• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka

Förresten - är det några av er som har barn? Vi har 2st med oss (2,5år, 3mån och så en änglabebis i himlen). Funderar på hur man inkludera dem i vigseln och hur man gör sen på festen. Smidigast är ju om någon avlägsnar sig med dem efter middagen men alla våra mrs r ju på bröllopet och vi vill ju ha dem där....

• IdaMarie
    litenkaka skrev 2014-07-18 07:30:13 följande:

Googlar man får jag fram rätt mycket dåliga omdömen o. Matildas fest :/

jag har bara bra erfarenhet av matildas Jag köpte min klänning där när jag och maken gifte oss Vi hade en borgerlig vigsel för jag var gravid och den var otroligt välsydd och satt såå bra
  • Himla
    litenkaka skrev 2014-07-18 07:30:13 följande:

Googlar man får jag fram rätt mycket dåliga omdömen o. Matildas fest :/

Nej, klart det är lätt hänt att bli besviken när man köper en klänning man varken sett eller provat på riktigt. Om det handlade om 500 kr så visst , men så billigt blir det sällan. Jag skulle aldrig våga chansa när det gäller brudklänning. Gå till brudklänningsaffärer och kolla in reasortimentet är mitt tips i så fall. Eller blocket...
  • cecbj195
    Smultrontopp skrev 2014-07-14 09:59:34 följande:

Blommor: Nu börjar det närma sig den tiden vi ska gifta oss nästa år. Börjat fota blommor/buskar ute för att se vad som blommar vid denna tid nästa år. Skulle vilja ha lite fint man kan ha till bordsdekoration inne och ute.

Hur går det för er? :)

Vad smart!! Det ska jag också göra! Vi gifter oss i slutet av augusti så ingen idé att ge sig ut än, men det ska jag tänka på om en månad eller så :) Hittat något du fastnat för?
  • cecbj195

Hej tjejer!
    Har varit på semester i fyra veckor och haft rätt lite tillgång till dator (vi räknade ut att vi varit hemma totalt fem dagar på dessa fyra veckor...)

Vi är ganska så stillastående i planeringen just nu. Fästmannen vill "njuta av att vara förlovade först". Men jag har allt sneakat till mig ett bestämt färgtema och börjat göra save-the-date-kort Skrattande Färgerna blir kungsblått och vitt, vit spets och gulddetaljer. Alla kort är handgjorda och unika, alla kort ser olika ut (men med ett gemensamt tema såklart). Inbjudningarna kommer gå i samma stil fast med ett spetsband knutet om kortet och maskinskriven text inuti. Hade först tänkt att ha maskinskriven text på save-the-date-korten också, men det blev handskrivet...

Plättis: kul att du är tillbaka! Har också gamla i familjen som jag är rädd ska hinna försvinna innan bröllopet. Min farmor fyller 91 i höst och är rätt "skruttig" men det vore så roligt om hon hann uppleva mitt bröllop. Och en av min sambos släktingar har långt gången alzheimers så hon kommer inte kunna vara med, tråkigt nog. Hoppas du får må bättre framöver! :)

• Plättis
    cecbj195 skrev 2014-07-21 11:35:39 följande:

Plättis: kul att du är tillbaka! Har också gamla i familjen som jag är rädd ska hinna försvinna innan bröllopet. Min farmor fyller 91 i höst och är rätt "skruttig" men det vore så roligt om hon hann uppleva mitt bröllop. Och en av min sambos släktingar har långt gången alzheimers så hon kommer inte kunna vara med, tråkigt nog. Hoppas du får må bättre framöver! :)

Superfina kort! 

Ja, jag lyckades inte hålla mig särskilt länge. Men samtidigt går livet vidare. När jag hälsade på farmor och farfar i helgen då vi var hemma för begravningen sa farfar lite sammanbitet (två av hans bröder har gått bort i vinter) att det enda vi kan vara säkra på är att vi föds och att vi dör. Och det har han ju rätt i. 

Min älsklingsmormor var ju sjuk, och av alternativen var det bäst som skedde. Och som kusinerna sa, nu är det dags att se till att vi får något att glädjas över i släkten. 

Farfar blev förresten överraskad när han såg ringen på mitt finger, trots att vi varit förlovade i 1,5 år och har haft förlovningsfest där familjerna fick träffas. Men han är som sagt 89, så att minnet sviker är inget konstigt. Sambon sa att vad gör det att han glömmer bort en sådan detalj, han minns ju ändå alla barnbarnen och det viktiga. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plättis

Förlåt om jag tagit över tråden, förresten. Ni får väl säga åt mig att skärpa mig om det blir för mycket. Skriv pm om ni inte vill hacka på mig öppet :)

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • E&M

Hej

Jag hoppar in i eran tråd =)

Jag och min sambo ska gifta oss den 30 maj 2015 utanför Halmstad!

Någon fler från halland här som ska gifta sig?

Vi har kommit så långt att vi bestämt och bokat lokal! Något som kändes som det jobbigaste då den skulle passa både som vigselplats, festlokal och ha övernattnings möjligheter för alla tillresta gäster. Så känns som en stor lättnad när vi hittade något som vi båda tyckte om efter att ha varit runt och titta på så många olika.

Vi ska ha naturtema så just nu letar jag massa inspiration mest kring dukning och dekoration m.m.

• filibustern
    E&M skrev 2014-07-21 11:56:39 följande:

Hej

Jag hoppar in i eran tråd =)

Jag och min sambo ska gifta oss den 30 maj 2015 utanför Halmstad!

Någon fler från halland här som ska gifta sig?

Vi har kommit så långt att vi bestämt och bokat lokal! Något som kändes som det jobbigaste då den skulle passa både som vigselplats, festlokal och ha övernattnings möjligheter för alla tillresta gäster. Så känns som en stor lättnad när vi hittade något som vi båda tyckte om efter att ha varit runt och titta på så många olika.

Vi ska ha naturtema så just nu letar jag massa inspiration mest kring dukning och dekoration m.m.

vi ska ha skogstema. :D ska jag dela med mig? 

Mina träskor. 

karlns corsage

med mera. ska ha kottehalsbandet, vi ska göra likadana placeringskortshållare, vi ska göra ljushållare av älg och- renhorn, tårtorna ska stå på stubbar i olika höjd. 
  • cecbj195
    Plättis skrev 2014-07-21 11:47:58 följande:
    Superfina kort! 

Ja, jag lyckades inte hålla mig särskilt länge. Men samtidigt går livet vidare. När jag hälsade på farmor och farfar i helgen då vi var hemma för begravningen sa farfar lite sammanbitet (två av hans bröder har gått bort i vinter) att det enda vi kan vara säkra på är att vi föds och att vi dör. Och det har han ju rätt i. 

Min älsklingsmormor var ju sjuk, och av alternativen var det bäst som skedde. Och som kusinerna sa, nu är det dags att se till att vi får något att glädjas över i släkten. 

Farfar blev förresten överraskad när han såg ringen på mitt finger, trots att vi varit förlovade i 1,5 år och har haft förlovningsfest där familjerna fick träffas. Men han är som sagt 89, så att minnet sviker är inget konstigt. Sambon sa att vad gör det att han glömmer bort en sådan detalj, han minns ju ändå alla barnbarnen och det viktiga. 
    Tack :)

Det låter absolut som att det är dags för bröllop i er släkt! :) Det är ju så, livet måste gå vidare. Vi kan inte göra så mycket åt att släktingarna blir äldre och försvinner, även om det är tufft. 

Min farmor börjar bli lite virrig, vet vilka alla är men pratar man med henne i telefon kan hon blanda ihop saker. Däremot är hon så söt, hon är väldigt förtjust i min sambo men har svårt för att komma ihåg hans namn (blandar gärna ihop det med mina ex). Så varje gång hon kommer ihåg hans namn så lägger hon "nu kom jag ihåg det!" ;)
    Plättis skrev 2014-07-21 11:49:05 följande:

Förlåt om jag tagit över tråden, förresten. Ni får väl säga åt mig att skärpa mig om det blir för mycket. Skriv pm om ni inte vill hacka på mig öppet :)

Nejdå, tycker det finns en massa annat i den här tråden, så jag tycker inte alls du tagit över :)

Filibustern: vilka häftiga detaljer! :D gillar corsagen och kottar i buketten!
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!