• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • linda79

    Jag tror att jag ska köpa min klänning från butik. Kvinnan som driver butiken är en dröm och tanken var att bara prova modeller där men det kan bli att jag köper därifrån. Klänningen behöver inte kosta skjortan och hon tog därför bara fram modeller i min prisklass och denna har jag fastnat för ordentligt. Här är den inte snörd ordentligt och ska sitta tajtare upptill.

  • Cintsa

    Hej! Hoppar in här i tråden jag med!

    Jag och sambon planerar att gifta oss 8:e Augusti 2015 i Göteborg men får inte boka kyrka ännu p.g.a. dumma regler så vi avvaktar med lokalbokning tills kyrka är klart.

    Tänker bjuda 60-70 gäster, 3 rätters. Ingen fast budget satt men det lär väl bli för mycket pengar som går åt.. Obestämd

    Inte bestämt tema men lokalen jag tänkt mig har mkt egen karaktär så jag tror det räcker med att bestämma ett färgtema, typ mjuka pasteller, vintage, lite spets kanske.

    Klänning är svårt, har inte vågat gå iväg och prova, känns så utsatt på nåt sätt att stå där i butiken med personalen hängande över sig men måste ge mig iväg snart och börja få en ide om vad jag kan se snygg ut i och vill ha. De flesta klänningarna är ju väldigt snygga på de modellbilder man ser så det är väl dags för en reality check. Skrattande

  • filibustern
    linda79 skrev 2014-09-04 22:22:43 följande:

    Jag tror att jag ska köpa min klänning från butik. Kvinnan som driver butiken är en dröm och tanken var att bara prova modeller där men det kan bli att jag köper därifrån. Klänningen behöver inte kosta skjortan och hon tog därför bara fram modeller i min prisklass och denna har jag fastnat för ordentligt. Här är den inte snörd ordentligt och ska sitta tajtare upptill.


    den var fin! :D 

    skulle vilja i alla fall fara till butik för att pröva, se vad som passar min kropp.. men den närmaste butik jag har tillgodo, har jag hört tar 400kr/timmen för bara att prova! 
  • litenkaka

    Åh vad roligt med Gbg-bröllop :) Vi flyttade från Gbg förra året och hade planer på agg lägga bröllopet på Stora Holm men det spräckte vår budget... Vart ska ni vara?

    Ang klänningar så ska Svahns i Kungsbacka vara väldigt bra :) och Ramona på Kungshöjd!


    Cintsa skrev 2014-09-05 00:18:13 följande:

    Hej! Hoppar in här i tråden jag med!

    Jag och sambon planerar att gifta oss 8:e Augusti 2015 i Göteborg men får inte boka kyrka ännu p.g.a. dumma regler så vi avvaktar med lokalbokning tills kyrka är klart.

    Tänker bjuda 60-70 gäster, 3 rätters. Ingen fast budget satt men det lär väl bli för mycket pengar som går åt..

    Inte bestämt tema men lokalen jag tänkt mig har mkt egen karaktär så jag tror det räcker med att bestämma ett färgtema, typ mjuka pasteller, vintage, lite spets kanske.

    Klänning är svårt, har inte vågat gå iväg och prova, känns så utsatt på nåt sätt att stå där i butiken med personalen hängande över sig men måste ge mig iväg snart och börja få en ide om vad jag kan se snygg ut i och vill ha. De flesta klänningarna är ju väldigt snygga på de modellbilder man ser så det är väl dags för en reality check.


  • litenkaka

    Så fin, passar dig perfekt! Vad är det för märke?


    linda79 skrev 2014-09-04 22:22:43 följande:

    Jag tror att jag ska köpa min klänning från butik. Kvinnan som driver butiken är en dröm och tanken var att bara prova modeller där men det kan bli att jag köper därifrån. Klänningen behöver inte kosta skjortan och hon tog därför bara fram modeller i min prisklass och denna har jag fastnat för ordentligt. Här är den inte snörd ordentligt och ska sitta tajtare upptill.


  • cecbj195
    litenkaka skrev 2014-09-04 16:37:54 följande:

    Som det ser ut nu har vi bestämt datum - 24/10 ???? aplänge kvar men det känns ändå bra, massor av tid att spara och sprida ut kostnaderna! Efsm det är så sent "måste" jag ju hitta en fin liten pälsjacka ????????


    Hum... trodde jag hade svarat angående klänningsprovning men det måste ha försvunnit... Jag ska köpa i butik i alla fall :) Men det får nog vänta lite till, tänkte egentligen inte köpa förrän rean i slutet av nästa sommar ;) Vill vänta så länge som möjligt eftersom jag håller på och går ner i vikt...

    Härligt med ett oktoberbröllop till! :D Måste också hitta någon jacka av något slag, men har ingen aning om vad jag vill ha! Har du fastnat för något?
  • cecbj195
    filibustern skrev 2014-09-05 11:27:26 följande:

    Om ett år blir jag fru^^


    Yey! :D 1 år, 1 månad och 5 dagar kvar för min del...
  • Plättis

    Alltså, jag har hittat något som är så perfekt att jag inte tror det är sant. (Etsy är livsfarligt!) För sakens skull kan det vara bra att veta att jag är språkvetare, språknörd och skulle leva och andas språk om jag bara kunde. 

    Den här buketten är gjord av en gammal ordbok, och det är så vackert att jag tror jag dör lite. Hur funkar det, ni som beställt från Etsy? 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • litenkaka

    Har beställt lite småsaker från Etsy och betalat med kortet men en del använder ju paypal :) kommer beställa saker dit till bröllopet...


    Plättis skrev 2014-09-05 12:06:08 följande:

    Alltså, jag har hittat något som är så perfekt att jag inte tror det är sant. (Etsy är livsfarligt!) För sakens skull kan det vara bra att veta att jag är språkvetare, språknörd och skulle leva och andas språk om jag bara kunde. 

    Den här buketten är gjord av en gammal ordbok, och det är så vackert att jag tror jag dör lite. Hur funkar det, ni som beställt från Etsy? 


Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!