• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis
    filibustern skrev 2014-07-21 12:52:44 följande:
    vi ska ha skogstema. :D ska jag dela med mig?  
    Jag blir superinspirerad av dina bilder Vi funderar ju på Västerbottenstema, och eftersom vi bor i Umeå känns björkar ganska nära till hands! Så att ha tårtan/orna på små björkstubbar känns självklart. Tänkte be min pappa fixa det eftersom han är skogsägare, snickare och har ett enormt snickeri som han leker i när andan faller på Tungan ute 

    Enda problemet är att min sambo är fruktansvärt allergisk mot björkpollen (vilket dock bara förekommer på våren), och hatar björkar mer än allt annat. Men han kanske kan bortse från det om jag ber snällt?
    cecbj195 skrev 2014-07-21 13:58:12 följande:
    Det låter absolut som att det är dags för bröllop i er släkt! :) Det är ju så, livet måste gå vidare. Vi kan inte göra så mycket åt att släktingarna blir äldre och försvinner, även om det är tufft. 

    Min farmor börjar bli lite virrig, vet vilka alla är men pratar man med henne i telefon kan hon blanda ihop saker. Däremot är hon så söt, hon är väldigt förtjust i min sambo men har svårt för att komma ihåg hans namn (blandar gärna ihop det med mina ex). Så varje gång hon kommer ihåg hans namn så lägger hon "nu kom jag ihåg det!" ;)
    Plättis skrev 2014-07-21 11:49:05 följande:

    Förlåt om jag tagit över tråden, förresten. Ni får väl säga åt mig att skärpa mig om det blir för mycket. Skriv pm om ni inte vill hacka på mig öppet :)


    Nejdå, tycker det finns en massa annat i den här tråden, så jag tycker inte alls du tagit över :)
    Ja, sist något kul hände i kyrkan (för att använda min kusins ordval) var för fem år sedan, och det var när samma kusin gifte sig. Och det var strax efter min morbror plötsligt gick bort i en hjärtinfarkt bara 46 år gammal Obestämd Så nu får det räcka med eländet, tycker vi. 

    Efter sin stroke har min farmor blivit virrig också. Förut hade hon väldigt stora problem med att komma ihåg vad min och syrrans sambos hette. De har ganska snarlika namn, två stavelser, börjar på M och slutar på s. Så hon kompromissade och kallade dem båda två för ett tredje namn Cool Vi fnissade gott åt det och tyckte att det var tillräckligt nära.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • litenkaka

    Man får vara glad för de som kan vara med på bröllopet iaf. Jag själv är 30 och har ingen av far- och morföräldrarna i livet, min sambo har farmor och mormor kvar men den ena är skruttig och kommer inte vara med och den andra är dement och kommer således inte heller närvara. Visst hade jag velat ha dem där men jag är glad att mina vänner kommer vara där, mina föräldrar, våra andra släktingar osv...

  • litenkaka

    Har ni tips på instagram-konton med fin bröllopsinspo? Vill komma i bröllopsmode igen, nu är vi bara i på-stranden-mode ;)

  • E&M

    Tack filibustern! Vilka härliga bilder! Jag har också varit inne på sådana placeringskortshållare, de är så fina!

    Ska bara försöka få till dem själv också =)

  • Himla
    Plättis skrev 2014-07-21 11:49:05 följande:

    Förlåt om jag tagit över tråden, förresten. Ni får väl säga åt mig att skärpa mig om det blir för mycket. Skriv pm om ni inte vill hacka på mig öppet :)


    haha Plättisstalkstråden ;)
  • AnnelieK
    litenkaka skrev 2014-07-21 15:54:22 följande:

    Har ni tips på instagram-konton med fin bröllopsinspo? Vill komma i bröllopsmode igen, nu är vi bara i på-stranden-mode ;)


    Kolla in pinterest om du inte redan gjort det! Bara söka på wedding så kommer mängder med inspiration upp Skrattande
  • filibustern
    Plättis skrev 2014-07-21 15:31:22 följande:
    Jag blir superinspirerad av dina bilder Vi funderar ju på Västerbottenstema, och eftersom vi bor i Umeå känns björkar ganska nära till hands! Så att ha tårtan/orna på små björkstubbar känns självklart. Tänkte be min pappa fixa det eftersom han är skogsägare, snickare och har ett enormt snickeri som han leker i när andan faller på Tungan ute 

    Enda problemet är att min sambo är fruktansvärt allergisk mot björkpollen (vilket dock bara förekommer på våren), och hatar björkar mer än allt annat. Men han kanske kan bortse från det om jag ber snällt?
    cecbj195 skrev 2014-07-21 13:58:12 följande:
    Det låter absolut som att det är dags för bröllop i er släkt! :) Det är ju så, livet måste gå vidare. Vi kan inte göra så mycket åt att släktingarna blir äldre och försvinner, även om det är tufft. 

    Min farmor börjar bli lite virrig, vet vilka alla är men pratar man med henne i telefon kan hon blanda ihop saker. Däremot är hon så söt, hon är väldigt förtjust i min sambo men har svårt för att komma ihåg hans namn (blandar gärna ihop det med mina ex). Så varje gång hon kommer ihåg hans namn så lägger hon "nu kom jag ihåg det!" ;)Nejdå, tycker det finns en massa annat i den här tråden, så jag tycker inte alls du tagit över :)
    kul att du känner dig inspirerad! :D jag längtar tills man får börja dekorera middagsbordet! 
  • litenkaka
    AnnelieK skrev 2014-07-21 21:21:16 följande:

    Kolla in pinterest om du inte redan gjort det! Bara söka på wedding så kommer mängder med inspiration upp


    Tack det ska jag spana in! :)
  • Elenaproblema

    Hejsan! 

    Jag är nyförlovad och vill också hoppa in i tråden om jag får! Vi tänker oss bröllop 11e juli 2015. Vi har en tanke om ett enkelt, lantligt bröllop med bröllopsfest i en lada med lampor och vimplar. Jag studerar och min blivande make jobbar så vi skall försöka hålla budgeten nere så gott det går. Alla tips är välkomna! Egengjorda inbjudningskort, egenplockade ängsblommor och vän som fotograferar och ihoplånat porslin tänker vi än så länge! 

    Ha det underbart alla blivande makar!

  • Plättis
    Elenaproblema skrev 2014-07-22 11:21:56 följande:

    Hejsan! 

    Jag är nyförlovad och vill också hoppa in i tråden om jag får! Vi tänker oss bröllop 11e juli 2015. Vi har en tanke om ett enkelt, lantligt bröllop med bröllopsfest i en lada med lampor och vimplar. Jag studerar och min blivande make jobbar så vi skall försöka hålla budgeten nere så gott det går. Alla tips är välkomna! Egengjorda inbjudningskort, egenplockade ängsblommor och vän som fotograferar och ihoplånat porslin tänker vi än så länge! 

    Ha det underbart alla blivande makar!


    Välkommen i tråden :) 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!