Nightrod skrev 2014-08-14 12:26:26 följande:
Jobbade som instruktör i GBG förr...
Bodypump, Box, Body step (inte förvexlas med supertråkiga vanlig step) Bodycombat, Zumba osv, Låsa in sigmed en grupp människor i en träningsal och göra dessa pass tyckte jag var rolig och bra. Då skaffar man sig också bekanta på gymet och kanske nya träningskompisar..
Skulle börja med att hitta vad du gillar innan du slösar pengar på PT för det kan bli pengar i sjön annars
Zumba är lite för avancerat för mig, jag har väldigt dålig koordination
Jag fyller år snart och vet inte riktigt vad jag ska önska mig, så tänkte önska mig PT-timmar i present, mest så jag får hjälp att lägga upp ett gymprogram som jag kan följa när jag och sambon gymmar tillsammans.
Men jag tänkte prova sån där TRX-träning också, jag tränar på Fysiken, så finns en hel del att välja på. Funderar på att prova Yoga också...
Alla nya pass startar 25/8 så tänkte prova mig runt lite då och se om jag gillar något.
filibustern skrev 2014-08-14 12:28:44 följande:
jo, men det är ju dessutom olika grader av kroppskontakt, i vår karate så är det väldigt lite nära kontakt, innan man kommer upp i graderna. innan dess är det typ.. arm mot arm.. mest.. :P
Okej, tja jag ska ha det i bakhuvudet iaf