• sensom­marbru­d
    Äldre 2 Jul 18:54
    46773 visningar
    65 svar
    65
    46773

    HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!

    Okej brudar jag behöver er hjälp! Klänningen är klar och jag är har blivit 10cm för stor! Jag vill inte höra något chananigans om ny klänning eller vara nöjd som jag är. Jag måste ner nu!!! Hjälp till med alla tips ni har! Hälsosamma som ohälsosamma.

  • Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 4 Jul 22:06
    #51

    Va skönt att inte bara jag tog det illa... åh ville nu skriva ngt eöakt men är bättre människa och hoppas att du på din dag inte svimmar av hetsbantningen!

  • sensom­marbru­d
    Äldre 4 Jul 22:29
    #52

    Oh lord. Det är nog sant som dom säger att kvinnor över reagerar. Men älska era kroppar som alla bör göra och lämna denna tråd. Och snälla ni, ni tog allt på fel sätt så jag fortsätter min färd mot min perfekta dag. Hade!

  • Äldre 4 Jul 23:32
    #53

    Fast att bara snappa här och där-tillexempel i någon annas tråd, är inte så vidare bra. Jag tycker det vore bättre att tänka igenom sitt eget läge, sina mål och förutsättningar och så välja en konkret och specifik väg till vad man satt för mål.
    du känns lite "hejsan-svejsan-shabbalaba" både med dina prioriteringar och hur du uttrycker dig, så jag undrar lite hur bra det är att vi sitter här och tipsar egentligen-för frågan är hur noga du läser tipsen? Man kan koka ihop en rätt farlig egen soppa om man blandar och ger.
    Du framstår inte som någon som tycker det är särskilt viktigt att vara noggran, åtmistone inte i fråga om hur man formulerar sig istället är det upp till mottagaren att uppfatta dig rätt utan att du behöver anstränga dig för det.

    Mitt helhetsintryck av dig hittills gör mig lite orolig
    hur hamnade du i sitsten med en så mycket för liten klänning
    vad har du för relation till din kropp
    till mat
    till bantning

    (Och att du är på väg mot din (!) perfekta dag?-oj-en farlig målbild bara det, men det är en helt egen historia. Sikta mot en härlig dag, och kom ihåg att ni är två-för perfekt blir den inte, med största sannolikhet.)

    Och hur kan du redan dra en massa växlar som att "jag mår redan mycket bättre uan mejeriprodukter"-du började ju precis nu-det har likosm inte ens gått ett par dygn-de effekter du rimligen kan känna än så länge är antagligen känslomässiga-det känns bra för att du börjat göra något.

    Nej, det ringer klockor för mig.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 5 Jul 06:25
    #54

    jaså, har du räknat alla brudar? tycker det var en elak kommentar. Om jag vore en person som skulle ta åt mig av det du skrev så skulle jag lida av anorexia inom kort... inte så smart drag va? Det kan få smala tjejer att intala sig själva "ja, jag är ju tjock. Jag har ju sagt det!"Var din klänning för liten när den inhandlades? Känns lite så.Hetsbantning = upp vikt igen när du börjar äta. Om du ska gå ner i vikt så ska du göra det metodiskt och lugnt. Annars finns det inte en chans att du stannar kvar på en viss vikt. Men jag vet inte hur din gentliga kroppsform är. Du kanske är jättespinkig och de 10 sm r något du egentligen mår bra av att ha...   

  • soderp­ling
    Äldre 5 Jul 08:21
    #55

    Hallå slappna av brudar.

    Självklart skall man älska sig kropp osv.  Ja, det var en dum kommentar kring hur många som är överviktig.

    Men om sensommarbrud vill gå er i 10cm är det hennes val (om hon nu redan är jätte smal hoppas jag hon har en m2b som säger i från) och vi som är på den här tråden och läser och komenterar har alla gjort ett val att gå in och läsa och tips.

    Ja, man skall generellt gå ner långsamt och titta över hela sin livs situation men genom att köra hårt i några veckor kan man ändå få en tankeställare över hur man ska leva efter att denna period är slut.

    Slappna av med de fördömande värderingarna och se det för vad det är.

    Jag blir i allafall as pepp och på måndag börjar jag med "Inga jävla ursäkter diet och träning" som kommer att pågå 7-8 veckor

  • Äldre 5 Jul 08:26
    #56
    Chicita skrev 2013-07-04 19:33:23 följande:
    Ja och jag var en av dom... Tungan ute
    Jag prioriterade att må bra och orka med dagen istället för att vara smal och "snygg" (sätter snygg inom citattecken eftersom jag faktiskt inte alls anser att det borde vara likhetstecken mellan smal och snygg som många tror). 

    Det där var faktiskt en rätt onödig kommentar tycker jag.
    Om du vill banta och tappa cm runt midjan så är det ju upp till dig. Men att slänga ur sig att i princip alla som ska stå brud (med 258 miljoner brudar så bör det vara alla) borde banta bort valkarna gav mig en olustig bismak... 
  • Äldre 5 Jul 11:43
    #57
    soderpling skrev 2013-07-05 08:21:30 följande:

    Slappna av med de fördömande värderingarna och se det för vad det är.


    Vänta nu...

    ...rätta mig om jag har fel, men de som reagerat på TS kommentar om bantning för alla feta brudar, torde väl vara de som har en mer tillåtande värdering än TS själv har, eller? Eftersom de vill ha en större ram för vad som är vackert än vad TS själv tycks stå för-baserat på vad hon uttrycker dvs.
    Hur kan då värderingarna som lett till reaktioner vara fördömande?

    Själv skiter jag i just den kommentaren såtillvida att jag inte brydde mig på samma sätt som några andra gjorde, men däremot tycker jag mat och vår relation till kroppen och bantnig är såpass allvarlig att det bör tipsas och trixas med försiktighet. Vi vet inte vad för problem som finns därute, bakom nicken och bland folk som inte ens skriver, bara läser. Eller, det vet vi ju-olika typer av ätstörningar är ju jättevanligt-och då vill åtminstone jag bara bidra med råd och tips som jag anser sunda och hållbara.
    Känns mottagaren obalanserad, onyanserad och speedad, drar jag öronen åt mig. Det är inget fördömande alls i mina värderingar och jag är helt avslappnad-men jag bryr mig tillräckligt om min omgivning för att ibland säga även det som kanske inte är så himla populärt-för att det kan vara livsviktigt.

    Ska man hjälpa någon ska det väl ändå vara hjälp-inte galenskaper.
    Innan det är relevant med fler tips till TS, vore det först intressant att få en helhetsbild av hur planen så långt ser ut-och då menar jag helhelten, med motion och kost. Hur ser upplägget ut? För att göra ett konkret sådant, är ett råd i sig. Först då kan det kanske ge ytterligare kött på benen att ösa på med fler råd.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 5 Jul 11:58
    #58
    soderpling skrev 2013-07-05 08:21:30 följande:

    Hallå slappna av brudar.

    Slappna av med de fördömande värderingarna och se det för vad det är.


    Jag reagerade på kommentaren om brudar med valkar pga att det är en sån hets i att man "måste" banta för att man ska stå brud. Inte med fokus på att man ska banta för att långsiktigt må bra om man väger för mycket. 
    Och jag tycker att det är vansinne att spä på det här och därigenom förstärka ett av alla "måsten" som finns.

    Om TS hade förklarat att det inte var så hon menade (om hon nu inte menade det) hade varit ok för mig. Men jag tycker inte att det är vad hon gör här... Det här känns nedvärderande istället:
    "Oh lord. Det är nog sant som dom säger att kvinnor över reagerar. Men älska era kroppar som alla bör göra och lämna denna tråd. Och snälla ni, ni tog allt på fel sätt så jag fortsätter min färd mot min perfekta dag. Hade!"
    Jamen visst det är ju vårt fel att flera reagerade på det som skrevs, inget ansvar kan väl ligga på TS att skriva så att vi förstår vad hon menar?

    Jag fördömer ingen. 
    Jag har försökt delat med mig av mina tips och råd och erfarenheter med fokus på ett sunt långsiktigt tänkande. Men även med lite "fusk och genvägar" i form av hålla-in-magen-underkläder bland annat.
    Däremot kan jag tycka att det är fördömande att tala om att alla borde banta inför bröllopet. Det är sånt som sätter griller i huvudet på de som har en dålig självbild och är väldigt osäkra.

    Om TS vill banta sig sjuk så är det upp till henne. Det är synd om hon kanske mår dåligt på bröllopsdagen pga bantningen (oavsett hur snygg hon ser ut i klänningen) men jag tycker inte att man ska uppmana andra till att hetsbanta bara för att dom ska gifta sig. Det är inget fördömande - det är sunt förnuft...
  • sensom­marbru­d
    Äldre 5 Jul 12:42
    #59

    Men hallå! Jag har väl aldrig sagt att ALLA ska banta? Därimot drog jag en skojig random siffra på hur många brudar som faktiskt vill slimma till sig lite! Jag tycker faktiskt att det är nästan elakt att svara att jag är ditten och datten. Jag vet själv hur min kropp fungerar. Jag har INTE börjat hetsbanta! Därimot känner jag att utan spannmål och mejeriprodukter så har mitt sötsug nästan försvunnit helt.


    Jag har absolut inte uppmanat någon att banta men jag har sagt att det finns VÄLDIGT MÅNGA som vill gå ner i vikt innan sin stora dag!


    Sen vill jag även säga att om jag vill ha min dag perfekt så skulle jag uppskatta om den som skrev att det är bättre att ha en "härlig dag istället" kunde ordna en härlig dag för sig så ordnar jag en perfekt dag för mig.


    ledsen att så många hakade upp sig på just en siffra.


    Men fy skämms på er som hoppar på mig för att jag vill gå ner i vikt!

  • sweetj­onna
    Äldre 5 Jul 12:53
    #60

    Sensommarbrud.  Mina bästa tips är att skippa bröd och dra ner på kolhydraterna. När det gäller träning tycker jag att löpning och styrketräning.. den kombinationen ger bäst effekt. Även powerwalks om man så vill.
    Lycka till :)

  • Äldre 5 Jul 12:59
    #61

    Du kan alltså inte förstå varför det du skrevs uppfattas som det gör?  Du vill inte ta något ansvar för det du skriver? Alla andras fel för att dom uppfattar dig felaktigt alltså?
    Jaja... Låt det vara så då... Tungan ute

    Det här med en "perfekt dag" kan jag ju tyvärr säga att det inte existerar. I alla fall inte om man satsar på att det ska vara perfekt från början.
    Däremot kan en dag uppfattas som perfekt i efterhand när man ser tillbaka på den trots alla små och stora saker som garanterat kommer att gå fel. 
    Därför är det bättre att satsa på en härlig dag (jag håller med passionsblomman där) och kunna titta tillbaka på den och minnas den som perfekt. Än att satsa på en perfekt dag och bli besviken på alla saker som kanske inte blev som man tänkt sig.
    För satsar du på perfekt så kommer minsta detalj som går fel att kännas som en enorm katastrof...

    Jag hoppas att du får en dag som du tycker är perfekt. Det gör jag verkligen. Alla är värda den där perfekta upplevelsen. 
    Du kan ju läsa min tråd "respektera övriga brudpar" om du vill få ett exempel på vad som kan gå snett och som man inte kan styra över själv.
    Men trots det (eller kanske tack vare den händelsen) så upplever jag min dag som den mest perfekta dagen någonsin. Trots att inte allt blev som jag tänkt. Bland annat tårtan som inte blev som jag ville, trots att jag har gjort många tårtor till andra bröllop... 

  • sensom­marbru­d
    Äldre 5 Jul 12:59
    #62

    tack sweetjonna! Och ännu större tack för att du återgår till det faktiska ämnet <3 Jag ÄLSKAR powerwalks! Perfekt efter jobbet då man MÅSTE gå hela vägen hem om man inte vill sova i en buske! :P

  • sensom­marbru­d
    Äldre 5 Jul 13:03
    #63

    för mig handlar inte perfektion om vare sig tårtor eller om saker går snett! Jag vet att det komma bli en perfekt dag för jag gifter mig med mitt livs kärlek och bästa vän! Det är perfektion för mig. Så snälla du jag vill inte ha några andra åsikter än om viktnedgång i denna tråden. Tar du illa upp eller inte ska tipsa så var god lämna tråden.

  • Äldre 5 Jul 13:08
    #64
    Chicita skrev 2013-07-05 12:59:25 följande:
    Det här med en "perfekt dag" kan jag ju tyvärr säga att det inte existerar. I alla fall inte om man satsar på att det ska vara perfekt från början.
    Däremot kan en dag uppfattas som perfekt i efterhand när man ser tillbaka på den trots alla små och stora saker som garanterat kommer att gå fel. 
    Därför är det bättre att satsa på en härlig dag (jag håller med passionsblomman där) och kunna titta tillbaka på den och minnas den som perfekt. Än att satsa på en perfekt dag och bli besviken på alla saker som kanske inte blev som man tänkt sig.
    För satsar du på perfekt så kommer minsta detalj som går fel att kännas som en enorm katastrof...
    Precis. Och har man hängt här ett tag, så har man sett tillräckligt många brudar bryta ihop för att inse att det rådet är både välment och relevant för nästan alla. i typ vilken tråd som helst,eftersom det går igen i alla ämnen som rör förberedelserna för ett bröllop. Den där drömmen om "den perfekta dagen" är orsak till mycket onödig stress.
     
    Ta för tusan rådet för vad det är och var inte så stingslig! "Slappna av" tror jag du sa själv? Eller fortsätt vantolka, om du hellre vill det.

    För övrigt har du äl fått massor av respons och råd angående din viktnedgång? På vilket sätt ska någon skämmas menar du? Är de det av oss som även bryr oss om hur du mår under tiden, int bara att vikten-eller centimetrarna försvinner?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fri 15 Sep 2023 08:31
    #65
    +1

    Bantningspiller - https://tonzes.com/slimse.htm Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.

Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!