• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • cljung

    Hejsan alla! Vi ska gifta oss i juli 2015 :) bokade lokalen i dag, var även och tittade på den i dag innan vi bokade den. Och fick sånna mysiga fjärilar i magen. Ska till kyrkan i morgon och boka det med, känns kanske tidigt för vissa Men här i kullabyggden måste man vara ute i god tid! Åhhh känns så härligt, ett steg närmre :)) och lokalen komme bli Så fin och mysig!

  • filibustern
    Lislj skrev 2013-08-22 20:32:41 följande:
    Haha det är långt kvar tills 2015.... Anser jag :D Dock är jag glad att vi har den tiden att ordna allt!
    ok :P trodde du menade hundra dagar :P
    cljung skrev 2013-08-22 22:13:59 följande:
    Hejsan alla! Vi ska gifta oss i juli 2015 :) bokade lokalen i dag, var även och tittade på den i dag innan vi bokade den. Och fick sånna mysiga fjärilar i magen. Ska till kyrkan i morgon och boka det med, känns kanske tidigt för vissa Men här i kullabyggden måste man vara ute i god tid! Åhhh känns så härligt, ett steg närmre :)) och lokalen komme bli Så fin och mysig!
    välkommen!
  • Tessa

    Jättefin ring Suddis! Glad Gillade infattningen av stenen.


    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Sudditjuven

    Jaa, jag tycker att det är så fint att den är som en prinsesskrona! Skrattande Vårt kontrakt för lokalen kom igår dessutom!  Hyran ligger som jag tidigare nämnt på 8.000.-, sedan såg jag att han skrivit till att man kan välja tillval. Städning för en tusenlapp och stearinljus till ljuskronorna för 300.-. Städning för en tusenlapp är väl ändå helt okej? Dessutom har vi lokalen två dagar innan festen! 


  • Tessa
    Sudditjuven skrev 2013-08-23 12:27:47 följande:
    Jaa, jag tycker att det är så fint att den är som en prinsesskrona! Skrattande Vårt kontrakt för lokalen kom igår dessutom!  Hyran ligger som jag tidigare nämnt på 8.000.-, sedan såg jag att han skrivit till att man kan välja tillval. Städning för en tusenlapp och stearinljus till ljuskronorna för 300.-. Städning för en tusenlapp är väl ändå helt okej? Dessutom har vi lokalen två dagar innan festen! 
    Ja, tusen kronor för städning är jättebilligt! Helt klart värt att ta. Så slipper ni tänka på det eller delegera ut en sådan tråkig uppgift till nån stackars familjemedlem.

    Lyx att ha lokalen två dagar innan!! Vi har bara lokalen från 12 samma dag.... Men finns ett tillval för extradygn om man vill. Då kostar det 3900kr extra. Vår lokal kostar iofs 5900kr för ett dygn (12-12) och städning ingår (förutom att man ska ta med emballage, dekor och typ pantflaskor själv). 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Sudditjuven
    Tessa skrev 2013-08-23 12:45:34 följande:
    Ja, tusen kronor för städning är jättebilligt! Helt klart värt att ta. Så slipper ni tänka på det eller delegera ut en sådan tråkig uppgift till nån stackars familjemedlem.

    Lyx att ha lokalen två dagar innan!! Vi har bara lokalen från 12 samma dag.... Men finns ett tillval för extradygn om man vill. Då kostar det 3900kr extra. Vår lokal kostar iofs 5900kr för ett dygn (12-12) och städning ingår (förutom att man ska ta med emballage, dekor och typ pantflaskor själv). 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    3900.- för ett dygn extra?! Jäklar! Annars var det ju ett jättebra pris. 

    När man bokar tid hos en vigselförrättare, får man boka själva vigseltiden själv då? Eller får man bara något som är ledigt?
  • filibustern

    [quote][quote-nick]Tessa skrev 2013-08-23 12:45:34 följande:[/quote-nick]


    Sudditjuven skrev 2013-08-23 12:27:47 följande:
    Jaa, jag tycker att det är så fint att den är som en prinsesskrona!  Vårt kontrakt för lokalen kom igår dessutom!  Hyran ligger som jag tidigare nämnt på 8.000.-, sedan såg jag att han skrivit till att man kan välja tillval. Städning för en tusenlapp och stearinljus till ljuskronorna för 300.-. Städning för en tusenlapp är väl ändå helt okej? Dessutom har vi lokalen två dagar innan festen! 
    Ja, tusen kronor för städning är jättebilligt! Helt klart värt att ta. Så slipper ni tänka på det eller delegera ut en sådan tråkig uppgift till nån stackars familjemedlem. Lyx att ha lokalen två dagar innan!! Vi har bara lokalen från 12 samma dag.... Men finns ett tillval för extradygn om man vill. Då kostar det 3900kr extra. Vår lokal kostar iofs 5900kr för ett dygn (12-12) och städning ingår (förutom att man ska ta med emballage, dekor och typ pantflaskor själv). 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Sudditjuven skrev 2013-08-23 12:27:47 följande:
    Jaa, jag tycker att det är så fint att den är som en prinsesskrona! Skrattande Vårt kontrakt för lokalen kom igår dessutom!  Hyran ligger som jag tidigare nämnt på 8.000.-, sedan såg jag att han skrivit till att man kan välja tillval. Städning för en tusenlapp och stearinljus till ljuskronorna för 300.-. Städning för en tusenlapp är väl ändå helt okej? Dessutom har vi lokalen två dagar innan festen! 
    oj vilka kostnader! fast det är väl olika^^ vi kommer typ lägga 100 spänn/dygn på vår lokal (om det blir just den) men då får vi städa och så själv.

    har kollat in lite fler parfymer för övrigt. det är så svårt, då parfymer luktar på ett sätt på papperlappen, och på ett annat på huden! en av parfymerna luktade skitgott! tyvärr minns jag inte vad den hette.. men det var en rektangulär röd flaska med en kork i någon monogram.... dock så luktar den lite som mitt ex.. sååå vill inte tänka på han på min bröllopsdag :P provade Spears fantasy oxå. helt ok. och så en "in love" av tesor eller vad dom hette.. mmmmmnja.. ja ok. hittade en som hette "marry me". skitcoolt tänkte jag! tänk om den luktar gott och jag kan ha den! meen den luktade inte sådär JÄTTEgott inte.. ska prova den på huden någon annan dag.
  • Tessa
    filibustern skrev 2013-08-23 13:37:21 följande:
    har kollat in lite fler parfymer för övrigt. det är så svårt, då parfymer luktar på ett sätt på papperlappen, och på ett annat på huden! en av parfymerna luktade skitgott! tyvärr minns jag inte vad den hette.. men det var en rektangulär röd flaska med en kork i någon monogram.... dock så luktar den lite som mitt ex.. sååå vill inte tänka på han på min bröllopsdag :P provade Spears fantasy oxå. helt ok. och så en "in love" av tesor eller vad dom hette.. mmmmmnja.. ja ok. hittade en som hette "marry me". skitcoolt tänkte jag! tänk om den luktar gott och jag kan ha den! meen den luktade inte sådär JÄTTEgott inte.. ska prova den på huden någon annan dag.
    Jag tycker också det är svårt att prova ut parfymer för det luktar så olika på hud beroende på person. 
    Var det Lanvin "Marry Me"? Den har jag också testat, men gillade inte heller den.  
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • filibustern

      Var det Lanvin "Marry Me"? Den har jag också testat, men gillade inte heller den.  


    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    [/quote]

    jo precis. liten flaska med en rosett. synd för det skulle vara roligt :P måste dock säga att jag totalt älskar den parfym som tyvärr påminner om mitt ex.. om än lite stark lukt... synd egentligen. undra om man kan ändra minnet....
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!