• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Katathani
    Tessa skrev 2013-08-18 21:37:51 följande:
    Katathani skrev 2013-08-18 20:52:40 följande:
    Hej allihopa! Helt ny här på forumet och blev jätte glad när jag såg att det redan fanns en tråd till 2015. Jag och min kära fästman förlovade oss i sommar och planerar att gifta oss i juli/augusti 2015 i Göteborg. Ska bli fantastiskt roligt att börja fundera och planera inför den stora dagen! =)
    Välkommen Katathani! Glad Och grattis till förlovningen! Har ni satt upp några hörnstenar i planeringen än? Kyrkligt/borgerligt? Antal gäster? 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Tack så hemskt mycket Glad Tanken är att ha vigseln i kyrkan och sedan ha bröllopsfesten på något annat härligt ställe. Jag tror att vi ska försöka hålla oss till 100 gäster (som det känns nu i alla fall, och om det håller ekonomiskt). Satt och skrev på en gästlista igår bara för att få en aning om hur många det rör sig om och tycker att det är jätte svårt att veta var man ska dra gränsen vid vilka kompisar man ska och inte ska bjuda, och samma när det kommer till släktingar. Nu är det ett tag kvar i och för sig men ändå Flört
  • Katathani
    Zaarah84 skrev 2013-08-19 07:38:34 följande:
    Hej! Här har ni en till som ska gifta sig, datumet blir den 30/5-2015 och eftersom vi redan är gifta borgligt (bara min syster och svåger som vet om det) så ska vi ha ett riktigt bröllop nu Har dock ingen aning om hur det ska se ut, om de blir kyrkbröllop eller något annat och vi vet inte hur många gäster. Mannen tycker det är långt dit så han är inte så intresserad av planering ännu medan jag kollar etsy, pinterest osv mest hela tiden
    Härligt att höra att det är någon mer än jag som har fallit för pinterest! En kompis visade det för mig när jag berättade om förlovningen och sa att jag kanske skulle kunna få lite inspiration därifrån... OM JAG FICK! Glad Helt underbar liten uppfinning!
  • filibustern
    Sudditjuven skrev 2013-08-18 22:08:42 följande:
    Jag gillar rätt klassiska parfymer, som typ.. Jean Paul Gaultiers Classique och Kate Moss Vintage. Skrattande Personligen så hade jag haft svårt att ha en helt annan parfym på bröllopsdagen.. det hade inte känts som att det var "jag" som stod där och sade ja.
    var inne på kicks idag (kan ju inte låta bli att prova några parfymer) och hittade Britney spears "fantasy" mycket nice! men även upptäckt vad svårt det är med parfym, dom luktar på ett sätt på en pappersbit, på ett annat på huden, på ett tredje sätt efter någon halvtimma.. man måste ju ta flera dagar på sig för att kunna pröva ut bara några parfymer :P
    Katathani skrev 2013-08-19 20:25:56 följande:
    Härligt att höra att det är någon mer än jag som har fallit för pinterest! En kompis visade det för mig när jag berättade om förlovningen och sa att jag kanske skulle kunna få lite inspiration därifrån... OM JAG FICK! Glad Helt underbar liten uppfinning!
    måste kolla in detta pinterest.. aldrig gjort faktiskt
  • filibustern
    Katathani skrev 2013-08-19 20:25:56 följande:
    Härligt att höra att det är någon mer än jag som har fallit för pinterest! En kompis visade det för mig när jag berättade om förlovningen och sa att jag kanske skulle kunna få lite inspiration därifrån... OM JAG FICK! Glad Helt underbar liten uppfinning!
    men va tusan. MÅSTE man ha ett inlogg bara för att kika??
  • Lislj

    Kan inte ni lägga upp lite inspirationsbilder som ni har? :) LÅngt kvar ju till bröllopen så finns ju sjutusen idéer i huvudet! Kan ju delas lite! 
    Jag bildbombar lite!! Hoppas ingen blir sur!








  • filibustern
    Lislj skrev 2013-08-20 00:50:55 följande:
    Kan inte ni lägga upp lite inspirationsbilder som ni har? :) LÅngt kvar ju till bröllopen så finns ju sjutusen idéer i huvudet! Kan ju delas lite! 
    Jag bildbombar lite!! Hoppas ingen blir sur!

     


    Minst sagt! lägger up en bildbomb jag med!











    många bilder, tyvärr inte alla jag skulle kunna lägga upp då jag inte har min bärbara, där jag samlat allt :P men ni ser ett litet urval. trä/skog är väl det huvudsakliga. sen beror det på om det blir i maj eller i september, om vi har grönt tema, eller höstfärgstema med skogen. ^^
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!