• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • frkmaria
    Zaarah84 skrev 2013-09-05 17:05:38 följande:
    Jag tyckte den var fin men inte alls min stil men det är ju det som är charmen med bröllopsklänningar Fast gillade inte det silvriga, det kunde fått vara vitt kanske? 

    Färgtema är svårt, vi gifter oss i slutet av maj för att jag (förhoppningsvis) ska kunna ha liljekonvaljer så vi kommer att ha grönt och så någon mer färg tror jag som tema. Klänningen jag tittat ut ser ut så här förresten, blir det inte denna så blir det något i den stilen. Vill gärna ha ärm och knälång


    Nej, gillade inte heller silvret! Men har gärna snörning i bak och tycker om tanken på en färg som bryter av det vita, och ja, jag älskar mörkrosa/cerise! :D Jag hade helst inte haft något alls där istället för silvret, jag har rätt stora bröst och kan tänka mig det blir problem om det silvriga delar bröstet på mitten eller framhäver brösten för mycket. Så jättejobbigt tycker jag för alla klänningar passar inte mina bröst. Svårt att beställa och veta om det passar eller ej!
    Och jättesöt klänning! Jag har funderat lite på knälångt, men har inte bestämt mig än! Men jag har ju tid. :D

    Däremot har jag sett en söt grej jag tänkte köra på. Skriva "I" på ena skosulan och "Do" på andra. Det är ju hur charmigt som helst om man gör en "pop" med foten när man pussas och så står det så på sulan. :)

    Och jättefint med tårtspadarna filibustern! :D  
  • 150815
    filibustern skrev 2013-09-04 10:51:59 följande:
    hehe, ne det är ju ett tag kvar^^ ska ni ha många gäster? :)  har inte frågat min tilltänkta tärna än, men det blir väl snart.. om inte annat så väntar jag till efter nyår. annars känns det så dumt att fråga så tidigt (för min del). 



    Det blir väl kanske runt 50-70 med all släkt o vänner... Så ganska lagom =) Vill inte ha för stort bröllop =)
    Jag gjorde det så pass tidigt för att ha någon annan än sambon att brainstorma bröllop med under tiden då jag inte vill trötta ut honom med snack eftersom jag vet (och han har sagt) att han tycker det är lite tidigt att börja prata o planera nu =) 
  • 20140222

    Sudditjuven, vilken fin blogg du har! Jag vill gärna hoppa på här. Skall gifta mig 2015. Hjärta
    Egentligen skulle jag ha gift mig 2014, men blev sjuk.Gråter Så vi skjuter upp det.

    Jag hittar inte tråden "Bröllop 2015", så jag  hänger på här om jag får? Flört

  • filibustern
    20140222 skrev 2013-09-06 22:54:51 följande:
    Sudditjuven, vilken fin blogg du har! Jag vill gärna hoppa på här. Skall gifta mig 2015. Hjärta
    Egentligen skulle jag ha gift mig 2014, men blev sjuk.Gråter Så vi skjuter upp det.

    Jag hittar inte tråden "Bröllop 2015", så jag  hänger på här om jag får? Flört
    välkommen välkommen! detta är väl som huvudtråden för oss som gifter oss 2015.. numer i alla fall :P tråkigt att du blev sjuk, har läst din historia i en annan tråd. mycket besvärligt. :( men hoppas det löser sig i alla fall! vilket jag tror det kommer göra! ^^ 

    hur kommer ert bröllop se ut då? :) stort/litet? middag och fest  eller bara en fika?  
  • 20140222
    filibustern skrev 2013-09-07 09:06:03 följande:
    välkommen välkommen! detta är väl som huvudtråden för oss som gifter oss 2015.. numer i alla fall :P tråkigt att du blev sjuk, har läst din historia i en annan tråd. mycket besvärligt. :( men hoppas det löser sig i alla fall! vilket jag tror det kommer göra! ^^ 

    hur kommer ert bröllop se ut då? :) stort/litet? middag och fest  eller bara en fika?  
    Det blir "klassiskt" med fördring och snittar sen 3-rätters middag och tårta. Vet ej gästantalet än. Men vi hamnar på ca. 50.000-60.000 kr.
  • WesternCape

    Nu kan jag också skriva här för vi har äntligen bestämt datum! 4e a pril 2015 på världens mysigaste vingård utanför Kapstaden smäller det. Det ska bli jättekul att följas åt här!

  • filibustern
    WesternCape skrev 2013-09-07 15:06:40 följande:
    Nu kan jag också skriva här för vi har äntligen bestämt datum! 4e a pril 2015 på världens mysigaste vingård utanför Kapstaden smäller det. Det ska bli jättekul att följas åt här!
    välkommen! ^^
  • filibustern

    kom på en sak man lätt glömmer - annons i tidningen eller inte? 
    kollade upp, för ja vet att det kan vara väldigt dyrt - 800-1200kr om man ska ha en vettig storlek. +64kr för hantering och fakturering... 
    !!!. jag förstår inte varför det är så dyrt med just bröllopsannonser??? vet ni varför?  

  • Tessa
    filibustern skrev 2013-09-07 17:25:31 följande:
    kom på en sak man lätt glömmer - annons i tidningen eller inte? 
    kollade upp, för ja vet att det kan vara väldigt dyrt - 800-1200kr om man ska ha en vettig storlek. +64kr för hantering och fakturering... 
    !!!. jag förstår inte varför det är så dyrt med just bröllopsannonser??? vet ni varför?  
    Jag har inte facit, men jag tror att det kan ha att göra med att det just är ett "engångsköp". Du har inget företag som du kontinuerligt ska annonsera för och på så vis kan få lite "stamkundsrabatt".
    Det kan också vara så att det är generellt det där med att allt som har med bröllop att göra är dyrare; håruppsättning, smink, transport mm.

    Du får fråga dig själv om pengarna är värt det. Vad vill ni ha ut av annonsen? Ska ni annonsera lokalt, regionalt eller nationellt?

    Själv tycker jag det kan vara kul att se bröllopsannonser, även om man inte känner personerna. Men själv känner jag inget behov av att lägga ut en annons. Gästerna lär ju lägga ut bilder på facebook och instagram, vilket gör att bekanta och annat avlägset folk ser att vi gift oss.
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • filibustern
    Tessa skrev 2013-09-08 11:37:00 följande:
    Jag har inte facit, men jag tror att det kan ha att göra med att det just är ett "engångsköp". Du har inget företag som du kontinuerligt ska annonsera för och på så vis kan få lite "stamkundsrabatt".
    Det kan också vara så att det är generellt det där med att allt som har med bröllop att göra är dyrare; håruppsättning, smink, transport mm.

    Du får fråga dig själv om pengarna är värt det. Vad vill ni ha ut av annonsen? Ska ni annonsera lokalt, regionalt eller nationellt?

    Själv tycker jag det kan vara kul att se bröllopsannonser, även om man inte känner personerna. Men själv känner jag inget behov av att lägga ut en annons. Gästerna lär ju lägga ut bilder på facebook och instagram, vilket gör att bekanta och annat avlägset folk ser att vi gift oss.
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    jag vill jättegärna lägga ut en annons, för jag med tycker det är så kul att titta på bröllopsannonser, och så berättar man ju som för de som inte visste att man gift sig! skitkul. men det blir då bara i vk och vf.. 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!