• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • 150815

    Hej! Hoppar in här i tråden jag med... Jag & sambon planerar att gifta oss den 15 Augusti 2015 i en underbar kyrka här i stan där vi bor =) 

     

  • filibustern
    150815 skrev 2013-09-04 09:51:41 följande:
    Hej! Hoppar in här i tråden jag med... Jag & sambon planerar att gifta oss den 15 Augusti 2015 i en underbar kyrka här i stan där vi bor =) 

     
    välkommen! hur långt har ni kommit? :) något tema? 
  • 150815
    filibustern skrev 2013-09-04 09:58:05 följande:
    välkommen! hur långt har ni kommit? :) något tema? 
    Tack =) Vi har knappt börjat planera faktiskt,är ju galet lång tid kvar =/ Dock bestämt kyrka o lokal... och har väl ungefärliga temafärger.... Börjat skissa lite på en gästlista och en nära vän till mig är tillfrågad om hon vill va tärna.. Hon sa JA =) 
  • filibustern
    150815 skrev 2013-09-04 10:26:04 följande:
    Tack =) Vi har knappt börjat planera faktiskt,är ju galet lång tid kvar =/ Dock bestämt kyrka o lokal... och har väl ungefärliga temafärger.... Börjat skissa lite på en gästlista och en nära vän till mig är tillfrågad om hon vill va tärna.. Hon sa JA =) 
    hehe, ne det är ju ett tag kvar^^ ska ni ha många gäster? :)  har inte frågat min tilltänkta tärna än, men det blir väl snart.. om inte annat så väntar jag till efter nyår. annars känns det så dumt att fråga så tidigt (för min del). 
  • Trattkantarellen

    Hej! Vi ska gifta oss i maj 2015, antingen 23/5 el 30/5 som det ser ut nu. Vi har i princip bestämt lokal, men ska dit och kolla innan vi bestämmer oss. Budget har jag börjat skissa på, så man vet hur mkt som behöver sparas. Såfort jag tror att jag fått med allt kommer jag på något mer.. Det är dyrt med bröllop :-P Har börjat kika lite på klänning och så, samt fundera på tärna. Min m2b är dock ingen planeringsfantast (vilket jag är) så han tycker jag är ute i fruktansvärt god tid. Ska nog visa honom den här tråden så han får se att det finns fler som är ute i god tid /Sara

  • Zaarah84
    Trattkantarellen skrev 2013-09-04 11:04:18 följande:
    Hej! Vi ska gifta oss i maj 2015, antingen 23/5 el 30/5 som det ser ut nu. Vi har i princip bestämt lokal, men ska dit och kolla innan vi bestämmer oss. Budget har jag börjat skissa på, så man vet hur mkt som behöver sparas. Såfort jag tror att jag fått med allt kommer jag på något mer.. Det är dyrt med bröllop :-P Har börjat kika lite på klänning och så, samt fundera på tärna. Min m2b är dock ingen planeringsfantast (vilket jag är) så han tycker jag är ute i fruktansvärt god tid. Ska nog visa honom den här tråden så han får se att det finns fler som är ute i god tid /Sara
    Vi ska gifta oss 30/5-2015 Min man tycker också vi är ute i väldigt god tid men det är ju bra att ha koll på hur mycket som behöver sparas och att fundera på hur man vill ha det. Jag är inte så bra på att hålla i pengar så en budget är nödvändig, är lätt att det springer i väg annars.
  • frkmaria

    Kul med lite nya i tråden och att det händer lite! :D

    Bordsplacering fasar jag inför (skjuter upp, vi har ju ingen färdig lista än!).

    Jag vill börja planera men blir bara ledsen över alla kostnader så lugnar mig lite tills jag vet vi har ekonomi att börja spara. Vi har dock börjat skriva in alla våra utgifter i en bok! Detta är lite för att se vad vi kan spara in på och hålla koll på våra pengar.

    Däremot hittade jag en fantastisk klänning på jjshouse som jag sååå gärna vill beställa.. men ska gå ner 17 kg till först! Perfekt att det blir figursytt. Någon som vet hur det funkar och om det funkar?
    Här är den iaf: www.jjshouse.com/Ball-Gown-Sweetheart-Chapel-Train-Satin-Tulle-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Appliques-002011413-g11413
    (jag vill har cerise, lila och brun/beige eller svart/vitt som tema.. min sambo är inte så förtjust i "tjejfärgerna" dock. (Rosa och turkos är mina favorit men inte direkt hans... lila är ok men inte om det bara är roa och lila, så därför funderar jag på att lägga till antingen brun+beige eller svart+vit för att väga upp det lite.))
    Dock lite osäker på det silvriga som är på klänningen, axelbanden och det runt brösten. Blommorna älskar jag! :)  

  • Lislj

    Kollar på lite saker sporadiskt fortfarande.. Vi har bestämt lokalen men jag får inte boka den för "jag har inte någon ring på fingret" som mannen uttrycker sig och han är helt bestämd på att han vill fria ordentligt.... Så jag får vänta! USCH! Med tanke på att lokalen är så jäkla populär och att datumen redan börjar försvinna sommaren 2015 är jag minst sagt lite stressad...

    Frkmaria, klänningen var jätte fin! Inte min stil men smaken är som baken! Har tyvärr ingen erfarenhet av det men det finns ju trådar här på BT som ger extremt mycket tips!

    Jag är så jäkla splittrad när det gäller färgerna. Har säkert bytt 50 gånger.... Är så jäkla kär i liljekonvalj så jag ville ha grönt som tema först men insåg att att det inte var riktigt jag (mannen bara nickar och jaar när detta tas upp, jag inser att det är jag som kommer få dra i det här... han säger till när det är något han ska ha. T.ex en katolsk präst då han är medlem av den katolska kyrkan..). Nu är jag inne på riktigt Gotlandstema med tanke på att det är där vi kommer gifta oss! Vill ha en mörkblå färg som tema (inte marin) utan mer åt det havsblå eller gråblå.. Samt vill jag ha rosmarin som dekoration och i buketten tillsammans med lavendel och vallmo!  
     

  • Tessa
    filibustern skrev 2013-09-04 06:46:58 följande:
    jo vi har några som helst pratar bara spel (med varandra) men det är ju lite ensidigt.. och så har vi de som pratar jättemycket och rätt så högt :P men så har vi KANSKE också någon som inte känner någon förutom vi och min karls föräldrar.. så det blir jättesvårt att placera henne, men hon är ju inte sådär jätteblyg heller.. sen har vi en som jag vill bjuda som jag vill sätta på plats A. men då sitter hon (som är i 40årsåldern) bara med "småbarn" (20-27) helt plötsligt.. och jag vill inte sätta henne bredvid min bror som är hennes exman.. eller ja de gå ju, men ne.. det kan gå att sätta henne bredvid min systers man..  ja.. det är en enda röra.. det enda som är klart är föräldrarna och (mina, då gubben är ensambarn) syskon med respektive. 
    ja de e mycket annat som är svårt. men har pratat med min karl och vi ska ha ett första planeringsmöte på måndag där vi ska gå igenom budgeten jag har preliminärt, datum, samt att han fått i uppdrag att fundera på vilka han vill bjuda. jag har som mina ganska klart. ^^ 

    klänningar är alltid kul att titta på, oavsett om man har en redan eller inte :P någon modell du blivit speciellt förtjust i? ska det vara mycket spets/pärlor eller så enkelt som möjligt? släp? 

     
    Vilka dilemman! Shit. Hoppas du kan räta ut det Glad Blir säkert superbra när alla väl sitter där!

    Det där med modell är jättesvårt! Spets och pärlor är en sjävklarhet för mig. Jag vill att det ska synas utan att vara over the top eller tacky. Axelbandslöst vill jag helst ha. Eller något med liten ärm och öppen/djup rygg. Släp är också med på min checklista. Glad

    Har hittat några favoriter:

    Första är från Lazaro Couture


    Andra från Alvina Valenta


    Och tredje från Lazaro (vanliga kollektionen)


    Tre helt olika klänningar. Men ack så fina.
    Min karl gillar dock när mina former syns (han är frälst i min rumpa haha). Så den sista kanske inte han hade valt. Men jag kommer gå med det som känns rätt när jag väl börjar testa!

    Vad tycker ni om dessa tre skapelser?
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • filibustern
    Tessa skrev 2013-09-04 19:21:59 följande:
    Vilka dilemman! Shit. Hoppas du kan räta ut det Glad Blir säkert superbra när alla väl sitter där!

    Det där med modell är jättesvårt! Spets och pärlor är en sjävklarhet för mig. Jag vill att det ska synas utan att vara over the top eller tacky. Axelbandslöst vill jag helst ha. Eller något med liten ärm och öppen/djup rygg. Släp är också med på min checklista. Glad

    Har hittat några favoriter:

    Första är från Lazaro Couture


    Andra från Alvina Valenta


    Och tredje från Lazaro (vanliga kollektionen)


    Tre helt olika klänningar. Men ack så fina.
    Min karl gillar dock när mina former syns (han är frälst i min rumpa haha). Så den sista kanske inte han hade valt. Men jag kommer gå med det som känns rätt när jag väl börjar testa!

    Vad tycker ni om dessa tre skapelser?
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    ja eller hur! och idag läste jag att syskon inte ska (enligt vett ochetikett) sitta bredvid varann.. samt oförlovade inte får sitta med varann.. m.m. mycket besvärligt allting! kommer nog inte följa alla regler :P

    jag tyckte nr två var absolut finast! dock är ingen av dom min cup of tea, MEN tvåan var väldigt vacker, trean var fin också. tyvärr gillade jag inte första. trod det var kombinationen med en slimmad fin början och så PANG! massa FLUFF! på en gång.. men det är ju bara vad jag tycker :P om din karl gillar att din rumpa syns, skulle jag (om jag var du) välja nr två ^^ 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!