• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    20140222 skrev 2013-10-02 12:15:24 följande:
    Den översta vikningen var snyggast, helt klart!Solig Dock utan snöre, tycker jag.Flört
    tack för din åsikt! tyckte också den var fin.. men det var så svårt att få in något "räigt" (som snöret). hade tänkt hämta in lite rönnbär och prova dekorera. men tyvärr har alla rönnbären bärat ut och försvunnit för i år :( så det fick inte. men det är ju en idé till översta vikningen, att dekorera med något, för det är som två fack, en där besticken är och en mellan de två raderna, om du förstår? och där kan man ju sticka ner något. ^^
  • 20140222
    filibustern skrev 2013-10-02 12:18:01 följande:
    tack för din åsikt! tyckte också den var fin.. men det var så svårt att få in något "räigt" (som snöret). hade tänkt hämta in lite rönnbär och prova dekorera. men tyvärr har alla rönnbären bärat ut och försvunnit för i år :( så det fick inte. men det är ju en idé till översta vikningen, att dekorera med något, för det är som två fack, en där besticken är och en mellan de två raderna, om du förstår? och där kan man ju sticka ner något. ^^
    Visst är det snyggt med dekoration, men för min del tyckte jag inte om snöret.
    Ta något ifrån skogen, kolla bara vad som gäller där du bor.Glad
  • filibustern
    20140222 skrev 2013-10-02 12:22:27 följande:
    Visst är det snyggt med dekoration, men för min del tyckte jag inte om snöret.
    Ta något ifrån skogen, kolla bara vad som gäller där du bor.Glad
    kan ta från min egen gård, :P 
  • 20140222
    filibustern skrev 2013-10-02 12:36:22 följande:
    kan ta från min egen gård, :P 
    superbra!Solig
  • Trattkantarellen

    Filibustern: Gud vilka snygga servetter! Hittade du dom på dunis hemsida el? Jag vill ju ha mörkgrönt och champagne på bröllopet så blev riktigt kär i de där servetterna

  • filibustern
    Trattkantarellen skrev 2013-10-02 13:08:45 följande:
    Filibustern: Gud vilka snygga servetter! Hittade du dom på dunis hemsida el? Jag vill ju ha mörkgrönt och champagne på bröllopet så blev riktigt kär i de där servetterna
    jajemän! skulle gå in och ge dom betyg (om det fanns) men hottade dom inte! vet inte om ja leta dåligt helt plötsligt eller om jag tog de sista :P  men visst var dom snygg!? och väldigt stadiga och sköna!
  • frkmaria

    sjukt fint! Jag säger som trattkantarellen häromdagen, här har man varit iväg och jobbat en dag och så har det blivit en hel sida i tråden! :P Haha. 

    Jag tycker översta vikningen är snyggast och det är så jag tänker göra! Var hittade du vikinstruktionerna för den? Dunis hemsida?
    Vi kommer NOG att sätta placeringstaggen  på servetten, hittade en jättefin bild i en pysseltråd som jag tänkte kopiera lite! :P 



    Tycker det blir bra 2-1 grej! :) 
  • filibustern
    frkmaria skrev 2013-10-02 13:38:14 följande:
    sjukt fint! Jag säger som trattkantarellen häromdagen, här har man varit iväg och jobbat en dag och så har det blivit en hel sida i tråden! :P Haha. 

    Jag tycker översta vikningen är snyggast och det är så jag tänker göra! Var hittade du vikinstruktionerna för den? Dunis hemsida?
    Vi kommer NOG att sätta placeringstaggen  på servetten, hittade en jättefin bild i en pysseltråd som jag tänkte kopiera lite! :P 

     



    Tycker det blir bra 2-1 grej! :) 
    http://www.gardenhome.se/servettvikning :) 

    jo jag såg denna bild också. :) har den nog i min inspirationsmapp. :P  den där lappen vore ju en idé faktiskt. :) 
  • filibustern

    kollar runt på vigselringar.. och jag tror jag snart gått igenom alla sidor som finns! det finns så många fina. men det finns en enorm nackdel med att kolla på nätet - man kan inte känna, se eller prova ringen i verkligheten. och det är viktigt för mig, ringen behöver inte vara i samma material som förlovningsringen, men jag vill att dom ska vara ungefär lika hög och vigselringen får inte vara för bred. och det är det som är så svårt! 

    vi måste dock nog snart till Lycksele och fixa råttor till våra ormar, funderar då på att förhandla med karln min om vi kan fara in på guldfynd och prova ringar. en halvtimma eller något..  

  • Zaarah84

    Idag har jag och mannen provsmakat och diskuterat bröllopstårta. Är så mätt nu trots att man bara smakar lite åt gången Tur det är länge till bröllopet för hon som ska baka gav oss massor med saker att fundera kring när det gäller utseendet. Smakerna bestämde vi däremot idag, blir browniebotten och vanlig chokladbotten, fyllning krusbär och citron. Mmm... så gott! 

    Nu ska jag bara fixa tid att kolla lokalen också så är det viktigaste klart... Ja och så kyrkan då.  

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!