• Champus

    Vad ska era tärnor och näbbar ha på sig??

    Tycker det har varit svårt att välja klänning, då det inte finns lika mycket att välja på när man är lite rund..Ska gifta mig den 31 Augusti, så det börjar bli bråttom! Men det är visst lika svårt att välja kläder åt resten av sällskapet  Speciellt om det finns lite tonåringar med hahahaVad ska era tärnor och näbbar ha på sig?? Bilder skulle vara najsHjäälp tack    

  • Svar på tråden Vad ska era tärnor och näbbar ha på sig??
  • sansun

    Hade samma "bekymmer" som du.
    3 näbbar, 2 pojkar 1 1/2 & 2 1/2 år kommer att ha svarta kostym/finbyxor, vit skjorta, svart & silver randig väst och en klarblå/kungsblå/royalblå fluga. Skor till dem kommer bli endera svarta finskor eller blå typ converse.  
    1 näbb, tjej på 10 år kommer att ha denna klänning fast i kungsblå. 

    www.jenjenhouse.com/se/A-Linjeformat-Hallare-Knaelang-Chiffon-Klaenningar-Foer-Juniortaerna-Med-Rufsar-009022496-g22496

    Mina 3 tärnor fick fria händer att välja ut en kort klänning i kungsblå  från Jenjenhouse. Just för att de är såå olika. Min bonus dotter är 18 år smalsom en sticka å utan kvinnoform, min syster 36 år och ganska kurvig & min bästa vännina 30 år och nubliven 2 barns mor. (EXTREMT olika i både kroppsform och stil) allihop. MEN till min stora förvåning så har de alla valt samma klänning Självklart har dom pratat ihop sig men att dom kom fram till en blev jag väldigt förvånad över Denna blev det men i kungsblå då:

    www.jenjenhouse.com/se/A-Linjeformat-Hallare-Knaelang-Chiffong-Satin-Brudtaerneklaenning-Med-Rufsar-007000937-g937

    Skor till tjejerna kommer att bli valfria i svarta eller silver och silver accosiarier.  

    Så mitt tips är att låta dem leta klänningar själva å binda ihop alla med ett tema. Tex, korta eller en viss färg. Lycka till! 

  • daniiel

    Efter att tärnorna hade prövat kanske 30 olika klänningar, så landade vi på ett par ljusrosa och svarta i satin. Kinaklännigar. Med svart bolero och svarta skor till. En av tärnorna var strax under 20år och den andra strax över.



    Till dottern, brudnäbben, som då var 4,5år hittade vi en klänning på Lindex som passade alldeles utmärkt som näbbklänning och både jag och dottern tyckte den var jättefin :)


  • Champus

    Tack allihop!Ja det är verkligen inte lätt.. Nu har vi hittat klänningar till våra brudnäbbar, och då bestämmer sig min tärna att hennes inte var fin nog hahahah så nu börjar jakten om igen! 

Svar på tråden Vad ska era tärnor och näbbar ha på sig??