• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Tessa skrev 2013-09-09 20:46:49 följande:
    Lindijoo skrev 2013-09-09 11:15:43 följande:
    Jäklar va ni planerar tjejer! Roligt Men är ni inte oroliga att ni ångrar er om något när ni är så tidigt ute? Bara undrar. Många roliga idéer får man här iaf!
    Vi har inte spikat något än förutom datum, ett tema och plats. Tror det kan vara lite farligt att spika detaljer för tidigt, men om man verkligen känner för något (som vi för vårt tema) så tror jag inte man ångrar sig!
    Håller med om att BT ger en många roliga och smarta idéer! Jag hänger dagligen på Pinterest och det ger också huuuuur mycket inspiration som helst.
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    jag tycker det är svårt att spika detaljer :P vi liksom spånar och så får vi som spika sista halvåret (typ dekoration, inbjudningar och sånt)
  • ElinTheres
    filibustern skrev 2013-09-09 08:02:01 följande:
    kul! grattis grattis! :D  vi ska ha vårt första planeringsmöte idag.. varför ett planmöte? jo så göbben också hänger med i vad vi planerar :P han har ju inte ens fått se budget än, han har väl inte varit så engagerad heller :P 

    Min karl tycker att vi gått igenom det mesta och är typ klar med snacket medan jag tycker att vi bara snuddat vid ämnet ;) Men, det finns tid kvar :)
  • filibustern
    ElinTheres skrev 2013-09-10 20:23:44 följande:
    Min karl tycker att vi gått igenom det mesta och är typ klar med snacket medan jag tycker att vi bara snuddat vid ämnet ;) Men, det finns tid kvar :)
    jag har lite svårt att veta vad man ska planera nu.. är ju så länge kvar.. mycket kan man inte göra förrän det är max 1.5år kvar... :/
  • ElinTheres
    filibustern skrev 2013-09-10 21:06:48 följande:
    jag har lite svårt att veta vad man ska planera nu.. är ju så länge kvar.. mycket kan man inte göra förrän det är max 1.5år kvar... :/



    Nej det mesta går ju inte men man kan ju försöka få den stora bilden klar. På ett ungefär.
    Vart vill vi vara, för hur många, hur mycket vill vi lägga.
    Jag har tänkt lite på musik och färgtema men jag är ganska säker på att jag kommer ändra mig. Tärnor är också klara men inte tillfrågade för jag kan ändra mig :) Ja, du förstår säkert. Jag har det i min anteckningsbok som idéer än så länge :) och så sparar vi massor med pengar (så mycket det går med ett renoveringsobjekt till hus och en liten tjej som växer ur alla kläder...hela tiden ;) )
  • filibustern
    ElinTheres skrev 2013-09-10 21:17:41 följande:
    Nej det mesta går ju inte men man kan ju försöka få den stora bilden klar. På ett ungefär.
    Vart vill vi vara, för hur många, hur mycket vill vi lägga.
    Jag har tänkt lite på musik och färgtema men jag är ganska säker på att jag kommer ändra mig. Tärnor är också klara men inte tillfrågade för jag kan ändra mig :) Ja, du förstår säkert. Jag har det i min anteckningsbok som idéer än så länge :) och så sparar vi massor med pengar (så mycket det går med ett renoveringsobjekt till hus och en liten tjej som växer ur alla kläder...hela tiden ;) )
    ja jag har inte frågat min tänkta tärna än, gör jag nog inte heller förrän efter nyår.. ska försöka hålla mig :P och vi har ju också div. småprojekt med huset vi vill göra så.. men grovplanen har vi :P
  • 20140222

    Hur tänkte Ni då ni bestämmde datum för erat bröllop? Obestämd
    Vi kan inte hitta det "rätta" datumet.

  • 20140222
    ElinTheres skrev 2013-09-10 21:17:41 följande:
    Nej det mesta går ju inte men man kan ju försöka få den stora bilden klar. På ett ungefär.
    Vart vill vi vara, för hur många, hur mycket vill vi lägga.
    Jag har tänkt lite på musik och färgtema men jag är ganska säker på att jag kommer ändra mig. Tärnor är också klara men inte tillfrågade för jag kan ändra mig :) Ja, du förstår säkert. Jag har det i min anteckningsbok som idéer än så länge :) och så sparar vi massor med pengar (så mycket det går med ett renoveringsobjekt till hus och en liten tjej som växer ur alla kläder...hela tiden ;) )
    Jag har också funderat på tärnor och bestman till min blivande.Tungan ute
    Men HUR! skall man kunna hålla sig att fråga tärnorna?Förvånad
  • Lislj

    Jag har redan berättat för mina! :) Inte för att jag vill att dom ska engagera sig i mina bröllopsplaner uatn för att de ska veta att de är mina bästa vänner och att de vet att det självklara valet som tärnor är de.. Varför ska man vänta med det? :) Har aldrig sett gladare tjejer och bara det betyder hur mycket som helst för mig!
     

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!