• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • ellie01
    Tessa 

    Jag förstår precis hur du känner! Sitter med min masteravhandling dygnet runt och det har till och med blivit att jag drömmer om den :/ Deadline 3/1 (kul jul& nyår...) men efter det så ska vi verkligen sätta igång! 
    Vi har fått förslag från samtliga hotell så nu blir det till att sitta och räkna och kalkylera och förhoppningsvis fatta beslut strax efter Januari.

    Min träning har fått legat på hyllan sen vi fick vår lilla valp och jag blivit instängd hemma pga uppsatsen men innan dess så försökte jag träna 4ggr/veckan.
    Det låter jobbigt men mitt tips är att träna innan jobbet. Dom första 2 veckorna är pina att vakna så tidigt men efter ett tag blir man van och det är så skönt att vakna ordenligt och ha alltid klart så man slipper efter jobbet när man bara vill åka hem.

    Om du tycker om att springa skulle jag tipsa om Nike+ appen, och om du har instagram så kan du följa massa träningsfreak med sjukt snygga kroppar (det motiverar mig som satan).

    Lycka till!! 
  • filibustern
    Tessa skrev 2013-11-12 20:48:35 följande:
    Hahah helt underbart rolig! (Älskar buzzfeeds listor överlag)

    Hej på er, jag lever än Flört. Jobbat som en tok den senaste månaden och har bara ätit och sovit, knappt hunnit tänka på bröllop ens i fem minuter! Buhu. 

    Men nu börjar livet lugna sig igen och det som var veckopendling blev till en lägenhet i en småstad där även sambon lyckades få jobb. Solig 

    Har de senaste dagarna försökt få upp ångan att fortsätta med träningen jag började så smått med i somras. Går lite sådär, eftersom man fortfarande är så himla trött efter jobbet, och jobbet ger inte så mycket då jag sitter på kontor hela dagarna. Ska bli bättre på att stå vid skrivbordet i alla fall.

    Någon som har träningspepp att dela med sig av? Glad 
    Jag har funderat på att skaffa mig ett träningsarmband (eller önska till julklapp). Typ ett sånthär: www.nike.com/us/en_us/c/nikeplus-fuelband  
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    jag tränar lite jag med, men jag har ingen press på mig, och jag tror det är det som peppar mig :P jag har egentligen inget mål. eller ja.. jag vill ju få mer muskler.. men annars så tränar jag mest för självförtroendet och mental styrka. jag går Kung-fu och boxing just nu och det hjälper en hel del :)
     
    ellie01 skrev 2013-11-13 08:42:20 följande:
    Om du tycker om att springa skulle jag tipsa om Nike+ appen, och om du har instagram så kan du följa massa träningsfreak med sjukt snygga kroppar (det motiverar mig som satan).

    Lycka till!! 
    haha när jag ser folk spänna sig på face eller nåt, så blir jag bara förbannad :P haha. är en ganska avundsjuk person. :P 
  • ellie01
    filibustern skrev 2013-11-13 11:58:57 följande:
    ellie01 skrev 2013-11-13 08:42:20 följande:
    Om du tycker om att springa skulle jag tipsa om Nike+ appen, och om du har instagram så kan du följa massa träningsfreak med sjukt snygga kroppar (det motiverar mig som satan).

    Lycka till!! 
    haha när jag ser folk spänna sig på face eller nåt, så blir jag bara förbannad :P haha. är en ganska avundsjuk person. :P 
    haha ja risken är att det får motsatt effekt! Jag är så tävlingsinriktad så jag blir liksom "kan du så ska fannemig jag kunna bättre"  

    Älskar den här bilden hahah


     
  • Vichy

    vi har börjat luta mot 8e eller 15e augusti nu... Jag har dock alltid drömt om att gifta mig i juli av nån anledning. Mannen tycker maj eller augusti... 

  • ellie01
    Vichy skrev 2013-11-13 14:48:48 följande:
    vi har börjat luta mot 8e eller 15e augusti nu... Jag har dock alltid drömt om att gifta mig i juli av nån anledning. Mannen tycker maj eller augusti... 
    Det är ju så jobbigt med Sverige att man aldrig riktigt kan försäkra sig om bra väder, men vi får hålla alla tummar och tår till en riktigt fin augustimånad 2015 :) 
    Har ni hittat någon lokal?  
  • ellie01

    Vi har också bytt månad, hade först planer på Maj, men nu blir det antigen sista helgen i September eller första i Oktober. Fördel är att man hinner spara lite mer :)

  • filibustern
    ellie01 skrev 2013-11-13 17:12:34 följande:
    Det är ju så jobbigt med Sverige att man aldrig riktigt kan försäkra sig om bra väder, men vi får hålla alla tummar och tår till en riktigt fin augustimånad 2015 :) 
    Har ni hittat någon lokal?  
    jo då. vi har väl tänkt byastugan i byn där karln har rötterna, men det kan bli så trångt att vi måste skära ner på antalet gäster.. eller byta lokal.. vet inte... han är inte så engagerad.. -.-
    ellie01 skrev 2013-11-13 13:31:04 följande:
    haha ja risken är att det får motsatt effekt! Jag är så tävlingsinriktad så jag blir liksom "kan du så ska fannemig jag kunna bättre"  

    Älskar den här bilden hahah


    men fy. :P 
  • Tessa

    Tack för tipsen brudar! Ska nog testa det där med att träna på morgonen. Jag tycker om att göra bort saker innan jobbet. Efter jobbet är jag alltid så himla hungrig och efter middagen är jag alltid helt färdig.

    Stod idag på jobbet i 1,5h framför skrivbordet. En bra början!


    filibustern skrev 2013-11-13 17:23:32 följande:
    jo då. vi har väl tänkt byastugan i byn där karln har rötterna, men det kan bli så trångt att vi måste skära ner på antalet gäster.. eller byta lokal.. vet inte... han är inte så engagerad.. -.-
    Han blir nog mer engagerad när det närmar sig ska du se! 2015 känns långt bort för många som inte har lika bra framförhållning som vi Flört 

    Jag klurar lite på hur det kommer bli med mina tärnor som alla kommer ha mycket små barn eller vara gravida vid tiden för bröllopet...! Jag kan ju inte förvänta mig odelad uppmärksamhet Flört Och jag tror det finns risk att några drar sig ur...
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • ellie01
    Tessa skrev 2013-11-13 21:43:34 följande:
    Jag klurar lite på hur det kommer bli med mina tärnor som alla kommer ha mycket små barn eller vara gravida vid tiden för bröllopet...! Jag kan ju inte förvänta mig odelad uppmärksamhet Flört Och jag tror det finns risk att några drar sig ur...
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Vad svårt! Om ni ska ha barn på bröllopet så kanske dom som har småbarn kan ha barnen sittandes hos pappan. Det är så svårt det där med barn! 
    Helst skulle jag inte vilja ha några barn förutom möjligtvis 3 st, men eftersom vi är utomlands så är det ju som att vi ber folket att inte ta med deras barn på semester. Hotellet har barnpassningsservice som tur är :) 

    Hur många tärnor har du tänkt att ha? Ideer om klänningar än så länge?  
  • linda79
    elcurros skrev 2013-11-09 21:43:02 följande:
    Hej på er! Vad långt alla verkar ha kommit. Jag och min sambo förlovade oss nyss och har precis börjat prata om bröllop 2015, så vi har alltså inte kommit någonstans i planeringen. . Även om jag givetvis är ganska säker på hur jag vill ha det. :) vill sätta igång med planeringen direkt, fasen vad kul det ska bli! Kul att få inspiration på såna här sidor :)
    Det du skriver stämmer bra in på mig! :)
     
    Hej!

    Det bar sig inte bättre i helgen än att sambon friade! Honom har jag drillat väl Flört!

    Ska bli kul att följa tråden!

    Kram på er alla!
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!