• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    cljung skrev 2013-08-25 21:29:24 följande:
    Förresten är man dum om man inte väljer din systet dom " huvud tärna" ??



    absolut inte, har då inte tänkt ha någon av mina systrar som tärna, ev. har jag funderat på att ha min lillebror som marsalk.. men det är nog långt bort.
    Cammyr skrev 2013-08-26 13:40:18 följande:
    Hej hej tjejer, haft lite mycket att göra med jobb så inte varit inne här så mycket men, har börjat prova klänningar hittat en jättefin men är för dyr. Så nu ska jag leta begagnad eller samplesale eller kina eller nått. Har nästan gjort färdigt våra inbjudningr också phew! Hur går det för er? Xx
    kul att du börjat prova klänningar! hoppas du hittar "den rätte" :P. själv går det sakta, men det gör då inget. är i umeå medan karln är hemma (23mil), så det är som svårt att planera med så långt emellan... har funderat på att införa "planeringsmåndagar" eller något liknande, så man sitter som på måndagskvällen och planerar, pysslar, funderar, budgeterar, så kan man ringa om/köpa saker tis-fred. :P det vi är överens om(verkar det som i alla fall) är att vi ska ha tema trä och skog. och mina kläder är fixade. och halva karlns utstyrel..
  • frkmaria

    Oj.
    Det är ju som sagt 2 år kvar till bröllopet så jag har verkligen inte kollat klänning än (eller kollar ju, men tänker minsann inte prova förrän jag är den vikten jag vill!). Har 17kilo kvar, vill gå ner 40 totalt, och vill inte prova förrän jag vet att jag är nöjd med min kropp! :)

    Har kommit så långt som att vi ska börja bli ekonomiska och skriva i bankbok och där också räkna ut hur mycket vi gör av med varje månad (för sån ekonomisk koll har vi inte nu). Lite lyxfällan över det hela, dock har vi inte problem med ekonomin, bara så man kan spara mer än vad man gör! :) Vi ska försöka spara 2000-3000 i månaden beroende på om det är csn-månad osv.

    Fast gud vad kul det kommer bli när det närmar sig.

    Har ju som sagt redan frågat min barndomsvän om hon vill vara BT, dessutom har jag en ny vän i min krets nu som gifte sig 2010. Hon har kvar all planering och vill mer än gärna hjälpa till, så hon får väl bli min help-planner. Vi går promenader och pratar om hur man ska göra och vad man ska tänka på och vad saker kostar. Jättekul att kunna prata med någon som är så intresserad eftersom min m2b inte är där än (även om han faktiskt bidrar med mycket mer kommentarer än jag väntat mig redan!!).  

  • Tessa

    Vilket härligt, stort gäng vi börjar bli i tråden! Glad


    Cammyr skrev 2013-08-26 13:40:18 följande:
    Hej hej tjejer, haft lite mycket att göra med jobb så inte varit inne här så mycket men, har börjat prova klänningar hittat en jättefin men är för dyr. Så nu ska jag leta begagnad eller samplesale eller kina eller nått. Har nästan gjort färdigt våra inbjudningr också phew! Hur går det för er? Xx
    Oh Cammyr du har verkligen hunnit en bra bit redan! Du får jättegärna lägga upp en bild på era inbjudningar. Alltid roligt att se!

    Jag har i veckan klurat på små detaljer som belysning av dekorationer, blommor och sånt - hur mycket effekt det har. Är väl mest Pinterest-bilder som fått upp de tankarna. Sett smarta och budgetvänliga belysningstips - t.ex. en spegel med levande ljus i närheten/under t.ex. blommor. Ljuset reflekteras och får en större effekt.

    Har också kikat lite på budoir och secret box-fotografering. Något att ge till den blivande som morgongåva. Ska någon av er göra det?
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Cammyr

    Ska forsoka lagga upp en bild nar jag kommer hem :) Jag borjade prova lite klanningar for att jag va lite sugen pa att se vilka stilar jag passar i. Ska sen bestalla fran internet tror jag eller om jag hittar 'min' klanning med ett billigt pris pa ebay eller i en Sample Sale eller nagot. men ska inte kopa nu, lite tidigt eftersom jag haller pa och ga ner i vikt. :D Men maste saga att stilen jag trodde jag skulle passa i, passade inte. Valdigt forvanande maste jag saga!

    Ska vara sjukskriven nu i tva veckor sa kommer nog hitta lite grejer att pyssla med. Aker hem till sverige i jul, ska forsoka hitta en lokal da :)

    Ah tessa ideen med spegel under ljus lat ju jattebra!!! Ska man ha levande eller sadana dar batteridrivna ljus? Mamma klagade pa att det skulle bli for varmt med levande ljus. Vad tror ni? Ska gifta oss i Juni.

    Har funderat pa ett sadant photshoot oxa Tessa. Skulle vara spannande, speciellt om jag kanner mig lite mer bekvam med min kropp da. :)

  • Tessa
    Cammyr skrev 2013-08-30 15:13:06 följande:
    Ska forsoka lagga upp en bild nar jag kommer hem :) Jag borjade prova lite klanningar for att jag va lite sugen pa att se vilka stilar jag passar i. Ska sen bestalla fran internet tror jag eller om jag hittar 'min' klanning med ett billigt pris pa ebay eller i en Sample Sale eller nagot. men ska inte kopa nu, lite tidigt eftersom jag haller pa och ga ner i vikt. :D Men maste saga att stilen jag trodde jag skulle passa i, passade inte. Valdigt forvanande maste jag saga!

    Ska vara sjukskriven nu i tva veckor sa kommer nog hitta lite grejer att pyssla med. Aker hem till sverige i jul, ska forsoka hitta en lokal da :)

    Ah tessa ideen med spegel under ljus lat ju jattebra!!! Ska man ha levande eller sadana dar batteridrivna ljus? Mamma klagade pa att det skulle bli for varmt med levande ljus. Vad tror ni? Ska gifta oss i Juni.

    Har funderat pa ett sadant photshoot oxa Tessa. Skulle vara spannande, speciellt om jag kanner mig lite mer bekvam med min kropp da. :)
    Snyggast är ju levande ljus. Men det finns ju alltid en risk för att det blir jättevarmt.... och ökad brandrisk såklart. Man får kolla hur lokalen har det med luftkonditionering tror jag. Bra ventilation gör mycket.

    Har själv också börjat jobba på att komma tillbaka in i träningsrutiner. Efter dryga året på en kontorsstol och lite för mycket onyttigheter behöver både lår och mage bearbetas. Har laddat ner Runkeeper-appen som faktiskt motiverar mig till långa powerwalks och joggingturer (jag HATAR annars att jogga och springa) eftersom man kan se sina personliga rekord i tid och hastighet. Det blir som visuellt. Glad

    Får man fråga vart i världen du bor Cammyr? Glad (Jag har själv bott i både LA och London och är lite sugen på att åka utomlands och jobba igen...)
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Cammyr

    Jag bodde i London i dryga 7 ar men har nu flyttat ner till Cornwall. M2B ar surfare sa det var jag som fick flytta kicking and screaming... NOT! Haha, alskar att bo har, att man bor med utsikt over havet skadar ju inte precis :D Vart i London bodde du? Bor du i Sverige nu?

  • Tessa
    Cammyr skrev 2013-08-30 15:33:43 följande:
    Jag bodde i London i dryga 7 ar men har nu flyttat ner till Cornwall. M2B ar surfare sa det var jag som fick flytta kicking and screaming... NOT! Haha, alskar att bo har, att man bor med utsikt over havet skadar ju inte precis :D Vart i London bodde du? Bor du i Sverige nu?
    Gud vad härligt det låter! Glad Jag bodde uppe i Kilburn och jobbade i centrala London, på eventavdelningen för Swan at the Shakespeare's Globe. Skulle gärna åka tillbaka!
    Jag bor för tillfället med min fästman på vår hemort, en liten obetydlig by i Norrbotten, men det blir flytt under hösten eftersom vi båda letar jobb. Kanske ner till Umeå eller Stockholm där vi tidigare bott. Kanske utomlands. Haha. Flört
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Cammyr

    Jag bodde i Canning Town i 1 ar. sen fyttade jag till Hither Green och bodde dar tills jag flyttade ner till Cornwall i December forra aret. Gillade Hither Green! :) Pluggade pa University of Greenwich och spenderade mange utekvallar dar! Saknar det ibland!

    Vi funderar pa att flytta till Wales, battre jobb for mig och surf for James Skrattande och narmare flyplatser for att flyga till Sverige.

  • filibustern

    nu börjar man inse att det faktiskt är på riktigt! varför? jo.. ska berätta. :P 

    har nyss kommit tillbaka hem från en begravning. väldigt jobbigt såklart, sen när vi skulle på församlingsgården och fika så frågade karln min vad det var för psalm jag kanske ville ha, och så kolla vi upp den i en psalmbok. då kommer prästen då:

    "jaha? kollar ni upp psalmer? någon speciell?"

    här skulle jag så fint säga, då jag ville hålla allt så hemligt jag kan tills vi skickar ut inbjudningar att "nä, vi bara kollar lite.." men innan jag hinner säga nåt så släpper min karl bomben!:

    "ja det är väl prat om någon bröllop". (här är jag alldeles panik då hans mor och mostrar står bakom prästen)
    Prästen: "jaså? snart eller?"
    jag (som försöker rädda det hela) : nää de e långt fram, vi bara liksom.. kollar runt.."
    Karln min: tja de e väl på gång i alla fall.
    (här hör svärmor och mostrarna och jag ger upp om att förrsöka rädda det)

    och så har då alla mina försök att hålla allt hemligt totalförstörts hahahaha! vi skrattade åt det sen och sa att nu är det point of no return! hahaha!  
    sen sa gubben att han egentligen aldrig varit negativ till bröllop.. så.. ja.. det känns lite läskigt på ett sätt, men väldigt roligt! nu verkar det som att det är på riktigt!  :D

  • Tessa
    filibustern skrev 2013-08-30 16:37:16 följande:
    och så har då alla mina försök att hålla allt hemligt totalförstörts hahahaha! vi skrattade åt det sen och sa att nu är det point of no return! hahaha!  
    sen sa gubben att han egentligen aldrig varit negativ till bröllop.. så.. ja.. det känns lite läskigt på ett sätt, men väldigt roligt! nu verkar det som att det är på riktigt!  :D
    Haha, vad härligt! Din M2B låter typiskt norrländsk Flört
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!