit fram till :P Så jag är inte jätteorolig. Men tänkte prova lite i vår i alla fall, mest för att det är roligt ;)

    Nä, vi har bestämt blått, vitt och guld som tema. Jag skulle kunna tänka mig höstfärger (hade brunt och rosa som förslag ett tag) men fästmannen har fastnat för blått :)

    Jag vet inte jag vill ha päls egentligen, det känns inte så "jag"... :) och jag lever på hoppet att det blir en jättefin brittsommar-dag så att jag inte ska behöva mer än en lättare jacka ;)


  • cecbj195
    litenkaka skrev 2014-09-05 13:14:56 följande:

    Ja på bilderna hoppas jag att jag kan skippa jacka :) Och att det är så där fantastiskt höstljus ute... Kommer förmodligen ta bilder innan vigseln och ha vigseln sent, typ 15-16....och sen köra på massor av ljus och marschaller vid festlokalen när mörkret lagt sig...


    Låter lite som vi :) Vi har vigseln bokad till 14.30 så korten kommer tas innan. Jag hoppas också på bilder utan jacka men blir det så där röset (=vått och grått) ute som det kan vara på hösten så kommer jag nog få svårt till det. Har lite problem med köldallergi...

    Men massa marshaller ska det vara! :D Restaurangen där vi ska vara har jättemaffiga golv-kandelabrar som de ställer på var sin sida om honnörsbordet, och så mindre kandelabrar på borden. Kommer bli jättehäftigt! :)
  • litenkaka

    Lite etsysaker jag gillar:

    Päls:

    www.etsy.com/se-en/listing/200104836/tan-faux-fur-vintage-jacket-size-s-by&ga_search_query=faux+fur+jacket+brown&ga_order=most_relevant&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_search_type=all

    Örhängen:

    www.etsy.com/se-en/listing/120874836/wedding-jewelry-bridal-earrings&ga_ref=auto-1&ga_search_query=drop+earring&ga_order=most_relevant&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_search_type=all

    Rosetter till mina små tjejer:

    www.etsy.com/se-en/listing/162738263/white-over-the-top-hair-bow-flower-girl&ga_search_query=hairbow+flowergirl&ga_order=most_relevant&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_search_type=all

    Bordsplacerings-hållare:

    www.etsy.com/se-en/listing/57499365/simple-sea-urchin-shell-place-card

  • Plättis
    cecbj195 skrev 2014-09-05 13:09:20 följande:
    Den är jättefin Plättis! :) Blir också lite rörd över att det är från en ordbok! Det enda jag tänker på är att den är ganska "grå". Jag hade nog piffat upp den lite för att få i lite färg också. Sätt dit pärlor i er temafärg (om ni har någon) eller linda ett band runt "stjälken"? 
    Ja, jag funderar på antingen några gröna kvistar eller kanske att måla lite på den? Jag tänker Alice i Underlandet, då de målar de vita rosorna röda  
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • litenkaka

    Man skulle ju kunna göra en variant själv och linda stjälkarna på en vanlig bukett med liknande bokpapper och göra små "rullar"/strutar och stoppa i en vanlig bukett :)


    Plättis skrev 2014-09-05 13:34:16 följande:

    Ja, jag funderar på antingen några gröna kvistar eller kanske att måla lite på den? Jag tänker Alice i Underlandet, då de målar de vita rosorna röda  


Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!