• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    linda79 skrev 2013-11-14 12:59:23 följande:
    Det du skriver stämmer bra in på mig! :)
     
    Hej!

    Det bar sig inte bättre i helgen än att sambon friade! Honom har jag drillat väl Flört!

    Ska bli kul att följa tråden!

    Kram på er alla!
    grattis grattis :D
  • filibustern

    börjat få det jag hoppades jag inte skulle få: tveksamheter kring min klänning!! 
    är den verkligen rätt för mig? sen det ju bra ut, och jag vet att när jag har på mig den så är jag salig.. men på korten ser jag kort ut.. (fast jag är ju rätt så kort...:P) seriöst.. vad tycker ni? har lagt ut dom tidigare i tråden, men det var längesen. och det där vecket vid bysten ska jag fixa.. men för övrigt? ser jag typ tjock ut? eller framhäver det mina former?  mest bilden framifrån som stör mig... (har på mig ett par träskor här som jag tänkte ha, ca 5-7cm höga tro ja)





     
  • ellie01
    filibustern 
    oj vilken fin klänning! Älskar hur den är draperad! 
    På bilden framifrån så som du nämner så ser den lite stor ut ga vecket vid bysten, stramas dom åt samt kanske stramar åt lite vid revbenen så tror jag att din midja och högt kommer se alldeles gudomliga ut! Flört

    Vad är det för tyg? 
  • filibustern
    ellie01 skrev 2013-11-14 15:03:02 följande:
    filibustern 
    oj vilken fin klänning! Älskar hur den är draperad! 
    På bilden framifrån så som du nämner så ser den lite stor ut ga vecket vid bysten, stramas dom åt samt kanske stramar åt lite vid revbenen så tror jag att din midja och högt kommer se alldeles gudomliga ut! Flört

    Vad är det för tyg? 
    jo.. det är väl meningen att det ska vara lite "veckigt", men får se vad jag kan göra åt det.. har faktiskt ingen aning om vad det är för tyg.. kan inte tyger haha. men de e ju som.. silkesaktigt? och så finns ett lager stadigare nät som, typ som en inbyggt underkjol, som jag måste stryka till, för det är ett enda knövel :P 
  • 2015

    Nu har jag inte läst tråden. Då jag är ny här. Hur som... Vi hade bestämt att vi skulle ha våran bröllopsfest på Sjölyckan i Tollered. Men då vi har en del bröllopsgäster utan bil så tyckte de att det var för långt att åka. Då de bor i Göteborg. Det är en bit att åka. Men bussen stannar precis bredvid lokalen. Det finns ett hotell med 5 minuters gångavstånd. Där det är billigt att bo, Tollered Hotell. Så det känns tungt att leta ny lokal nu Vi vill ha en me.d helhetsnlösningar.

  • Tessa
    ellie01 skrev 2013-11-14 07:31:40 följande:
    Vad svårt! Om ni ska ha barn på bröllopet så kanske dom som har småbarn kan ha barnen sittandes hos pappan. Det är så svårt det där med barn! 
    Helst skulle jag inte vilja ha några barn förutom möjligtvis 3 st, men eftersom vi är utomlands så är det ju som att vi ber folket att inte ta med deras barn på semester. Hotellet har barnpassningsservice som tur är :) 

    Hur många tärnor har du tänkt att ha? Ideer om klänningar än så länge?  
    Skönt med barnpassningsservice på hotellet! :) 

    Vi kommer ha ett barnfritt bröllop. Vi har inga egna (och inga drömmar eller planer på att skaffa några heller) så för oss känns det självklart, men vi förstår att alla inte tycker så.

    Jag har tänkt mig - och frågat redan - 4 personer. 3 av mina äldsta vänner plus min syster. Men just nu känns det som att bara en av dem är peppad på detta. De var lite mer engagerade i början när jag annonserade datum osv, men det har som dalat. Vi bor på olika håll för tillfället och ses inte så ofta, plus att det är ganska långt kvar till bröllopet... Kan vara det... Men vi får se. Jag vill att de också ska känna att det är roligt att vara brudfölje, och vi har en rätt öppen kommunikation. Så det kanske blir färre eller att någon av mina andra vänner får kliva in.

    Jag har tänkt mig en kortare modell på tärnklänningar som går till knäna ungefär. De flesta av mina vänner är rätt korta (konstigt hur det kan bli haha) så jag tror det kommer se bättre ut. Sedan hade jag tänkt mig lite olika modeller på överdelen beroende på deras kroppsform. Något som framhäver deras bästa sidor. :) 

    Själv? 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • ellie01
    2015 skrev 2013-11-14 15:48:43 följande:
    Nu har jag inte läst tråden. Då jag är ny här. Hur som... Vi hade bestämt att vi skulle ha våran bröllopsfest på Sjölyckan i Tollered. Men då vi har en del bröllopsgäster utan bil så tyckte de att det var för långt att åka. Då de bor i Göteborg. Det är en bit att åka. Men bussen stannar precis bredvid lokalen. Det finns ett hotell med 5 minuters gångavstånd. Där det är billigt att bo, Tollered Hotell. Så det känns tungt att leta ny lokal nu Vi vill ha en me.d helhetsnlösningar.
    Nu kanske jag låter lite barsk men att ni skulle behöva byta lokal för att gästerna tycker att det är för långt tycker jag är lite själviskt av dom. Om som du säger, att bussen stannar utanför lokalen och att det finns hotell så ser jag ingen anledning till att klaga, dessutom kanske dom kan samåka. Det är ju faktiskt er dag och vill dom vara med och dela den upplevelsen så får dom åka en bit. Igen, ursäkta min barkshet :) 

     Tessa
    Förstår exakt vad du menar med att det dalar lite i entusiasmen! Jag tror att det är lätt att bli pepp i början och sen eftersom det är 2 år kvar så dalar det ut för att det känns så långt bort, men dom kommer säkert bli super taggade när det börjar närma sig.
    Jag tänkte anordna en middag och ge en liten bridesmaidsbox när det är ca 1 år kvar, då kanske dom inser att det faktiskt kommer ske snart och taggar till. 

    Väldigt smart med olika modeller, det kommer säkerligen uppskattas! Jag hade tänkt långklänning i midnattsblå. men det kan komma att ändra sig :)  
     
  • 2015

    Jag tycker precis som du Ellie01. Jag har sagt att bussen stannar precis utanför. Har berättat om hotellet som är litet och mysigt och dessutom billigt. Men det är för långt att åka med buss och spårvagnen på natten och hotell vill de inte betala för :-P:-P.

  • 2015

    Vi ska ha barnfritt bröllop. Dels för vi ej har råd att betala för en massa barn och dels vill vi inte ha barn med. Då vi bägge inte tycker om barn så mycket. Vi har inga barn och täner inte skaffa heller. Som tur är.

  • Trattkantarellen
    2015 skrev 2013-11-15 11:52:39 följande:
    Jag tycker precis som du Ellie01. Jag har sagt att bussen stannar precis utanför. Har berättat om hotellet som är litet och mysigt och dessutom billigt. Men det är för långt att åka med buss och spårvagnen på natten och hotell vill de inte betala för :-P:-P.
    Asså, ursäkta mig, men herregud. Jag och m2b bor också i Göteborg, men vi kommer gifta oss i Värmland eftersom vi båda kommer därifrån. Våra vänner (härifrån) kommer alltså behöva resa ca 3h och dessutom betala för hotell, och det är inte en enda av dom som har klagat på det. Det är ju ditt bröllop, dom ska ställa upp för er, det är inte ni som ska behöva anpassa bröllopet efter dom!
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!