• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • frkmaria

    Och eftersom jag är dålig på att komma ihåg att svara på allt på samma gång så förstår jag dig och tänker likadant. Vill gärna ringa runt till de bygdegårdar vi har i tanke, boka tid för att komma och titta för det är ju ändå insidan som är viktigast! Får alla plats, vad finns att tillgå, hur ser borden ut, hur kan man duka, hur kan man pynta osv, osv. Det är ju jätteviktigt att närmre 100 faktiskt får plats i samma sal annars är ju inte lokalen aktuell. Visst för att utsidan är viktig för vår del också eftersom vi vill gifta oss utomhus vid bygdegården. Men som du säger. Finns allt porslin som utlovat osv är ju viktigt. Och serveringsgrejer är också bra att veta så man vet vad man ska skaffa. Blev för övrigt väldigt exalterad över dunis sida! Ska nog köpa de svarta tårtpapprena som bordstabletter. :D

  • Trattkantarellen

    Haha, här är man borta från BT i 2 dagar (svärföräldrarna på besök), och ni två hinner skriva nästan två hela sidor i tråden :-P Jag är så exalterad nu, för på lördag är det äntligen dags att åka och kolla på lokalen och boka datum. Ska också kolla noga exakt vad som finns. Vi ska nog också köra på lite tjockare pappersservetter, känns lagom, då kan m ju dessutom välja bra färger Jag har lagt in på sparkontot för andra månaden nu, börjar så sakta bli något där :-P

  • filibustern
    Trattkantarellen skrev 2013-09-29 21:27:05 följande:
    Haha, här är man borta från BT i 2 dagar (svärföräldrarna på besök), och ni två hinner skriva nästan två hela sidor i tråden :-P Jag är så exalterad nu, för på lördag är det äntligen dags att åka och kolla på lokalen och boka datum. Ska också kolla noga exakt vad som finns. Vi ska nog också köra på lite tjockare pappersservetter, känns lagom, då kan m ju dessutom välja bra färger Jag har lagt in på sparkontot för andra månaden nu, börjar så sakta bli något där :-P
    hehe! ja sidorna flyger när man har roligt :P vad kul att ni ska kolla lokal!vart är det? :)
  • filibustern

    har nu haft mötet med karln. men han är ju som inge rolig.. bara suckar och vill härifrån :P visade honom servetterna och han valde färg.. blev en mörkgrön, 48x48. med lite mönster på. tänkte först att det inte kommer funka.. ville ju ha typ någon orange eller nåt. men kom på att man kan ljusa upp servetten lite med att använda en vikning där man kan pynta den, typ sätta en kvist rönnbär eller massa höstlöv i. :) då blir det höstigt igen. :P
    beställde två 40st-paket. utifallatt. med frakt och allt blir det nästan 200kr.  

  • Trattkantarellen

    Vi ska kolla på Spegelsalen i Rottneros park, utanför Sunne. Vi kommer båda från Karlstad men bor nu i Göteborg. Men vi vill ändå gifta oss i Värmland , föräldrarna och en del vänner kvar så Haha, de här karlarna alltså.. Dom är hopplösa. Jag sitter och kollar själv, frågar m2b om allt som är mer nödvändigt, sen kommer jag antagligen presentera lite olika alternativ för honom, typ välj mellan de här 3 servetterna (som jag har valt ut bland några hubdra). Men det blir nog bra tillslut tror jag

  • filibustern
    Trattkantarellen skrev 2013-09-30 09:42:44 följande:
    Vi ska kolla på Spegelsalen i Rottneros park, utanför Sunne. Vi kommer båda från Karlstad men bor nu i Göteborg. Men vi vill ändå gifta oss i Värmland , föräldrarna och en del vänner kvar så Haha, de här karlarna alltså.. Dom är hopplösa. Jag sitter och kollar själv, frågar m2b om allt som är mer nödvändigt, sen kommer jag antagligen presentera lite olika alternativ för honom, typ välj mellan de här 3 servetterna (som jag har valt ut bland några hubdra). Men det blir nog bra tillslut tror jag
    mysigt! spegelsalen var ju ett coolt namn. lever det upp till namnet också - har massa speglar? :P 
    ja.. nu visade jag honom mina alternativ till inbjudningskort.. han gillade den enklaste bäst (såklart). jag sa det att jag vill ju han oxå ska vara med och bestämma och han liksom "vill du det? de märks då inte". men då vart ja förbannad. han får väl skylla sig själv att han inte är med och planerar! herrejisses.. tog helt lusten att planera ur mig... men är lite känslig nu också.. tro jag håller på bli arbetslösdeppig.. :P  men han har ju samma syn på saken som många karlar - det är två år kvar, och mycket kommer hinna ändras. kanske, kanske inte. haha. ja.... hur hittade du några hundra olika servetter????
  • Trattkantarellen
    filibustern skrev 2013-09-30 09:58:56 följande:
    mysigt! spegelsalen var ju ett coolt namn. lever det upp till namnet också - har massa speglar? :P 
    ja.. nu visade jag honom mina alternativ till inbjudningskort.. han gillade den enklaste bäst (såklart). jag sa det att jag vill ju han oxå ska vara med och bestämma och han liksom "vill du det? de märks då inte". men då vart ja förbannad. han får väl skylla sig själv att han inte är med och planerar! herrejisses.. tog helt lusten att planera ur mig... men är lite känslig nu också.. tro jag håller på bli arbetslösdeppig.. :P  men han har ju samma syn på saken som många karlar - det är två år kvar, och mycket kommer hinna ändras. kanske, kanske inte. haha. ja.... hur hittade du några hundra olika servetter????
    Mmm, jodå, ena väggen är fönster ut mot vattnet, andra väggen är bara speglar =) Här kan man se lite bilder:
    http://www.rottnerospark.se/brollopochfest

    Förstår det, själv har jag det rätt tufft på jobbfronten nu, även om jag faktiskt har ett jobb (men jag lägger ca 15-16h i veckan på att pendla dit och hem, vilket ger en arbetsvecka på 55-56h, då går jag dessutom upp vid kl 4 på morgonen 2-3 dagar i veckan... :/ ), men jag känner då att det är en väldig avkoppling att kunna sitta och kolla på klänningar eller bestämma färgteman etc. Även om det är 1,5 år kvar :p

    Haha, njae, kanske inte finns sååå många, jag har inte börjat kolla än, men om jag visar mer än typ 5 varianter hade det nog lika gärna kunnat vara 100 :p 
  • frkmaria
    filibustern skrev 2013-09-30 09:26:58 följande:
    har nu haft mötet med karln. men han är ju som inge rolig.. bara suckar och vill härifrån :P visade honom servetterna och han valde färg.. blev en mörkgrön, 48x48. med lite mönster på. tänkte först att det inte kommer funka.. ville ju ha typ någon orange eller nåt. men kom på att man kan ljusa upp servetten lite med att använda en vikning där man kan pynta den, typ sätta en kvist rönnbär eller massa höstlöv i. :) då blir det höstigt igen. :P
    beställde två 40st-paket. utifallatt. med frakt och allt blir det nästan 200kr.  
    Oj, ju mer jag tänker på det ju billigare insåg jag att vi kom undan! :P Men mörkgrönt med en kvist i kan bli superfint tror jag! Ett oranget löv eller så. Tror det nästan blir snyggare än en orange servett då den servetten inte ser så autentisk höstig ut liksom! :P Och hade en diskussion med min m2b igår, där jag frågade om han tycker jag är tjatig och pådrivande (om en heeelt annan grej än bröllop) han bara "nja, du tjatar ganska mycket om bröllop.. och det är iite jobbigt.. men det får jag väl ta.. var typ svaret jag fick.. :P Haha. 
    Trattkantarellen skrev 2013-09-30 17:50:48 följande:
    Mmm, jodå, ena väggen är fönster ut mot vattnet, andra väggen är bara speglar =) Här kan man se lite bilder:
    www.rottnerospark.se/brollopochfest

    Förstår det, själv har jag det rätt tufft på jobbfronten nu, även om jag faktiskt har ett jobb (men jag lägger ca 15-16h i veckan på att pendla dit och hem, vilket ger en arbetsvecka på 55-56h, då går jag dessutom upp vid kl 4 på morgonen 2-3 dagar i veckan... :/ ), men jag känner då att det är en väldig avkoppling att kunna sitta och kolla på klänningar eller bestämma färgteman etc. Även om det är 1,5 år kvar :p

    Haha, njae, kanske inte finns sååå många, jag har inte börjat kolla än, men om jag visar mer än typ 5 varianter hade det nog lika gärna kunnat vara 100 :p 
    Supermysigt! :) Förstår om ni vill gifta er "hemma". Vi tänker tvärtom, då båda är från Skåne, att familjerna kommer ju ändå och flest vänner har vi uppe i Småland. Nu är det ju inte så långt emellan men ändå! Och jag håller med dig om avkopplingen. Man fokuserar på något annat och har något skoj att se fram emot! 

    Har förövrigt testat skriva ut på tapeten vi köpt som vi ska ha till "konvolut" till våra snurr-cdskivs-inbjudningar. Blev väldigt bra (men skrivaren var ju inte så villig att skriva ut med svart bläck..vet inte varför den tramsar) och det kladdar som tusan efteråt. Ska se om jag kan smyga upp på jobb och testa någon gång. Hittade nämligen en snygg grå tapet med lite silvriga "kvistar" och snirklar som är väldigt subtil och lite tjockare så att det känns som ett konvolut. Men. Antingen får man ju fix-spreja tapeten eller så får man se om man kan fixa det med någon annan skrivare. eller kanske det räcker med att ha lite TÅLAMOD och låta färgen torka lite längre? :P Hursom gjorde jag det väldigt slarvigt men tyckte verkligen att det blev "fint", eller snarare att det kommer att bli när jag inte slarvar. Tapeten gick igenom skrivaren och det var det jag ville testa! :) 

    Nu kommer snart m2b hem så då får jag väl lägga undan pysslet här så han inte tycker det blir tjatigt! ;) Haha
  • filibustern

    oh! im so excited!! fick hem våra servetter idag. och WOW vilkja servetter! vilken kvalitet! gubben trodde seriöst det var tyg! och tjocka! och STORA. vi tog de största, men herrejisses, att dom var SÅ stor trodde vi inte! men det får vara då^^ totalt värt de 200kr vi lägger ut på dom (för 80st) provade vika lite också, för att se hur det blev. vad tycker ni? 






    vi blev mest kär i den längst ner. den var enklast, och besticken såg inte så himla små ut i jämförelse med servetten, som dom gjorde med första vikningen.. men första vikningen ÄR snygg.. dock snyggast utan snöre.. men vad tycker ni? kan ju även säga att bilden gör ju inte färgen rättvisa! har ännu ett bevis på att jag ibland ska lyssna på gubbens färgval, för ibland, likt denna gång, blir det förjäkligt snyggt! :D
  • 20140222
    filibustern skrev 2013-10-02 12:06:19 följande:
    oh! im so excited!! fick hem våra servetter idag. och WOW vilkja servetter! vilken kvalitet! gubben trodde seriöst det var tyg! och tjocka! och STORA. vi tog de största, men herrejisses, att dom var SÅ stor trodde vi inte! men det får vara då^^ totalt värt de 200kr vi lägger ut på dom (för 80st) provade vika lite också, för att se hur det blev. vad tycker ni? 





    vi blev mest kär i den längst ner. den var enklast, och besticken såg inte så himla små ut i jämförelse med servetten, som dom gjorde med första vikningen.. men första vikningen ÄR snygg.. dock snyggast utan snöre.. men vad tycker ni? kan ju även säga att bilden gör ju inte färgen rättvisa! har ännu ett bevis på att jag ibland ska lyssna på gubbens färgval, för ibland, likt denna gång, blir det förjäkligt snyggt! :D
    Den översta vikningen var snyggast, helt klart!Solig Dock utan snöre, tycker jag.Flört
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!