• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Zarah516

    Jag och min fästman gifter oss 8/8 2015. Tycker vi ligger bra tii med planering. Kyrka o festlokal bokade, pratat med prästen, och hade sån tur härom veckan att vi hittade det vi behöver till våra inbjudningskort o placeringskort till 75% rea på Gallerix. Annars ligger planeringen just nu på att planera musiken, o kolla runt var vi ska beställa tårtorna.

    Har änen blivit enormt förtjust i sidan optimalprint, ska beställa vigselprogram där.

  • antligen

    När jag o min blivande pratade om hur vi tyckte att våra resp.drömbröllop skulle vara så hade vi samma tanke, det ska vara kyrka, brudklänning o hela alltet, på festen vill vi ha enkel mat typ " sill o potatis" billig mat o kunna bjuda massa gäster istället o UTAN bordsplacering.Jag var på ett bröllop förra året där man fick sätta sig var som helst, kändes enkelt o avslappnat på nåt vis.Men nu har jag läst att om man INTE har bordsplacering är det nästan lite oartigt mot gästerna.

    ÄR det totalt haveri att gå emot etiketten ? Man ska ju göra som man själva vill på sitt bröllop men det gnager mig lite att tänka på det där.

    Fina placeringshållare du gjort filibustern :)

    Jag förstår krampen-min blivande är snickare o jag blir ibland "tvingad " att hjälpa till o använda läskiga o möjligen i mina händer livsfarliga maskiner. Brukar få träningsvärk efteråt- fniss.

  • Nightrod

    Vi kör på sjätte augusti 2015 och vi pysslar för fullt, men har laggt upp de bilderna i pysseltråden, för att inte spamma ner forumet med bilder :)


    Live free, ride free
  • litenkaka

    Åh jag AVSKYR fester utan bordsplacering ???? Alla sitter i sina vanliga grupperingar och de som kanske inte känner så många sr ingen att prata med...tråkig

  • Karlaa

    Jag hoppar också gärna in här - kyrkan bokad 18 juli 2015 Glad

    Vi har pratat bröllop i många år men nu ska det äntligen bli av, känns som en evighetslång väntan!

    Vi vill ha ett litet, intimt bröllop och kommer bara bjuda de närmaste. Har inte helt avgjort gästlistan än men någonstans mellan 25-40 st. (Räknar dock inte med att alla kommer komma pga långa avstånd.)
    Så jag tror vi hamnar på runt 30 i slutändan.

    Just nu går tankarna att ha festen i ett tält i mina föräldrars trädgård, men vi har inte helt bestämt än. Vi tänker göra maten själva (buffé) och brudklänningen hänger i garderoben sedan länge Flört 
    Ringen kommer beställas inom snarast, har en släkting som äger en juvelbutik så vi får den till inköpspriset typ. Det är väl så långt vi kommit i nuläget. Och en massa tankar om dekorationer susar i huvudet!
    Är mycket inne på turkost och guld, men min blivande make är inte helt övertygad. Än.. Flört

  • filibustern
    litenkaka skrev 2014-08-27 18:10:54 följande:

    Åh jag AVSKYR fester utan bordsplacering ???? Alla sitter i sina vanliga grupperingar och de som kanske inte känner så många sr ingen att prata med...tråkig


    jo det håller jag med om. avskyr det väl inte, men jag håller med om det typiska grupperingen som blir. jag tycker det ska bli både roligt (och otroligt frustrerande) att göra bordsplaceringen! att sätta ihop nya med kända, unga med gamla. ^^
  • antligen
    filibustern skrev 2014-08-27 19:05:04 följande:

    jo det håller jag med om. avskyr det väl inte, men jag håller med om det typiska grupperingen som blir. jag tycker det ska bli både roligt (och otroligt frustrerande) att göra bordsplaceringen! att sätta ihop nya med kända, unga med gamla. ^^


    litenkaka skrev 2014-08-27 18:10:54 följande:

    Åh jag AVSKYR fester utan bordsplacering ???? Alla sitter i sina vanliga grupperingar och de som kanske inte känner så många sr ingen att prata med...tråkig


    Ooo....hjälp! Om vi nu kastar oss in i placeringsträsket,hur gör man med par där man aldrig träffat deras respektive,

    ett helt gäng på ett företag kommer bli bjudna, räknar dom då med att man bjuder deras resp också? Ser framför mig "hejsan, o hur känner du brudparet? Ingen aning vilka dom är, det är min fru som känner dom "
  • Plättis

    Jag hade bjudit med respektive, då får de själva avgöra om de vill tacka ja för en eller båda personerna. Riktlinjen är "etablerade par" som ofta nämns, och då spelar det egentligen ingen roll om man känner partnern.

    Här står det jättestilla i planeringen, jag har varit ordentligt sjuk i snart en vecka. Enda fördelen är att jag tappat nästan två kilo, en bra början på bröllopsformen, men dock på helt fel sätt När jag orkar stå på fötterna igen ska vi åka och titta på lokaler så vi kan börja bestämma saker. I nuläget har vi inte ens ett datum.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • antligen

    [quote=4395433][quote-nick]Plättis skrev 2014-08-27 23:42:49 följande:[/quote-nick]

    Jag hade bjudit med respektive, då får de själva avgöra om de vill tacka ja för en eller båda personerna. Riktlinjen är "etablerade par" som ofta nämns, och då spelar det egentligen ingen roll om man känner partnern.

    Här står det jättestilla i planeringen, jag har varit ordentligt sjuk i snart en vecka. Enda fördelen är att jag tappat nästan två kilo, en bra början på bröllopsformen, men dock på helt fel sätt När jag orkar stå på fötterna igen ska vi åka och titta på lokaler så vi kan börja bestämma saker. I nuläget har vi inte ens ett datum.

    [/quote

    Vi tänker skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag, så det är väl ganska gott om tid för att lösa det om de osa'r som man ska :)

    Ska nog prova hur det känns att mickla med bordsplaceringen, det kanske är lättare än jag tror?? Men jag är verkligen beredd på att bryta ihop hehe...

    Krya på dig!

    Tråkigt sätt att bli av med kilona!

  • MariaMerry

    Hej allihopa!

    Jag och min framtida man ska gifta oss 7 februari 2015 :) låter som att alla andra som ska gifta sig senarr har kommit längre än oss i planeringen men men, blir nog bra i slut ändan :)

    Vi ska ha ca 80 gäster och göra maten själva. Vi har bara massa jägare i släkten så det blir vilttema! Rådjur, älg och vildsvin och just nu är jag ute o plockar mkt svamp till förrätts soppan :)

    Hade tänkt skriva bordsplacering på stenar men såg nu detta med björkträd och överväger det istället! Mycket snyggt!

    Borddekorationen kommer bestå av egen plockade kottar (sprayade silver) torkade mörkröda lönn löv, stenar och granris, även bågen över oss ska vara bunden i granris. Är ju vinterbröllop så finns inte allt för mycket att hitta i naturen :)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!