• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Tessa skrev 2013-08-30 16:43:49 följande:
    Haha, vad härligt! Din M2B låter typiskt norrländsk
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.



    ja visst! han är ju det, vi är ju det bägge tvåen så ;P måste fråga, tycker ni att det känns lite... läskigt på något sätt? gällande att ni faktiskt ska bli fru! (eller man, om det finns någon här) eller är det bara jag som är lite nervig? :P
  • frkmaria

    Jag förstår din känsla. Har velat förlova mig ett tag men inte förrän vi gjorde det insåg jag hur stort det faktiskt är. Inte för att jag inte vill vara förlovad med denna fina människa men jag började tänka om vi kanske ändå hade kunnat vänta lite och jAg inte hade behövt tjata. ;) Så tänker jag att om jag känner så om detta, hur stort är inte då ett bröllop?! :) Men han är det bästa som har hänt mig så ska det vara med någon ska det vara med honom! Vi har för övrigt varit ringmärkta i 1 månad på söndag och när jag sa det till honom igår svarade han "bara en månad? Det känns myyyycket längre". Vet inte om hand kommentar var för att det känns så rätt för honom eller om han ser det som ett fängelse. Hehe. ;)

  • Tessa
    frkmaria skrev 2013-08-30 22:24:58 följande:
    Jag förstår din känsla. Har velat förlova mig ett tag men inte förrän vi gjorde det insåg jag hur stort det faktiskt är. Inte för att jag inte vill vara förlovad med denna fina människa men jag började tänka om vi kanske ändå hade kunnat vänta lite och jAg inte hade behövt tjata. ;) Så tänker jag att om jag känner så om detta, hur stort är inte då ett bröllop?! :) Men han är det bästa som har hänt mig så ska det vara med någon ska det vara med honom! Vi har för övrigt varit ringmärkta i 1 månad på söndag och när jag sa det till honom igår svarade han "bara en månad? Det känns myyyycket längre". Vet inte om hand kommentar var för att det känns så rätt för honom eller om han ser det som ett fängelse. Hehe. ;)
    Min M2B har också uttryckt sig några gånger: "Det känns som att vi varit ihop jättelänge". Nu har vi varit ihop i 4 år och förlovade i 2. Och jag undrade samma sak, om han tyckte det kändes tråkigt och instängt eller bara att det var rätt. Så jag frågade. Tungan ute Då skrattade han och sa "Ja det känns ju inte negativt men inte superpositivt heller. Det bara är så här det ska vara." Från en norrländsk man får man väl ta det som att han tycker det känns rätt. Och han hade ingen lust att byta ut mig till något nytt och fräscht heller. Haha. Tungan ute

    Jag tror att alla känner sig lite nerviga någongång. Jag kan också ha mina stunder när jag tänker på vad ett bröllop innebär och hur vår framtid ska te sig. Och ibland har man lite kalla fötter. Oftast går det över när man tittar på den andre och minns alla saker som fick en att bli kär till att börja med. Flört
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • filibustern

    Tessa: haha! låter precis som min karl. "tja. det är som varken eller". haha! men ja vet att han inte skulle vilja byta ut mig heller. så.. :P ne jag tror alla får mer eller mindre kalla fötter någon gång, det ÄR ju faktiskt ganska stort att gifta sig. men skönt då att jag inte är ensam ^^ 

     

  • frkmaria

    Ja. Så är lite min m2b också. Att han typ. Vaddå? Det är tråkigt ibland och roligt ibland men det spelar ingen roll för det är dig jag ska vara med. Det känns skönt faktiskt. Att man inte ständigt (som man är i början av ett förhållande) känner press på sig att man måste prestera och visa bra sidor för att personen inte ska tröttna. I ett annat förhållande jag var i kände jag ökad press lite längre in i förhållandet, att jag var tvungen att sminka mig hela tiden, vara rolig, söt, ov. för att jag var rädd för att han annars skulle lämna mig (det gjorde han med...:P). Men nu känner jag att detta är mannen i mitt liv och det känns skönt att jag får samma känsla tillbaka av honom! :D

  • filibustern

    hejhej! nu har det stått stilla nog länge här tycker jag :P 
    hur går det för er? nya idéer?

    sitter just nu och skulle bara "leka" fram någon sorts bordsplacering.. alltså.. HUR SVÅRT ÄR DET INTE??!
    skulle försöka inte sätta par bredvid varandra, helst inte mitt emot heller. just för att få lite variation.. och även att försöka få varannan man varannan kvinna. men de e skitsvårt det här alltså! kanske lika bra att hålla det enkelt och sätta dom parvis :P hur har ni tänkt? några tips?

    sen har jag föreslagit till min karl att vi ska göra "planeringsmångagar". dels så jag inte tjatar ihjäl honom varje dag, hehe,  utan vi kan sitta någon timme eller två och planera/pyssla på måndagar (exempelvis), men även dels för att då kan vi införskaffa saker eller boka/beställa diverse som vi kommer överens om, under veckan :)  

  • Tessa
    filibustern skrev 2013-09-03 18:30:50 följande:
    hejhej! nu har det stått stilla nog länge här tycker jag :P 
    hur går det för er? nya idéer?

    sitter just nu och skulle bara "leka" fram någon sorts bordsplacering.. alltså.. HUR SVÅRT ÄR DET INTE??!
    skulle försöka inte sätta par bredvid varandra, helst inte mitt emot heller. just för att få lite variation.. och även att försöka få varannan man varannan kvinna. men de e skitsvårt det här alltså! kanske lika bra att hålla det enkelt och sätta dom parvis :P hur har ni tänkt? några tips?

    sen har jag föreslagit till min karl att vi ska göra "planeringsmångagar". dels så jag inte tjatar ihjäl honom varje dag, hehe,  utan vi kan sitta någon timme eller två och planera/pyssla på måndagar (exempelvis), men även dels för att då kan vi införskaffa saker eller boka/beställa diverse som vi kommer överens om, under veckan :)  
    Åh, knepigt med bordsplaceringen... Vi har inte börjat än men min tanke är att sätta par mittemot varandra och mixa paren och personerna på det sätt vi tror de kommer trivas bäst på. Vi har några mer tystlåtna personer som kan behöva de där "frågvisa" vid sin sida för att komma igång med konverseringen. Vi har några som hellre lyssnar än pratar alls. Och de som älskar sina monologer. Så där kan man "para" ihop människor. Försöker tänka att alla ska känna någon de sitter nära intill (förutom eventuell partner) men kanske inte känner såååå väl. Försök håll varannan man varannan kvinna så långt det går, men hugg det inte i sten för då tror jag det bara skapar frustration i pusslandet. Tungan ute

    Själv har jag kommit på en liten "B-lista" eller "kanske-lista" med ungefär 5-7 personer. Det är bekanta till oss som vi inte umgås jättemycket med men träffar på olika sammankomster och har roligt ihop med. Har inte bestämt än om de ska inkluderas.... finns ju lite tid än.

    Och! Så har jag verkligen börjat dregla över klänningar! Satt hela helgen med näsan i tidningar, Pinterest och diverse bröllopsbloggar och hemsidor! Jag har så svårt att bestämma mig för vilken typ av klänning jag gillar bäst.... åhhh... alla är så fina! Glad
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • filibustern
    Tessa skrev 2013-09-03 23:10:35 följande:
    Åh, knepigt med bordsplaceringen... Vi har inte börjat än men min tanke är att sätta par mittemot varandra och mixa paren och personerna på det sätt vi tror de kommer trivas bäst på. Vi har några mer tystlåtna personer som kan behöva de där "frågvisa" vid sin sida för att komma igång med konverseringen. Vi har några som hellre lyssnar än pratar alls. Och de som älskar sina monologer. Så där kan man "para" ihop människor. Försöker tänka att alla ska känna någon de sitter nära intill (förutom eventuell partner) men kanske inte känner såååå väl. Försök håll varannan man varannan kvinna så långt det går, men hugg det inte i sten för då tror jag det bara skapar frustration i pusslandet. Tungan ute

    Själv har jag kommit på en liten "B-lista" eller "kanske-lista" med ungefär 5-7 personer. Det är bekanta till oss som vi inte umgås jättemycket med men träffar på olika sammankomster och har roligt ihop med. Har inte bestämt än om de ska inkluderas.... finns ju lite tid än.

    Och! Så har jag verkligen börjat dregla över klänningar! Satt hela helgen med näsan i tidningar, Pinterest och diverse bröllopsbloggar och hemsidor! Jag har så svårt att bestämma mig för vilken typ av klänning jag gillar bäst.... åhhh... alla är så fina! Glad
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    jo vi har några som helst pratar bara spel (med varandra) men det är ju lite ensidigt.. och så har vi de som pratar jättemycket och rätt så högt :P men så har vi KANSKE också någon som inte känner någon förutom vi och min karls föräldrar.. så det blir jättesvårt att placera henne, men hon är ju inte sådär jätteblyg heller.. sen har vi en som jag vill bjuda som jag vill sätta på plats A. men då sitter hon (som är i 40årsåldern) bara med "småbarn" (20-27) helt plötsligt.. och jag vill inte sätta henne bredvid min bror som är hennes exman.. eller ja de gå ju, men ne.. det kan gå att sätta henne bredvid min systers man..  ja.. det är en enda röra.. det enda som är klart är föräldrarna och (mina, då gubben är ensambarn) syskon med respektive. 
    ja de e mycket annat som är svårt. men har pratat med min karl och vi ska ha ett första planeringsmöte på måndag där vi ska gå igenom budgeten jag har preliminärt, datum, samt att han fått i uppdrag att fundera på vilka han vill bjuda. jag har som mina ganska klart. ^^ 

    klänningar är alltid kul att titta på, oavsett om man har en redan eller inte :P någon modell du blivit speciellt förtjust i? ska det vara mycket spets/pärlor eller så enkelt som möjligt? släp? 

     
  • Zaarah84

    Här hemma har jag fått med mannen på planeringståget så nu har vi förmodligen hittat lokal, ska bara titta på den också men ser bra ut på bilderna. Har bestämt hur tårtan ska se ut och förmodligen varifrån vi ska catera maten. Eftersom vi snart ska få barn igen så känner vi att det är skönt att komma igång så vi inte ska göra allt sen när vi har två små yrväder

  • filibustern

    härligt! ja det är ju alltid bra att ha mycket gjort eller påbörjat innan det lilla livet ska ha all uppmärksamhet :P vi kommer nog välja maten från antingen ica eller från en kvinna i grannkommunen. många har rekommenderat henne, men det är lite dyrt tycker jag.. =/ och ica kan ha nog så god mat! men det får jag ta upp med göbben. också utseendet på tårtan. men jag vet rätt så säkert vart vi ska beställa tårtan ifrån. ^^ 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!