• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • ellie01
    frkmaria skrev 2013-10-22 18:08:00 följande:
    Filibustern, tänker såhär. Vi ska ha ramen till gästboken, gästerna får ta kort, hålla upp ramen så tror jag det kan bli fint! Men som andrahandsanvändning av ramen tänker jag mig att man kan hänga den på väggen, så väggen syns alltså, och sen ha ett par bröllopskort inuti! :)
    Vad fint!! Såg sånt på Pinterest! Super kul idé! 

    Vi kom hem från Grekland igår kväll, riktigt tråkigt väder att komma hem till :(
    Men vi har vi träffat 3 olika hotell och har blivit kära i 2 av dom, dock så är dessa två rätt så stora resorts med flertal olika venues för både ceremoni och middag/fest. Kommer bli riktigt klurigt att bestämma oss!!
    Har börjat fundera på om buffé kanske ändå är ett bättre alternativ än sittande middag? Vi har nämligen både allergiker och veganer, blir kanske lättare då. vad tror ni?

    Vi kommer även att ha "unlimited consumption" av vin och öl under middagen, men tror att en öppen bar kanske blir lite mkt.. Det är en kostnad per person som vi skulle betala, men kommer verkligen alla dricka efter middagen? Är det alltså värt att betala 30-35euro/pers? Vill man även att folk ska dricka så mycket också?  
  • filibustern
    SaRoVi skrev 2013-11-07 19:20:29 följande:
    Filibustern. Jag gör inte heller något till bröllopet. Lång tid kvar som sagt!
    skönt att det inte bara är jag som inte gör något. :P nu ska vi till stugan i helgen, och min fästmans familj är riktigt händiga typer, t.ex är hans farfar en lokal känd snickare, och en farbror är pensionerad träslöjdlärare, det innebär att det finns en verkstad i närheten med massa maskiner och borrar och trä och ja.. allt :P så jag ska pröva göra några ljus av vedklabbarna vi tog hem för att torka. :) 
  • elcurros

    Hej på er! Vad långt alla verkar ha kommit. Jag och min sambo förlovade oss nyss och har precis börjat prata om bröllop 2015, så vi har alltså inte kommit någonstans i planeringen. . Även om jag givetvis är ganska säker på hur jag vill ha det. :) vill sätta igång med planeringen direkt, fasen vad kul det ska bli! Kul att få inspiration på såna här sidor :)

  • filibustern
    elcurros skrev 2013-11-09 21:43:02 följande:
    Hej på er! Vad långt alla verkar ha kommit. Jag och min sambo förlovade oss nyss och har precis börjat prata om bröllop 2015, så vi har alltså inte kommit någonstans i planeringen. . Även om jag givetvis är ganska säker på hur jag vill ha det. :) vill sätta igång med planeringen direkt, fasen vad kul det ska bli! Kul att få inspiration på såna här sidor :)
    grattis grattis och välkommen! :D
  • filibustern

    hejhej! 
    har varit i stugan i helgen och pysslat lite med ljusdekorationer till bröllopet. provade mig fram lite. gick båda bra och dåligt. men har ju många försök på mig :P

    sen har jag upptäckt ett till problem. Det var paltservering i byastugan i helgen, där vi hade tänkt ha vår bröllopsmiddag/fest. och då passade jag på att kolla hur många bord och stolar det fanns, samt hur stor lokalen är... 

    den är mindre än jag minns.. och det finns 6 bord (+2, som ska vara serveringsbord)  och på varje bord ryms 3stolar/sida. som de står normalt ryms det ca 36 pers i lokalen, men jag hade ju tänkt att vi skulle ha ett enda långbord, och då kan det bli lite besvärligt verkar det som.. men jag har inte ritat upp någon mall än, så jag ska göra det idag och se vilka alternativ som finns. ^^ 

  • filibustern
    2015 skrev 2013-11-11 23:26:42 följande:
    Vi har inte bestämmt daum än. Men 2015 blir det! Skrattande Får jag vara med här?Glad
    självklart! du är så välkommen! :) 
  • Tessa
    ellie01 skrev 2013-10-21 09:23:14 följande:
    p.s den här är super rolig
    www.buzzfeed.com/bookishbelle/the-39-stages-o...
    Hahah helt underbart rolig! (Älskar buzzfeeds listor överlag)

    Hej på er, jag lever än Flört. Jobbat som en tok den senaste månaden och har bara ätit och sovit, knappt hunnit tänka på bröllop ens i fem minuter! Buhu. 

    Men nu börjar livet lugna sig igen och det som var veckopendling blev till en lägenhet i en småstad där även sambon lyckades få jobb. Solig 

    Har de senaste dagarna försökt få upp ångan att fortsätta med träningen jag började så smått med i somras. Går lite sådär, eftersom man fortfarande är så himla trött efter jobbet, och jobbet ger inte så mycket då jag sitter på kontor hela dagarna. Ska bli bättre på att stå vid skrivbordet i alla fall.

    Någon som har träningspepp att dela med sig av? Glad 
    Jag har funderat på att skaffa mig ett träningsarmband (eller önska till julklapp). Typ ett sånthär: http://www.nike.com/us/en_us/c/nikeplus-fuelband  
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • 2015
    filibustern skrev 2013-11-12 09:27:44 följande:
    självklart! du är så välkommen! :) 
    Tack så mycket! Glad Någon som känner till bra lokal i Ale eller Kungälv där de grejar allt åt en?
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!