• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Tingeling89 skrev 2014-07-14 11:57:58 följande:
    Den där var ju jättesöt. Aldrig tänkt att man kan ha något virkat. men gillar verkligen diademet :)
    ja visst! finns fler exempel. 

tänkte det skulle passa mig/oss då dels så är det skogstema, natur, kommer återbruka en hel del och göra hemmagjort. men och så kommer jag från en väldigt handarbetande familj, själv broderar jag en hel del. ^^ mamma virkar och stickar mest, men broderar och syr på symaskin också. ^^ 
  • Tingeling89
    filibustern skrev 2014-07-14 12:02:02 följande:
    ja visst! finns fler exempel. 

tänkte det skulle passa mig/oss då dels så är det skogstema, natur, kommer återbruka en hel del och göra hemmagjort. men och så kommer jag från en väldigt handarbetande familj, själv broderar jag en hel del. ^^ mamma virkar och stickar mest, men broderar och syr på symaskin också. ^^ 
    Vilken tur du har! Jag får nog kika runt lite i butik istället. men kanske myrorna eller något sådant har sånt :)
  • filibustern
    Sofia2015 skrev 2014-07-14 14:36:03 följande:

Vad tror du om den här varianten filibustern?
    http://www.ukhairdressers.com/diy/54/2.jpg

Såg den och tänkte på dig! :)

har faktiskt något liknande i min inspirationsmapp! :) fast denna var ju lite mer stram så att säga. men har även funderat på dessa versioner av en frisyr. ^^ och så kan man stoppa små små granris-stumpar som dekoration. ^^ 

Himla: jo. jag tycker inte alls den är pjåkig.. får se om jag "växer" in i den, eller någon annan frisyr. ^^ 
  • Himla
    litenkaka skrev 2014-07-15 13:35:44 följande:

yetanotherbeautysite.com

Om man scrollar ner där finns det en frisyr som hon kallar "twisted hairband" som jag är lite sugen på :)

Den här frisyren var ju jättefin :)
  • filibustern
    Himla skrev 2014-07-15 20:06:28 följande:
     Den här frisyren var ju jättefin :)
    jo den var också fin! har sett en sköterska på jobbet ha sån där frisyr, hon säger det är skitenkelt att göra själv :P 
  • filibustern

om man övar, och det fungerar med ett virkat band, så skulle man ju kanske t.o.m kunna göra den själv och spara in 2000kr på saken :P (eller be någin kompis göra, då man kanske inte ser va tusan man håller på med där bak..) 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!