• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka

    Sitter här och morgonfunderar lite: sparar ni ihop en klumpsumma som matchar er budget som ni sedan betalar allt med eller sparar och köper ni i etapper? Ex betalar inbjudningarna en månad och i gengäld inte sparar något den månaden. Eller tar ni av befintligt spar? Så här ett år i förväg har vi ca 1/7 av totala budgeten sparad... Och vad bokar man först: lokal eller kyrka?

  • Plättis

    Vi kommer inte köpa allt till bröllopet i en klump. Klänningen är beställd, så den utgiften räknar vi som en månads sparande.

    Har man siktet inställt på ett populärt datum kan det vara bra att boka båda ganska fort. Här kan vi inte komma överens om datum, så det är rent omöjligt att boka något. Min sambo föreslår fortfarande att vi ska gifta oss på hans födelsedag, så han "ska komma ihåg det" :P


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • filibustern
    litenkaka skrev 2014-07-27 09:13:50 följande:

    Sitter här och morgonfunderar lite: sparar ni ihop en klumpsumma som matchar er budget som ni sedan betalar allt med eller sparar och köper ni i etapper? Ex betalar inbjudningarna en månad och i gengäld inte sparar något den månaden. Eller tar ni av befintligt spar? Så här ett år i förväg har vi ca 1/7 av totala budgeten sparad... Och vad bokar man först: lokal eller kyrka?


    jag sparar på sparkontot, och så betalar vi allt eftersom. har nu lite drygt hälften av maxtaket på budget^^ 
  • litenkaka

    Vad har ni för budget, om man får vara nyfiken :) jag har kollat runt lite på vad saker vi vill ha kostar för att få en maxgräns men hoppas vi hamnar under den. Ca 70 000:- har ci nu och ungefär 70 gäster

  • filibustern
    litenkaka skrev 2014-07-27 11:13:36 följande:

    Vad har ni för budget, om man får vara nyfiken :) jag har kollat runt lite på vad saker vi vill ha kostar för att få en maxgräns men hoppas vi hamnar under den. Ca 70 000:- har ci nu och ungefär 70 gäster


    vi tänker "så billigt som möjligt" men vi försöker VERKLIGEN hålla oss under 30 000. kan hända det blir 35000.. men annars - så billigt som möjligt.^^ vi kommer ha ca 35-40 gäster. 
  • Hand i hand

    Hej tjejer! Jag läser mkt i tråden men vi har inget datum så jag skriver inte så mycket, samlar mest in ide'er och gottar mig i allt bröllopsmys här! <3

    MEN nu har jag ramlat över KLÄNNINGEN!! Den är helt lovely och är ett orginal. Köpt på blocket, och det var ren impuls hahaha! Helt galet.

    Och för en struntsumma dessutom.

    Happy happy!

  • Tingeling89
    Hand i hand skrev 2014-07-27 16:17:10 följande:

    MEN nu har jag ramlat över KLÄNNINGEN!! Den är helt lovely och är ett orginal. Köpt på blocket, och det var ren impuls hahaha! Helt galet.

    Och för en struntsumma dessutom.

    Happy happy!


    Grattis!! Jag hoppas också på att kunna göra på det sättet  :)
  • cecbj195
    litenkaka skrev 2014-07-27 11:13:36 följande:

    Vad har ni för budget, om man får vara nyfiken :) jag har kollat runt lite på vad saker vi vill ha kostar för att få en maxgräns men hoppas vi hamnar under den. Ca 70 000:- har ci nu och ungefär 70 gäster


    Vi kommer nog hamna kring 100 000 kr för ca 60 gäster. Hiskeligt mycket pengar, men vi har dem och jag tror att vi har räknat rätt högt på många poster... Maten är helt klart den största posten, men min ring kommer vi nog inte snåla på heller. 
  • Smultrontopp
    litenkaka skrev 2014-07-27 09:13:50 följande:

    Sitter här och morgonfunderar lite: sparar ni ihop en klumpsumma som matchar er budget som ni sedan betalar allt med eller sparar och köper ni i etapper? Ex betalar inbjudningarna en månad och i gengäld inte sparar något den månaden. Eller tar ni av befintligt spar? Så här ett år i förväg har vi ca 1/7 av totala budgeten sparad... Och vad bokar man först: lokal eller kyrka?


    Vi räknar med ca 70-90 gäster (svårt att säga eftersom vi inte gifter oss i samma stad som sambon bor i så en del kanske inte kommer) och har en budget på 150 000. Största delen är sparad, men en del kommer vi ta från vanliga lönen månad för månad. Sen en del (som lokalen med kuvertpris) ska betalas veckan efter bröllopet så dem pengarna ligger på ett konto och väntar.
    Tex, inbjudningarna, blommor, barnens kläder och lite såna småutgifter kommer vi betala direkt när vi köper det kan jag tänka mig.

    Angående bokningarna.
    Jag ringde först lokalen och pel bokade 2 helger, ringde sen kyrkan och bokade en av dem, sen ringde tillbaka till lokalen och bekräftade vilken det blev. 
    För mig fanns inga alternativ. Jag SKA ha den kyrkan och SKA ha den lokalen så gälde att vara ute i tid så båda var lediga.
    Allt som allt så tog det ändå bara ca 30 minuter som dem behövde hålla två datumar till mig. Det var inga konstigheter för dem, verkade rätt vanligt.
  • AnnelieK

    Här är en till som inte har bestämt något ännu. Vi har bara pratat lite löst om ca 30-40000kr i budget. Är föräldraledig nu så har inte så mycket sparat men kommer väl försöka spara så mycket som möjligt under året (börjar jobba och/eller plugga 1 sept). Är inte helt spikat att vi kommer gifta oss nästa år heller för den delen. Ska dra igång en badrumsrenovering nu i höst så mycket pengar kommer gå dit.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!