• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • cljung

    Hejsan alla! Har varit mycket på jobbet så jag har inte hunnit lägga upp Bilderna på mitt pyssel men här kommer det. Pm jag lyckas ladda upp den

  • Azra M

    Ny här på sidan =) precis förlovat oss.. Vi siktar in på bröllop i maj 2015. Ska bli spännande att börja planera allt ;)

  • filibustern
    Azra M skrev 2013-09-05 13:36:10 följande:
    Ny här på sidan =) precis förlovat oss.. Vi siktar in på bröllop i maj 2015. Ska bli spännande att börja planera allt ;)
    välkommen och grattis! 
  • Maddson

    Jag och min fästman ska gifta oss den 13/6-2015 och eftersom jag är ett planerings freak så är nästan allt färdigplanerat! Men det är ganska skönt å ha allt planerande klart så är det bara å köra på sen när det är ca 1 år kvar så de inte blir så stressigt! :)

  • Zaarah84
    frkmaria skrev 2013-09-04 14:09:35 följande:
    Kul med lite nya i tråden och att det händer lite! :D

    Bordsplacering fasar jag inför (skjuter upp, vi har ju ingen färdig lista än!).

    Jag vill börja planera men blir bara ledsen över alla kostnader så lugnar mig lite tills jag vet vi har ekonomi att börja spara. Vi har dock börjat skriva in alla våra utgifter i en bok! Detta är lite för att se vad vi kan spara in på och hålla koll på våra pengar.

    Däremot hittade jag en fantastisk klänning på jjshouse som jag sååå gärna vill beställa.. men ska gå ner 17 kg till först! Perfekt att det blir figursytt. Någon som vet hur det funkar och om det funkar?
    Här är den iaf: www.jjshouse.com/Ball-Gown-Sweetheart- Chapel-Train-Satin-Tulle-Wedding-Dress-With-Ruffle -Lace-Appliques-002011413-g11413
    (jag vill har cerise, lila och brun/beige eller svart/vitt som tema.. min sambo är inte så förtjust i "tjejfärgerna" dock. (Rosa och turkos är mina favorit men inte direkt hans... lila är ok men inte om det bara är roa och lila, så därför funderar jag på att lägga till antingen brun+beige eller svart+vit för att väga upp det lite.))
    Dock lite osäker på det silvriga som är på klänningen, axelbanden och det runt brösten. Blommorna älskar jag! :)  
    Jag tyckte den var fin men inte alls min stil men det är ju det som är charmen med bröllopsklänningar Fast gillade inte det silvriga, det kunde fått vara vitt kanske? 

    Färgtema är svårt, vi gifter oss i slutet av maj för att jag (förhoppningsvis) ska kunna ha liljekonvaljer så vi kommer att ha grönt och så någon mer färg tror jag som tema. Klänningen jag tittat ut ser ut så här förresten, blir det inte denna så blir det något i den stilen. Vill gärna ha ärm och knälång


     
  • filibustern

    zaarah84: söt klänning! och jag gillar tanken på liljekonvaljer till det! älskar konvaljer också^^ tycker utformningen på klänningen verkar som så.. avspänt ut. :) brudklädd, men ledig om du förstår? :) like it. 

    för övrigt kom jag att tänka på en sak - tårtspaden, det är väl typ det som man lätt glömmer :P kom på att vi måste väl köpa några fina.. har ju bara min lilla finspade och ett set med kniv och spade som är som plastaktigt. MEN ddå kom jag ju på att jag har en inspirationsbild:



    typ sisådär, och vet ni: jag har EXAKT sånna billiga bestick här hemma, det som är skillnaden är att dom här på bilden har bundigt jutesnöre runt! hah! problem löst! gick och kände lite på mina också, så dom är stadiga. och dom är tillräckligt stadiga i alla fall! nu bara diska upp dom lite, och så stoppa i någon låda så man kommer ihåg dom. sen införskaffa jutesnöre. :D och det ska vi ändå göra och använda till inbjudningskorten bl.a så. det är ju bara att skaffa lite extra. gud så kul det är att hitta billiga alternativ! 
     
  • Zaarah84
    filibustern skrev 2013-09-05 17:47:29 följande:
    zaarah84: söt klänning! och jag gillar tanken på liljekonvaljer till det! älskar konvaljer också^^ tycker utformningen på klänningen verkar som så.. avspänt ut. :) brudklädd, men ledig om du förstår? :) like it. 

    för övrigt kom jag att tänka på en sak - tårtspaden, det är väl typ det som man lätt glömmer :P kom på att vi måste väl köpa några fina.. har ju bara min lilla finspade och ett set med kniv och spade som är som plastaktigt. MEN ddå kom jag ju på att jag har en inspirationsbild:

     


    typ sisådär, och vet ni: jag har EXAKT sånna billiga bestick här hemma, det som är skillnaden är att dom här på bilden har bundigt jutesnöre runt! hah! problem löst! gick och kände lite på mina också, så dom är stadiga. och dom är tillräckligt stadiga i alla fall! nu bara diska upp dom lite, och så stoppa i någon låda så man kommer ihåg dom. sen införskaffa jutesnöre. :D och det ska vi ändå göra och använda till inbjudningskorten bl.a så. det är ju bara att skaffa lite extra. gud så kul det är att hitta billiga alternativ! 
    Tack, vill verkligen ha en klänning som jag kan röra mig i och som känns bekväm så hoppas på att köpa något i den stilen

    Bra du skrev det med tårtspade, känns som något man lätt kan glömma så jag sparade bilden i min inspirationsmapp
  • filibustern
    Zaarah84 skrev 2013-09-05 19:00:04 följande:
    Tack, vill verkligen ha en klänning som jag kan röra mig i och som känns bekväm så hoppas på att köpa något i den stilen

    Bra du skrev det med tårtspade, känns som något man lätt kan glömma så jag sparade bilden i min inspirationsmapp
    ja visst! hade själv inte tänkt på det förrän jag läste det någonstans här på bt. :P 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!