• sensom­marbru­d
    Äldre 2 Jul 18:54
    46788 visningar
    65 svar
    65
    46788

    HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!

    Okej brudar jag behöver er hjälp! Klänningen är klar och jag är har blivit 10cm för stor! Jag vill inte höra något chananigans om ny klänning eller vara nöjd som jag är. Jag måste ner nu!!! Hjälp till med alla tips ni har! Hälsosamma som ohälsosamma.

  • Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!
  • Äldre 4 Jul 15:46
    #41
    sensommarbrud skrev 2013-07-03 19:49:51 följande:
    Kväälens uppdatering. Kl är ca 20:00 jag har varit på jobbet sedan strax innan Kl 7 imorse och jag åt min sista måltid Kl 17:30. Jag är jääävligt hungrig! Inte så sötsugen faktiskt men därimot tycker jag verkligen inte om sallad! Vad kan jag äta istället???
    Ja, du gör ju så som funkar för dig. Det var det här och inlägget du skrev om att "idag har jag bara ätit ägg och tomater" som fick mig att börja fundera över hur ditt helhetstänk ser ut. Jag skulle själv inte vilja köra en diet där jag är "jääävligt hungrig" och ska äta enbart eller mestadels en viss grej. Jag tror verkligen på att äta och äta sig mätt-regelbundet och med vettig fördelning av de olika födogrupperna. Men det är jag.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • soderp­ling
    Äldre 4 Jul 16:05
    #42

    Tack för alla tips. Jag blir väldigt peppad.

    I början av juni hade jag varit väldigt duktig. Jag hade tränat ordentligt flera dagar i veckan i flera veckor och min brudklänningen satt löst.
    Nu har det varit flera veckor med middagsmöte, födelsedagsfiranden, avslutningar, möhippa och en veckas semester och nu sitter klänningen tajtare igen.

    Jag vill så gärna sy in min klänning.

    Tur var har jag ett midnattslopp som jag måste börja träna inför och alla era bra tips.

    Jag har ändå gått ner några gånger tidigare och en sak som funkar för mig är att grov räkna kalorier tillsammans med löpning/promenader.
    Jag försöker då ligga på max 1800 kalorier om dagen och tillsammans med löpning och vardagsmotion brukar jag snabbt gå ner i vikt.

  • kj79
    Äldre 4 Jul 18:20
    #43

    Du kan ju göra mos av broccoli men också av blomkål. Finns massa bra recept på nätet!

  • sensom­marbru­d
    Äldre 4 Jul 18:34
    #44

    Passionsblomma som sagt så var det ägg och tomat jag åt till frukost och förmiddagsfikat INTE dagarn i ända men du kanske inte läste just det. Ägg passar perfekt under förmiddagen när man jobbar som jag gör.


    Jag mår redan mycket bättre av att inte äta mejeriprodukter men imorgon tänker jag börja med lättkvarg till frukost och kanske till 18målet. Tillsammans med hallon som har ett lågt GI blir detta lite godare :D


    Kom igen brudar fler bantningstips det finns 25897542 brudar med på tok för mycket valkar innan den stora dagen :D


    <3

  • Äldre 4 Jul 19:33
    #45
    sensommarbrud skrev 2013-07-04 18:34:04 följande:

    det finns 25897542 brudar med på tok för mycket valkar innan den stora dagen :D


    Ja och jag var en av dom... Tungan ute
    Jag prioriterade att må bra och orka med dagen istället för att vara smal och "snygg" (sätter snygg inom citattecken eftersom jag faktiskt inte alls anser att det borde vara likhetstecken mellan smal och snygg som många tror). 

    Det där var faktiskt en rätt onödig kommentar tycker jag.
    Om du vill banta och tappa cm runt midjan så är det ju upp till dig. Men att slänga ur sig att i princip alla som ska stå brud (med 258 miljoner brudar så bör det vara alla) borde banta bort valkarna gav mig en olustig bismak... 
  • Äldre 4 Jul 20:00
    #46
    sensommarbrud skrev 2013-07-04 12:19:03 följande:

    Idag är det dag nr 2 och jag har ätit mest ägg och tomater idag.


    Jo, det var ju det jag läste-du tänkte nog mer än du skrev, men det spelar ingen roll, bara du förstår vad det var som fick mig att reagera.
    sensommarbrud skrev 2013-07-04 18:34:04 följande:

    Passionsblomma som sagt så var det ägg och tomat jag åt till frukost och förmiddagsfikat INTE dagarn i ända men du kanske inte läste just det. Ägg passar perfekt under förmiddagen när man jobbar som jag gör.


    Tycker du inte du fått tillräckligt med tips nu för att kunna göra en vettig plan? För det blir ju inte något bra om du försöker köra alal tips samtidigt.
    Jag hoppas att du är snsad och förståndig nog att göra det här med omdöme-jag vill inte bidra till att någon sätter igång hetsprojekt som är farliga eller i slutänden leder till ännu större viktökning. Så jag säger det igen: ät och rör dig, och gör av med mer än du stoppar i dig, så blir det bra.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 4 Jul 20:51
    #47
    Chicita skrev 2013-07-04 19:33:23 följande:
    Ja och jag var en av dom... Tungan ute
    Jag prioriterade att må bra och orka med dagen istället för att vara smal och "snygg" (sätter snygg inom citattecken eftersom jag faktiskt inte alls anser att det borde vara likhetstecken mellan smal och snygg som många tror). 

    Det där var faktiskt en rätt onödig kommentar tycker jag.
    Om du vill banta och tappa cm runt midjan så är det ju upp till dig. Men att slänga ur sig att i princip alla som ska stå brud (med 258 miljoner brudar så bör det vara alla) borde banta bort valkarna gav mig en olustig bismak... 
    Aaaamen på det!
  • Äldre 4 Jul 21:01
    #48
    Chicita skrev 2013-07-04 19:33:23 följande:
    Ja och jag var en av dom... Tungan ute
    Jag prioriterade att må bra och orka med dagen istället för att vara smal och "snygg" (sätter snygg inom citattecken eftersom jag faktiskt inte alls anser att det borde vara likhetstecken mellan smal och snygg som många tror). 

    Det där var faktiskt en rätt onödig kommentar tycker jag.
    Om du vill banta och tappa cm runt midjan så är det ju upp till dig. Men att slänga ur sig att i princip alla som ska stå brud (med 258 miljoner brudar så bör det vara alla) borde banta bort valkarna gav mig en olustig bismak... 
    !!!
  • sensom­marbru­d
    Äldre 4 Jul 21:05
    #49

    nu kanske inte jag använder mig av alla tips utan det finns säkert andra än jag som snappar upp tips här. Och det finns MASSA brudar som inte behöver gå ner i vikt men det finns säker en hel drös som både behöver och vill!


    Så jag tycker att ni ska sluta ta åt er och tipsa vidare, hade jag använt alla tips hade jag ju levt på luft.


    jag sitter ju inte och säger att just DU ska babta eller hur?


     

  • Äldre 4 Jul 22:00
    #50
    sensommarbrud skrev 2013-07-04 21:05:30 följande:

    jag sitter ju inte och säger att just DU ska babta eller hur? 


    Nej men du säger i princip att alla borde banta om man ska gifta sig. (eftersom: "det finns 25897542 brudar med på tok för mycket valkar innan den stora dagen" - inte "det finns säkert fler som vill tappa några cm". Utan du konstaterar att det finns flera miljoner som är för feta för att gifta sig...)
    Och det gjorde i alla fall att jag tappade lusten att hjälpa dig.
Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!