• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Sudditjuven skrev 2013-08-04 17:13:18 följande:
    Yes, det blir borgligt för oss. Glad Det känns dumt för oss båda att vara i kyrkan då vi enbart är döpta men inte konfirmerade och inte aktivt troende.. Visst, kyrkor är oslagbara vad gäller det estetiska, men det känns som att man "lurar Gud" eller något om man gifter sig där. Och jag vill inte heller att någon gud jag inte direkt tror på ska välsigna vårt äktenskap.. det betyder ingenting för mig. Då ser jag hellre att släkt och vänner ger oss sin välsignelse istället.
    ok! vi vill gifta oss kyrkligt. Gubben för att han gillar kyrkan, och jag tror han gillar traditionen. jag dels för samma anledningar, men även för att.. ja.. jag vill ha guds välsignelse. jag kanske inte utövar en tro, men jag tror på en gud. :) 
  • Sudditjuven
    filibustern skrev 2013-08-04 17:15:23 följande:
    ok! vi vill gifta oss kyrkligt. Gubben för att han gillar kyrkan, och jag tror han gillar traditionen. jag dels för samma anledningar, men även för att.. ja.. jag vill ha guds välsignelse. jag kanske inte utövar en tro, men jag tror på en gud. :) 
    Då tycker jag personligen att det är helt okej! Skrattande Inte för att min åsikt spelar någon roll när det är ert bröllop, men bara så att du inte tror att jag hatar folk som gifter sig kyrkligt eller något. Flört
  • filibustern
    Sudditjuven skrev 2013-08-04 17:16:37 följande:
    Då tycker jag personligen att det är helt okej! Skrattande Inte för att min åsikt spelar någon roll när det är ert bröllop, men bara så att du inte tror att jag hatar folk som gifter sig kyrkligt eller något. Flört
    nejnej, de trodde jag aldrig heller att du gjorde^^ ville väl bara höra hur ni ser på kyrligt/borgligt. ^^
  • filibustern

    näää... i alla fall i mina trakter är det nog ovanligt.. jag hade då ingen. och känner ingen som haft det... det närmsta en fest vi kom var en förlovningspresent från gubbens kompisar. två muggar, en till mig där det stor "the boss", och en till Gubben där de stod "the slave" :P

  • Sudditjuven

    Hahaha, vad fint! Nu har jag nog hittat min ring med. Silver, 4 mm med tre stycket 0,01 ct-diamanter. Så nu måste jag in till stan och mäta igen, tydligen är det olika ringmått på smala och breda ringar?



     


  • filibustern
    Sudditjuven skrev 2013-08-04 17:59:12 följande:
    Hahaha, vad fint! Nu har jag nog hittat min ring med. Silver, 4 mm med tre stycket 0,01 ct-diamanter. Så nu måste jag in till stan och mäta igen, tydligen är det olika ringmått på smala och breda ringar?



     
    va kul!! ne inte olika. men man brukar ta lite större på bredare, för att de KÄNNS trängre. de suger som fast lättare. medan smala sitter lösare, fast det är samma storlek. :)
  • Sudditjuven

    Åhfanken. Skrattande Jag ska nog ändå mäta, så att jag känner mig extra safe, haha!

    Sedan såg jag en annan tråd här som berörde hur man tar sig till/från kyrkan. Jag är jättesugen på häst och vagn. Vårt hotell och vår vigsel- och festplats ligger väldigt nära varandra (3,8 km).. Däremot så måste färden gå via två landsvägar och en rondell. Och min sambo är lite allergisk (även flera personer på han sida) så vet inte om det är en så bra idé... Obestämd Har ni funderat något över detta?


  • filibustern
    Sudditjuven skrev 2013-08-04 18:22:08 följande:
    Åhfanken. Skrattande Jag ska nog ändå mäta, så att jag känner mig extra safe, haha!

    Sedan såg jag en annan tråd här som berörde hur man tar sig till/från kyrkan. Jag är jättesugen på häst och vagn. Vårt hotell och vår vigsel- och festplats ligger väldigt nära varandra (3,8 km).. Däremot så måste färden gå via två landsvägar och en rondell. Och min sambo är lite allergisk (även flera personer på han sida) så vet inte om det är en så bra idé... Obestämd Har ni funderat något över detta?
    ne faktiskt inte. ett tag, för något år sen. var jag inne på vinterbröllop, och en dröm jag hade/har var att åka hundsläde från hundägaren (han har malamutes) och till byastugan jag ska föreslå som festställe. meen min karl är också allergisk, och dom hundarna kan han knappt titta på så börja han snörvla. och hästar tål han VÄLDIGT dåligt. så det är också uteslutet. ne. det får bli en snygg amerikanare. 

    karln har en släkting i min hemby, som håller mycket på med gamla bilar. han har bl.a en ford från -49 eller nåt, som han håller på att renovera nu. jag hoppas lite att han kanske är klar när vi ska gifta oss, för den är SNYGG! och STOR!. 
  • Sudditjuven

    Åh vad coolt det hade varit med hundspann! Du får väl göra en brudentré ensam i hundsläden och möta upp din blivande vid kyrkan? Skrattande Annars är gamla bilar så himla läckert. Sitter också och kikar på sådana via Bilförmedlingen. En Bentley R-Type från -54 hade jag inte tackat nej till.. 


Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!