• Sara1991

    Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

    Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

  • Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Salt

    Haha! ja, det gick lite fort när jag skrev det där! Ursäkta att det blev snurrigt.
    Det handlar om augusti månad och då finns det ju inte pioner va?
    Vill gärna få tips om alternativ som liknar pioner! 

  • filibustern
    Sara1991 skrev 2014-03-05 22:38:09 följande:
    Filibustern: Hej :) Självklart kan man ha hjärtan på tråd tillsammans med vilka blommor man vill . Gerbera är ingen direkt vanlig bröllopsblomma och just kombinationen med hjärtan på tråd är inget jag sett tidigare . har letat runt efter bilder överallt men finns tyvärr inga på just denna kombination . Så värst mkt dyrare blir de inte , de kanske handlar om ca 50-100:- . Inte mer än så troligen :) Ett litet tips från mig skulle vara att inte kolla runt och planera i detalj hur du vill ha det. då det i slutändan kommer vara din blivandes val. hinta om form och färg och så kan du ju alltid göra . men försök att inte detaljplanera , så riskerar du inte att bli besviken om det blir nåt helt annat än du tänkt dig :)
    jo ja vet, men det är ju så svårt att låta bli! :P men det ska bli kul att se vad han hittar på^^ 
  • Pingu

    Tack för tipsen! Orangea kallor och den sista orkidén ska jag absolut ha med. Klängliljan hoppas jag på att se i verkligheten innan... Börjar känna mig ganska klar. Nu ska jag bara leta lättodlade blommor till dekorationen, lär bli svårt med tanke på mitt exotiska tema.

  • FruForsmark

    Hej Sara! Jag planerar dop för min lilla dotter och vill ha temafärg aprikos/persika. Skulle vilja ha rosor på borden i ljus aprikos färg. Vad för rossort rekommenderar du? Jag har hittat jättefina avalanche rosor men om det finns billigare sorter är det uppskattat. Finns det kvistrosor i aprikos färg? Tack på förhand!

  • Helena1990

    Hejsan.

    Jag gifter mig i Maj 2015 men kan så klart inte vänta att planera. Då det kommer till blommor så vill jag endast ha en stor bukett med Brudslöja antingen vita eller ljus rosa. Hur bra håller dessa sig? Hur många kvistar brudslöja tror du att jag behöver köpa för att få en stor tät bukett? Lägger till en bild som jag hittat på google där tärnorna har mindre buketter vilket mina tärnor också kommer ha :)


  • Catelicat

    Jag är sugen på något sånthär till mig:



    Och syrén eller lavendel-buketter till mina två tärnor:


     


    Tyvärr har jag noll koll på om det ens går att få tag på syrén och lavendel i början på juni? Pioner är också knepigt, men det borde gå att få tag på i början på juni...
    Vad tror ni?
     
  • Sara1991
    Pingu skrev 2014-03-08 15:21:27 följande:
    Tack för tipsen! Orangea kallor och den sista orkidén ska jag absolut ha med. Klängliljan hoppas jag på att se i verkligheten innan... Börjar känna mig ganska klar. Nu ska jag bara leta lättodlade blommor till dekorationen, lär bli svårt med tanke på mitt exotiska tema.

    Dem är jättevackra :) Du får höra med blomsterbutiken som du kommer anlita och höra om dem har möjlighet att ta in klänglilja så du får se dem . Då det är en ovanlig blomma som man inte vanligen har i butik så skulle jag personligen valt att ta in den i förväg, då den är dyr och därför svårsålt, men det får du helt enkelt höra med din florist om :)


     

  • Sara1991
    FruForsmark skrev 2014-03-08 15:31:33 följande:
    Hej Sara! Jag planerar dop för min lilla dotter och vill ha temafärg aprikos/persika. Skulle vilja ha rosor på borden i ljus aprikos färg. Vad för rossort rekommenderar du? Jag har hittat jättefina avalanche rosor men om det finns billigare sorter är det uppskattat. Finns det kvistrosor i aprikos färg? Tack på förhand!

    Hej :)


    Sorten du menar heter Avalanche Peach och är helt underbart vacker, är en av mina absoluta favoriter. Avalanch rosor i allmänhet är så väldigt vackra med sitt lite större blomhuvud och mjuka form. Finns massvis med olika rossorter men i just aprikos så har jag inte stött på så många olika sorter och avalanche peach är helt klrt den finaste :) Självklart finns det aprikosa kvistrosor. Har tyvärr inga specifika namn att ge dig men hör med din florist så kan hon prata med sin grossist och få namn och prisuppgifter . :)

  • Sara1991
    Helena1990 skrev 2014-03-08 15:44:12 följande:
    Hejsan.

    Jag gifter mig i Maj 2015 men kan så klart inte vänta att planera. Då det kommer till blommor så vill jag endast ha en stor bukett med Brudslöja antingen vita eller ljus rosa. Hur bra håller dessa sig? Hur många kvistar brudslöja tror du att jag behöver köpa för att få en stor tät bukett? Lägger till en bild som jag hittat på google där tärnorna har mindre buketter vilket mina tärnor också kommer ha :)


    Hej :) Brudslöja håller sig jättebra , brukar stå väldigt länge . Oj det är helt omöjligt tt säga såhär utan att se de framför mig. De beror helt på hur stora kvistar du köper och också hur stor bukett du vill ha.
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)