• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • AnnelieK

Åk runt och titta på några andra kyrkor i dess närhet någon helg framöver. Då kan du ju få en känsla av att "Här kan jag tänka mig att gifta mig" eller "Nej, det är DEN kyrkan jag vill ha. Vi kör på oktober"

• cecbj195
    filibustern skrev 2014-08-14 12:28:44 följande:

om JAG vore i din situation skulle jag nog ta oktober i så fall. jättetråkigt att det skulle bli så.. 
    Ja, det är verkligen supertråkigt! :( lutar också åt oktober, men väntar på att sambon ska ringa så vi kan prata om det. Tror han hellre byter kyrka, så får väl se vad han säger...
    AnnelieK skrev 2014-08-14 13:06:05 följande:

Åk runt och titta på några andra kyrkor i dess närhet någon helg framöver. Då kan du ju få en känsla av att "Här kan jag tänka mig att gifta mig" eller "Nej, det är DEN kyrkan jag vill ha. Vi kör på oktober"

Eftersom jag är uppvuxen i stan och rört mig mycket i kyrkliga kretsar så känner jag till många av kyrkorna i området. Inte alla givetvis, men många av dem. Och även om många av dem är väldigt fina så har jag inte den personliga relationen som jag har till just den här kyrkan... Det är mest det som stör, hade det inte varit för det så hade det kvittat vart vi gift oss.
  • Trattkantarellen
    Nightrod skrev 2014-08-14 12:26:26 följande:
    Jobbade som instruktör i GBG förr...

Bodypump, Box, Body step (inte förvexlas med supertråkiga vanlig step) Bodycombat, Zumba osv, Låsa in sigmed en grupp människor  i en träningsal och göra dessa pass tyckte jag var rolig och bra. Då skaffar man sig också bekanta på gymet och kanske nya träningskompisar..

Skulle börja med att hitta vad du gillar innan du slösar pengar på PT för det kan bli pengar i sjön annars
    Zumba är lite för avancerat för mig, jag har väldigt dålig koordination
    Jag fyller år snart och vet inte riktigt vad jag ska önska mig, så tänkte önska mig PT-timmar i present, mest så jag får hjälp att lägga upp ett gymprogram som jag kan följa när jag och sambon gymmar tillsammans.
    Men jag tänkte prova sån där TRX-träning också, jag tränar på Fysiken, så finns en hel del att välja på. Funderar på att prova Yoga också...
    Alla nya pass startar 25/8 så tänkte prova mig runt lite då och se om jag gillar något.
    filibustern skrev 2014-08-14 12:28:44 följande:
    jo, men det är ju dessutom olika grader av kroppskontakt, i vår karate så är det väldigt lite nära kontakt, innan man kommer upp i graderna. innan dess är det typ.. arm mot arm.. mest.. :P 
    Okej, tja jag ska ha det i bakhuvudet iaf
  • Nightrod
    Trattkantarellen skrev 2014-08-14 15:07:10 följande:
    Zumba är lite för avancerat för mig, jag har väldigt dålig koordination  

Första gången står man som ett fån
    Andra gången känner mman igen en låt och känner sig ändå som ett fån
    Tredje gången får man till det ibland
    Fjärde gången känner man igen sig
    Femte gången så hakar man på

Vet precis hur det är, men alla är nybörjare och när man väl kommit in i det en gång så blir alla sådana pass lättare sedan. Det Sportlife jag var på och de hade väldigt roliga pass.
    Du gör rät i som provar dig fram men verkar ett pass kul, men att det ändå går åt helvete så kör igen för det som ser kul ut är det oftast bara man väl kommer in i det.
    Lycka till :)
    Live free, ride free
  • Trattkantarellen
    Nightrod skrev 2014-08-14 15:14:27 följande:

Första gången står man som ett fån
    Andra gången känner mman igen en låt och känner sig ändå som ett fån
    Tredje gången får man till det ibland
    Fjärde gången känner man igen sig
    Femte gången så hakar man på

Vet precis hur det är, men alla är nybörjare och när man väl kommit in i det en gång så blir alla sådana pass lättare sedan. Det Sportlife jag var på och de hade väldigt roliga pass.
    Du gör rät i som provar dig fram men verkar ett pass kul, men att det ändå går åt helvete så kör igen för det som ser kul ut är det oftast bara man väl kommer in i det.
    Lycka till :)
    Tack
  • Cadillacan
    Tingeling89 skrev 2014-08-12 09:20:23 följande:
    Välkommen! Vilket härligt tema :) Ska klänningen vara 50-tal också? är själv lite sugen på en sådan modell.
    Tack!
    Ja klänning och allt:) Hade tänkt mig vit klänning och rosa underkjol! Tror detta tema är det ENDA som passar oss!
  • Tingeling89
    Cadillacan skrev 2014-08-14 20:55:31 följande:
    Tack!
    Ja klänning och allt:) Hade tänkt mig vit klänning och rosa underkjol! Tror detta tema är det ENDA som passar oss!
    Åh fint! jag hade så gärna haft rosa som en av tema färgerna men fick ge med mig och ta rött istället. Tur att jag gillar den nästan lika mycket :)
    Vart letar du klänning någonstans? Har varit inne och kikat lite på klänningar i just 50-tals modell, men blir så nervös när det är över internet.
  • Nightrod
    Cadillacan skrev 2014-08-14 20:55:31 följande:
    Tack!

50Tals tema är snyggt verkligen.
    Trattkantarellen skrev 2014-08-14 15:27:56 följande:
    Tack
    Varsågod .)

------------------------------

Tjejen kommer ha en blodröd klänning med olika assecoarer som gör henne till lite steampunk hållet. Vi har mer eller mindre bestämt på ett ungefär ;) hur min stil skall se ut.. ("pingvin tailed jacket"över givetvis)(inte jag på bilden, bara stilen)

Live free, ride free
  • Himla

Gillar både steampunk och 40- och 50tal. Skulle gärna gift mig steampunk finns hur mycket underbara klänningar som helst men mannen vägrar ;)

• cecbj195

Usch vad jag är less på detta! Har så smått börjat acceptera att det inte blir "min" kyrka den 22 augusti, även om jag storgrät hela kvällen igår (inte bara över detta, massa annan skit som kom fram då med. Höll inne känslorna på jobbet hela dagen och bröt ihop fullständigt när jag kom hem). Kikar på alternativ men hittar inget vettigt. Känner mig lite stressad över att restaurangen är bokad och behöver veta om vi ska vara där eller inte. Och om vi väljer att flytta på bröllopet kanske inte de kan. 

Men vi ska få komma och kolla på församlingshemmet ikväll. Det är en möjlighet och en lokal som betyder mycket för mig, men ingenting för min fästman. Så får se vad han tycker. Kyrkoskrivaren är supergullig som åker och öppnar speciellt för oss Hjärta

Har också ringt till lite andra kyrkor, men de tar inga bokningar förrän i september och hon jag pratade med hade, till skillnad från ovan nämnda kyrkoskrivare, ingen service-känsla överhuvudtaget. Ville åka och titta på kyrkan eftersom min sambo aldrig varit där och jag bara en gång, men fick bara till svar "Ni kan se det virtuellt på vår hemsida". Suck. Förstår verkligen att min vigsel inte är världens centrum och att de inte kan göra hur mycket som helst, men en liten gnutta medkänsla hade ju varit trevligt.

Sen, det allra värsta är nog min egen reaktion. Vill verkligen inte vara en brud som freakar ur och överdramatiserar över detaljer, men det här betydde nog mer för mig än jag själv insett... 

Så, nu har jag fått ventilera lite :)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!