• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Tessa
    filibustern skrev 2013-09-08 12:40:16 följande:
    jag vill jättegärna lägga ut en annons, för jag med tycker det är så kul att titta på bröllopsannonser, och så berättar man ju som för de som inte visste att man gift sig! skitkul. men det blir då bara i vk och vf.. 
    Om det känns viktigt för er så kanske pengen är värt det? Glad
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • filibustern
    Tessa skrev 2013-09-08 13:40:47 följande:
    Om det känns viktigt för er så kanske pengen är värt det? Glad
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    ja, vi får se vad göbben tycker, om han också är med på tåget^^
  • Trattkantarellen

    Jag vet inte riktigt vilka tidningar ni tänker annonsera i, jag har kollat våra två lokaltidningar, www.nwt.se och www.vf.se, och båda tar 300-500 beroende på bildstorlek...

    Ytterligare en grej att fundera på i budgeten...
    Jag tycker så fort jag vänder ryggen til dyker det upp nått mer som jag har missat i min grovkalkylering...
    Det är dyrt att gifta sig... Tur vi är ute i god tid så man kan spara ihop en del... 

  • filibustern
    Trattkantarellen skrev 2013-09-08 17:08:04 följande:
    Jag vet inte riktigt vilka tidningar ni tänker annonsera i, jag har kollat våra två lokaltidningar, www.nwt.se och www.vf.se, och båda tar 300-500 beroende på bildstorlek... Ytterligare en grej att fundera på i budgeten... Jag tycker så fort jag vänder ryggen til dyker det upp nått mer som jag har missat i min grovkalkylering... Det är dyrt att gifta sig... Tur vi är ute i god tid så man kan spara ihop en del... 

    ja precis! man upptäcker nya saker allt eftersom! nu är budgeten något högre än tänkt, men har dragit till lite extra så det blir mest troligt billigare. det blir Vk.se och folkbladet.nu vi annonserar i om det blir. och enligt vk (västerbottens kuriren) kostar det 404 för väldigt liten, 808 mellan och 1212 för stor, och då åker den in i båda tidningarna. vad billiga era var!  
  • Tessa
    Trattkantarellen skrev 2013-09-08 17:08:04 följande:
    Ytterligare en grej att fundera på i budgeten...
    Jag tycker så fort jag vänder ryggen til dyker det upp nått mer som jag har missat i min grovkalkylering...
    Det är dyrt att gifta sig... Tur vi är ute i god tid så man kan spara ihop en del... 
    Det är jättebra att du har någon form av underlag för en budget. Finns många bra planeringsverktyg på nätet. Speciellt engelska och amerikanska hemsidor som har detaljerade budgetar du kan använda dig av. Det är många saker som ska tänkas på och så otroligt lätt att glömma något. Oftast är det detaljer som missas, men när du har en handfull små budgetposter så kostar det helt plötsligt mycket mer.

    Tips är som sagt att leta runt på nätet efter en detaljerad budget. Annars tror jag att jag listade min detaljbudget i denna tråd? (iofs många sidor att gå igenom)

    Om du (eller någon annan) skulle vilja ha budgeten jag gjort i excel skulle jag kunna mejla över den. PM:a mig er mejladress om så är fallet. Glad
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • ElinTheres

    Hej på er! Nu efter att ha varit förlovade i två år, skulle gift oss förra året men det kom en liten tjej emellan så har vi (mest jag kanske 😉) bestämt datum för vårt bröllop! 6/6-15 Har suttit och läst igenom många av sidorna i den här tråden och det är ju underbart att se att det finns fler som är lika ivriga "redan" som jag är! Än är jag i budgetstadiet, försöker lista ut vad allt kommer att gå på osv.

  • filibustern
    ElinTheres skrev 2013-09-08 21:44:26 följande:
    Hej på er! Nu efter att ha varit förlovade i två år, skulle gift oss förra året men det kom en liten tjej emellan så har vi (mest jag kanske 😉) bestämt datum för vårt bröllop! 6/6-15 Har suttit och läst igenom många av sidorna i den här tråden och det är ju underbart att se att det finns fler som är lika ivriga "redan" som jag är! Än är jag i budgetstadiet, försöker lista ut vad allt kommer att gå på osv.
    kul! grattis grattis! :D 

    vi ska ha vårt första planeringsmöte idag.. varför ett planmöte? jo så göbben också hänger med i vad vi planerar :P han har ju inte ens fått se budget än, han har väl inte varit så engagerad heller :P 
  • 150815

    Nån med jäkligt bra argument för att boka kyrka nu? =) 
    Sambon tycker det är ALLDELES för tidigt =/  

  • filibustern

    WUHU! det är spikat - den 5/9 2015 gifter vi oss! 

    vi har också diskuterat div saker. antalet gäster har blivit mer än jag räknat med, men det är bara en preliminär lista.
    ingångsmusik:  Änglagårdslåten, helst på nyckelharpa (ska höra med vår dragspelslärare om han har en och kan spela)
    utgångsmusik: rid över skog (rovja rövardotter) orgel/dragspel
    catering: ica
    dryck: vi bjuder på ett grundutbud (t.ex 2cider/öl, 1glas vin och ett glas likör) sen om de vill ha mer får de ta med själv
    tårta: från en lokal bakerska som är väldigt duktig!
    Annons: ingen
    festlokal: i byastugan i byn där karln har sitt ursprung (tre mil härifrån)
    Namnbyte: karln kommer att byta namn innan bröllopet. 

    så! en grund att stå på. :) 


    150815 skrev 2013-09-09 10:10:00 följande:
    Nån med jäkligt bra argument för att boka kyrka nu? =) 
    Sambon tycker det är ALLDELES för tidigt =/  
    ja för oss är det då alldeles för tidigt. vi bor i ett litet samhälle där få gifter sig i kyrkan här. men de beror ju på hur många kyrkor ni har att tillgå, vilken tid ni tänkt och hur populär tiden och kyrkan är?
     
  • Lindijoo

    Känner att jag kanske varit lite otydlig här? Vi har inte bestämt nåt datum eller år, bara ett kanske 2015.
    vi har inte diskuterat nåt förutom antalet gäster och en ungefärlig summa för kalaset.

    Allt beror på hur det går med allt runtomkring närmaste året! Eventuell flytt m.m. ska ordnas upp först innan vi lägger tid,pengar och energi på bröllop Vi har inte bråttom, utan jag hänger bara här för att det är kul!

    Tungan ute(Tjej=kontrollbehov) Tungan ute

    filibustern,
    Det är inget vi pratat om än, men jag vet att vi kommer ha annonser ute. 

    Jäklar va ni planerar tjejer! Roligt Men är ni inte oroliga att ni ångrar er om något när ni är så tidigt ute? Bara undrar. Många roliga idéer får man här iaf!

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!