• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • LadyS
    filibustern skrev 2013-11-19 15:12:38 följande:
    funderar också på hur jag ska fråga min tänkta tärna.. vi bor bara någon kilomet ifrån varandra så jag vill göra det face 2 face... men hur? bjussa på fika och bara fråga? ge henne en present? ta fram vinflaskan? det är svårt, jag tycker det är nästan lika viktigt att det ska bli perfekt, som när jag friade till fästmannen :P

    skicka via post tycker jag låter bra! du kan ju kanske fråga den du träffar oftare, mellan 4 ögon, och skicka brev till de andra två? kanske lite orättvist, men jag vet inte vad som orsakar att du inte träffar de andra två så ofta, om det är avstånd? då är det som svårt.
    Ja, precis. Den ena tärnan bor jag jättelångt ifrån och träffar kanske bara en gång om året, men samtidigt är hon min allra närmsta vän och hon och jag har gått igenom så mycket tillsammans att det känns som en syster. Den andra som jag inte träffar så ofta träffar jag kanske tre, fyra gånger om året, men det blir nästan aldrig bara vi två som ses. Känns taskigt att fråga om hon vill vara min tärna om det är andra kompisar med.

    Jag såg den här och tyckte det var en fin idé: http://martinamanneh.wordpress.com/2013/02/17/gaby-vill-du-bli-min-brudtarna/
  • cljung

    Oj vad längesedan jag var här inne, kul att läsa om er alla. I dag har jag gjort en fixar lista. Allt som ska fixas innan bröllopet :) Blev en lång lista... tur man har gott om tid på sig :)

  • 2015
    2015 skrev 2013-11-16 22:33:13 följande:
    Nu tror vi att vi hittat "vår" festlokal. Får besked på måndag, spännande!Drömmer
    Tyvärr har vi inte hört ett pip i från dem. jag börjar att tvivla nu.Gråter
  • Trattkantarellen
    2015 skrev 2013-11-22 23:12:54 följande:
    Tyvärr har vi inte hört ett pip i från dem. jag börjar att tvivla nu.Gråter
    Om ni har bestämt att dom skulle höra av sig på måndagen och de inte har gjort det skulle jag ringa dom. Dom kan ju faktiskt ha glömt ringa. Så ge inte upp än
  • 2015
    Trattkantarellen skrev 2013-11-23 10:37:58 följande:
    Om ni har bestämt att dom skulle höra av sig på måndagen och de inte har gjort det skulle jag ringa dom. Dom kan ju faktiskt ha glömt ringa. Så ge inte upp än
    Jo, man borde ringa. Fast ändå kan jag tycka att de också skall visa lite intresse åtminstonde.

    Vi har hittat ett annat ställe nu som vi har mailat nu ikväll. Så vi håller tummarna!Drömmer  Tack skall du ha! Solig

    Hur går det för dig då? Jag såg att du skrivit i min väns tråd mycket. Hon hälsar.Glad
  • Trattkantarellen
    2015 skrev 2013-11-23 22:47:04 följande:
    Jo, man borde ringa. Fast ändå kan jag tycka att de också skall visa lite intresse åtminstonde.

    Vi har hittat ett annat ställe nu som vi har mailat nu ikväll. Så vi håller tummarna!Drömmer  Tack skall du ha! Solig

    Hur går det för dig då? Jag såg att du skrivit i min väns tråd mycket. Hon hälsar.Glad
    Jodå, hela bröllopsbiten har fått ligga lite på is just nu, då jag precis har fått nytt jobb, och det händer massor på sambons jobb så det verkar som att han också kommer byta jobb i januari.

    Men vi har bestämt datum, 23/5-15 och har två tänkbara lokaler. Vi vill gifta oss utomhus borgeligt, så vi ska åka ut och kolla på båda lokalerna i nu i maj, så vi kan bedömma hur de ser ut vid rätt tidpunkt.

    VI har gjort en budget och sparar så gott vi kan.
    Annars är det inte så mkt att göra just nu känns det som.

    Hur långt har ni kommit?
    Trevligt, hälsa tillbaka  
  • 2015
    Trattkantarellen skrev 2013-11-24 12:00:38 följande:
    Jodå, hela bröllopsbiten har fått ligga lite på is just nu, då jag precis har fått nytt jobb, och det händer massor på sambons jobb så det verkar som att han också kommer byta jobb i januari.

    Men vi har bestämt datum, 23/5-15 och har två tänkbara lokaler. Vi vill gifta oss utomhus borgeligt, så vi ska åka ut och kolla på båda lokalerna i nu i maj, så vi kan bedömma hur de ser ut vid rätt tidpunkt.

    VI har gjort en budget och sparar så gott vi kan.
    Annars är det inte så mkt att göra just nu känns det som.

    Hur långt har ni kommit?
    Trevligt, hälsa tillbaka  
    Ja, detta med jobb är ju en sak i sig. Det påverkar ju ens liv väldigt mycket faktiskt.
    Särskilt då man som ni planerar bröllop.

    Har ni fått vigselförättare? Eller vad det heter då det är borglig vigsel.
    Hur är en borglig vigsel? Jag är troende och kan inget om borglig vigsel.

    Smart att titta på lokaler i rätt tidpunt, det har man själv inte tänkt på.

    Vi har haft strul med att hitta "rätt" lokal. Vår budget är väldigt taight och vi vill ha helhetslösning.Tungan ute
    Ska ni med ha helhetslösning? Eller grejar ni allt själva?

    Jag sände iväg en förfrågan till kyrka igår i alla fall. Så jag väntar med spänning på svar.Drömmer

    Min väninna är svårt sjuk, inte så långt kvar tyvärr. Men jag ska hälsa tillbaka.Glad

    Bor du också i Göteborg? Vi bor i Göteborg, men strax utanför kan man säga.
  • Trattkantarellen
    2015 skrev 2013-11-24 15:50:46 följande:
    Ja, detta med jobb är ju en sak i sig. Det påverkar ju ens liv väldigt mycket faktiskt.
    Särskilt då man som ni planerar bröllop.

    Har ni fått vigselförättare? Eller vad det heter då det är borglig vigsel.
    Hur är en borglig vigsel? Jag är troende och kan inget om borglig vigsel.

    Smart att titta på lokaler i rätt tidpunt, det har man själv inte tänkt på.

    Vi har haft strul med att hitta "rätt" lokal. Vår budget är väldigt taight och vi vill ha helhetslösning.Tungan ute
    Ska ni med ha helhetslösning? Eller grejar ni allt själva?

    Jag sände iväg en förfrågan till kyrka igår i alla fall. Så jag väntar med spänning på svar.Drömmer

    Min väninna är svårt sjuk, inte så långt kvar tyvärr. Men jag ska hälsa tillbaka.Glad

    Bor du också i Göteborg? Vi bor i Göteborg, men strax utanför kan man säga.
    Nej, eftersom den ena lokalen är i Karlstad och den andra i Forshaga. Mina föräldrar bor i Karlstad, m2bs i Forshaga, det är ca 10min med bil emellan de två lokalerna men det är olika kommuner och därför också olika vigselförättare. Så vi får bestämma lokalen först.

    Nej, vi kommer ha en lokal och sedan beställa catering och tårta dit.
    Vi kommer dekorera och göra iordning och sen även städa lokalen själva med hjälp av våra föräldrar.

    Okej, det var synd :(

    Japp, vi bor i Göteborg. 
  • Vichy
    Trattkantarellen skrev 2013-11-24 18:21:20 följande:
    Nej, eftersom den ena lokalen är i Karlstad och den andra i Forshaga. Mina föräldrar bor i Karlstad, m2bs i Forshaga, det är ca 10min med bil emellan de två lokalerna men det är olika kommuner och därför också olika vigselförättare. Så vi får bestämma lokalen först.

    Nej, vi kommer ha en lokal och sedan beställa catering och tårta dit.
    Vi kommer dekorera och göra iordning och sen även städa lokalen själva med hjälp av våra föräldrar.
    Vad är det för lokaler ni har på g? 

    Själv är jag från Kil men bor i Örebro! 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!