• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka
    antligen skrev 2014-08-27 21:16:35 följande:

    Ooo....hjälp! Om vi nu kastar oss in i placeringsträsket,hur gör man med par där man aldrig träffat deras respektive,

    ett helt gäng på ett företag kommer bli bjudna, räknar dom då med att man bjuder deras resp också? Ser framför mig "hejsan, o hur känner du brudparet? Ingen aning vilka dom är, det är min fru som känner dom "


    Det är väl ändå rätt vanligt? Min sambo är rätt bundis med sina kollegor men känner inte deras respektive men om vi bjuder kollegor bjuder vi även "tillhörande man/fru/sambo" :)
  • antligen

    En dag fylld med tematrubbel....

    Jag är som sagt florist o rejält "blomsterskadad"

    Min kille är snickare o vi båda älskar skogen

    Ena sekunden ser jag stenar, mossbollar,små knippen av kvistar, kottar, o bär, kuddmossa o vita blommor på borden för att i nästa stund se ett färggrannt fyrverkeri med höga vaser o blommor som hänger ner över bordet.

    Eller kanske strö spik, spån, tumstockar, träklossar, o verktyg o arrangemang i verktygslådor...

    Eller ljuvliga romantiska buketter i blekt brända aprikos orange toner i loppisfyndade koppargrejer o gamla spetsar...

    eller.....

    eller...

    Har iallafall bokat lokal o pratat med en cateringfirma idag-och DET kändes mycket lättare!

  • CountryBride

    Hej, jag hoppar med i den här tråden jag med!

    Vårt datum är 18 Juli, det känns som att det är imorgon med tanke på allt som ska göras!

    Temat vi kommer att ha är country, vi älskar country båda två och är lantisar så det passar bra! ;)

    Är det någon här som ska gifta sig i Eskilstunatrakterna?

  • cecbj195
    antligen skrev 2014-08-28 13:19:23 följande:

    Vi tänker skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag, så det är väl ganska gott om tid för att lösa det om de osa'r som man ska :)

    Ska nog prova hur det känns att mickla med bordsplaceringen, det kanske är lättare än jag tror?? Men jag är verkligen beredd på att bryta ihop hehe...

    Krya på dig!

    Tråkigt sätt att bli av med kilona!


    Vilken bra idé att skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag! Vi tänkte skicka ut våra save-the-date någon gång efter årsskiftet, då skulle 14 februari kunna funka (vi gifter oss i oktober så inbjudningarna skickas under sommaren någon gång). Får jag sno den idén av dig? Tyst

    Imorgon lördag kväll har jag och fästmannen kommit överrens att för första gången sätta oss ner och diskutera igenom hur vi vill ha vår dag. Han har inte velat börja planera förrän till hösten (ja, jag vet, jag har fuskat rätt ordentlig...) Ska bli sååå kul att äntligen börja planera detaljer!! Skrattande
  • filibustern
    antligen skrev 2014-08-29 12:24:43 följande:

    En dag fylld med tematrubbel....

    Jag är som sagt florist o rejält "blomsterskadad"

    Min kille är snickare o vi båda älskar skogen

    Ena sekunden ser jag stenar, mossbollar,små knippen av kvistar, kottar, o bär, kuddmossa o vita blommor på borden för att i nästa stund se ett färggrannt fyrverkeri med höga vaser o blommor som hänger ner över bordet.

    Eller kanske strö spik, spån, tumstockar, träklossar, o verktyg o arrangemang i verktygslådor...

    Eller ljuvliga romantiska buketter i blekt brända aprikos orange toner i loppisfyndade koppargrejer o gamla spetsar...

    eller.....

    eller...

    Har iallafall bokat lokal o pratat med en cateringfirma idag-och DET kändes mycket lättare!


    vet hur det känns.. det kommer nya idéer hela tiden.. men till slut, om man bara tänker efter.. hur fasen ska man få plats med allt? :P 
  • antligen
    cecbj195 skrev 2014-08-29 13:46:35 följande:

    Vilken bra idé att skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag! Vi tänkte skicka ut våra save-the-date någon gång efter årsskiftet, då skulle 14 februari kunna funka (vi gifter oss i oktober så inbjudningarna skickas under sommaren någon gång). Får jag sno den idén av dig? 

    Imorgon lördag kväll har jag och fästmannen kommit överrens att för första gången sätta oss ner och diskutera igenom hur vi vill ha vår dag. Han har inte velat börja planera förrän till hösten (ja, jag vet, jag har fuskat rätt ordentlig...) Ska bli sååå kul att äntligen börja planera detaljer!! 


    Absolut,sno på! Kul att kunna sprida idéer till andra :)

    Och det där med att sätta sig ner med karln o "starta" planeringen hehe....OM dom bara visste hur mycket planerande man redan gjort i huvet. Min käre snickare lämnar över mycket av planeringen till mig ( men det är helt ok )så jag brukar ha små TVÅNGSmöten då o då och tvinga honom bestämma saker, sist bestämde han musik till kyrkan , och vid ett klädmöte var han väldigt bestämd om färgen på slipsen-fniss

    Nu slipar han på ett upplägg att fråga min far om min hand : Tager du xx mig till din svärson, att dras med livet ut?
  • cecbj195
    antligen skrev 2014-08-29 22:33:44 följande:
    Absolut,sno på! Kul att kunna sprida idéer till andra :)

    Och det där med att sätta sig ner med karln o "starta" planeringen hehe....OM dom bara visste hur mycket planerande man redan gjort i huvet. Min käre snickare lämnar över mycket av planeringen till mig ( men det är helt ok )så jag brukar ha små TVÅNGSmöten då o då och tvinga honom bestämma saker, sist bestämde han musik till kyrkan , och vid ett klädmöte var han väldigt bestämd om färgen på slipsen-fniss

    Nu slipar han på ett upplägg att fråga min far om min hand : Tager du xx mig till din svärson, att dras med livet ut?
    Tack! :D

    Haha, ja kan bara hålla med ;) Min sambo kommer nog vara med och planera mer nu, han är väldigt mån om vår dag. Det handlade nog mer om att han tyckte det var onödigt att börja planera för tidigt. Men i min värld kan man aldrig börja planera för tidigt ;) Däremot har han lämnat över pyssel typ inbjudningskort till mig, vilket är helt ok då det är jag som vill göra dem för hand :)
  • AnnelieK
    antligen skrev 2014-08-27 21:16:35 följande:
    litenkaka skrev 2014-08-27 18:10:54 följande:

    Åh jag AVSKYR fester utan bordsplacering ???? Alla sitter i sina vanliga grupperingar och de som kanske inte känner så många sr ingen att prata med...tråkig


    Ooo....hjälp! Om vi nu kastar oss in i placeringsträsket,hur gör man med par där man aldrig träffat deras respektive,

    ett helt gäng på ett företag kommer bli bjudna, räknar dom då med att man bjuder deras resp också? Ser framför mig "hejsan, o hur känner du brudparet? Ingen aning vilka dom är, det är min fru som känner dom "
    Där tror jag att er budget får bestämma lite. Hade nog själv inte väntat mig att bli bjuden på någon av sambons arbetskamraters bröllop om det skulle hända. Hade jag blivit bjuden hade jag nog gått om vi kunde få barnvakt men vet inte hur kul jag skulle haft (nu är jag ingen "framåt" person heller) i och med att jag inte känner någon annan än sambon. Och jag tror faktiskt att sambon hade haft roligare utan mig med Flört
  • antligen
    AnnelieK skrev 2014-08-30 13:01:11 följande:

    Där tror jag att er budget får bestämma lite. Hade nog själv inte väntat mig att bli bjuden på någon av sambons arbetskamraters bröllop om det skulle hända. Hade jag blivit bjuden hade jag nog gått om vi kunde få barnvakt men vet inte hur kul jag skulle haft (nu är jag ingen "framåt" person heller) i och med att jag inte känner någon annan än sambon. Och jag tror faktiskt att sambon hade haft roligare utan mig med


    Det är inte några arbetskamrater till nån av oss men det är personer som är mig mycket nära o viktiga för mig att ha med,har smygfrågat lite o det blir nog så att dom kommer "själva ihop" som ett gäng,dom tänkte nog lite som du :)
  • Plättis

    Vi åkte och tittade på en av lokalerna idag, och utsidan såg ut som att den desperat behövde ett lager färg, men insidan var snudd på perfekt. Det är en dansloge, så stora golvytor och högt i tak. Vi får plats med alla vi känner (och några till). Beroende på om det är dans på fredagen eller inte får man tillgång till lokalen på torsdag eller fredag kväll, och det var ingen brådska att städa direkt på söndagen. Allt för 1 500 kr. Och min gissning på att det var 30 minuter utanför stan var inte riktigt rätt, det tog bara 15-20 minuter.

    Byn var dessutom makalöst fin, så nu drömmer jag om att köpa hus där ute


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!