• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Jenniie

    Hej alla :)

    Hoppar nu in då det nu är bestämt att jag och min kära Filip gifter oss 1 augusti 2015 i Ystad. Hittade äntligen lokalen som är perfekt för oss (ombyggt stall med bjälkar och smides detaljer) och kyrkan ligger alldeles intill. Då ingen av oss har någon speciell relation till någon annan kyrka så blir detta Vår kyrka. Kommer ha min bästa tjejkompis som tärna/toastmadame. Hon kommer finnas vid min sida under förmiddagen och vigseln men går under kvällen in i rollen som toastmadame istället. Kämpar som vissa övriga här med att komma ner i storlek till den stora dagen. Äntligen kan all rolig planering börja :)

    Antal gäster: ca 80 stycken

    Färgtema: svart och vitt

    Middag: buffé

    Budget: 35000kr exkl resa och ring

  • filibustern
    Nightrod skrev 2014-08-15 09:15:40 följande:

    50Tals tema är snyggt verkligen.
    Trattkantarellen skrev 2014-08-14 15:27:56 följande:
    Tack
    Varsågod .)

    ------------------------------

    Tjejen kommer ha en blodröd klänning med olika assecoarer som gör henne till lite steampunk hållet. Vi har mer eller mindre bestämt på ett ungefär ;) hur min stil skall se ut.. ("pingvin tailed jacket"över givetvis)(inte jag på bilden, bara stilen)
    seriöst nightrod!!!!! ja vill också gilla steampunk! :P 
  • cecbj195
    Jenniie skrev 2014-08-15 12:09:51 följande:

    Hej alla :)

    Hoppar nu in då det nu är bestämt att jag och min kära Filip gifter oss 1 augusti 2015 i Ystad. Hittade äntligen lokalen som är perfekt för oss (ombyggt stall med bjälkar och smides detaljer) och kyrkan ligger alldeles intill. Då ingen av oss har någon speciell relation till någon annan kyrka så blir detta Vår kyrka. Kommer ha min bästa tjejkompis som tärna/toastmadame. Hon kommer finnas vid min sida under förmiddagen och vigseln men går under kvällen in i rollen som toastmadame istället. Kämpar som vissa övriga här med att komma ner i storlek till den stora dagen. Äntligen kan all rolig planering börja :)

    Antal gäster: ca 80 stycken

    Färgtema: svart och vitt

    Middag: buffé

    Budget: 35000kr exkl resa och ring


    Välkommen! :)
  • Nightrod
    filibustern skrev 2014-08-15 13:00:39 följande:
    seriöst nightrod!!!!! ja vill också gilla steampunk! :P 
    Kommer bli mycket arbete då vi kommer tillverka mycket själva både klädmässigt och assecoarer samt decor, men vi är båda duktiga på att sy (hon utbildad, jag självlärd) samt på att knåpa. Och på mitt jobb får jag plocka hur mycket skrot jag vill, så vi funderar på stora lastbilsfläcktar i olika färger med plåtblad som enorma blommor osv.samt lite decor med olika provrör/flaskor osv kanske drickbara, snapps går ju färga .)
    .
    Fick ta med denna också, typ denna "kostym" jacka på över under själva vigseln, sedan skall den av för det kommer bli vaaaarmt.
    Live free, ride free
  • filibustern
    Nightrod skrev 2014-08-15 14:28:25 följande:
    Kommer bli mycket arbete då vi kommer tillverka mycket själva både klädmässigt och assecoarer samt decor, men vi är båda duktiga på att sy (hon utbildad, jag självlärd) samt på att knåpa. Och på mitt jobb får jag plocka hur mycket skrot jag vill, så vi funderar på stora lastbilsfläcktar i olika färger med plåtblad som enorma blommor osv.samt lite decor med olika provrör/flaskor osv kanske drickbara, snapps går ju färga .)
    .
    Fick ta med denna också, typ denna "kostym" jacka på över under själva vigseln, sedan skall den av för det kommer bli vaaaarmt.
    mycket stiligt^^ ja jag kan tro det blir mycket pyssel å knåp, men det kan ju vara det som är roligt! :D 
  • cecbj195

    Nu verkar det ha löst sig för oss, för denna gång! Glad Bröllopet är framflyttat 1,5 månad till 10 oktober. Vi var i församlingshemmet och tittade i fredags, men fästmannen ville gifta sig i kyrkan. Och jag kände att en annan kyrka än min hemkyrka gick bara inte! Så det fick bli framflyttat. Kyrkan, prästen och restaurangen vi ska ha bröllopsfesten i är med på noterna. Har inte fått svar från fotografen än men kan hon inte så hittar vi någon annan.

    Och så har jag köpt nytt material att göra om save-the-date-korten med...

    Så nu önskar vi en riktigt fin höstdag med brandgula löv och blå himmel! Flört

  • Tingeling89
    cecbj195 skrev 2014-08-18 13:27:59 följande:

    Nu verkar det ha löst sig för oss, för denna gång! Glad Bröllopet är framflyttat 1,5 månad till 10 oktober. Vi var i församlingshemmet och tittade i fredags, men fästmannen ville gifta sig i kyrkan. Och jag kände att en annan kyrka än min hemkyrka gick bara inte! Så det fick bli framflyttat. Kyrkan, prästen och restaurangen vi ska ha bröllopsfesten i är med på noterna. Har inte fått svar från fotografen än men kan hon inte så hittar vi någon annan.

    Och så har jag köpt nytt material att göra om save-the-date-korten med...

    Så nu önskar vi en riktigt fin höstdag med brandgula löv och blå himmel! Flört


    Skönt att det verkar fungera i alla fall. Hoppas inget mer stort dyker upp nu då :)
  • cecbj195
    Tingeling89 skrev 2014-08-18 13:43:51 följande:
    Skönt att det verkar fungera i alla fall. Hoppas inget mer stort dyker upp nu då :)
    Ja, det är en väldigt stor sten som försvunnit! Fanns ju en annan tråd med vad man absolut inte kunde ändra på gällande sin bröllopsdag (förutom den blivande maken/makan) och mitt svar var kyrkan och prästen.

    Och nu svarade fotografen att hon också kan! Yes! :)
  • Tingeling89
    cecbj195 skrev 2014-08-18 13:45:43 följande:
    Ja, det är en väldigt stor sten som försvunnit! Fanns ju en annan tråd med vad man absolut inte kunde ändra på gällande sin bröllopsdag (förutom den blivande maken/makan) och mitt svar var kyrkan och prästen.

    Och nu svarade fotografen att hon också kan! Yes! :)
    Grattis!
  • Elenaproblema
    cecbj195 skrev 2014-08-18 13:45:43 följande:
    Ja, det är en väldigt stor sten som försvunnit! Fanns ju en annan tråd med vad man absolut inte kunde ändra på gällande sin bröllopsdag (förutom den blivande maken/makan) och mitt svar var kyrkan och prästen.

    Och nu svarade fotografen att hon också kan! Yes! :)
    Men vad skönt! Det känns alltid bra när man väl bestämmer sig, men all ångest upp till det är fruktansvärd! Lycka till, och vad mysigt med höstbröllop!
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!