• Sara1991

    Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

    Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

  • Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991

    Har bifogat lite bilder som visar lite av dem ideer jag framförde ovan , för mer bilder kika på de bilder jaag lagt upp i tidigare inlägg i blå och lila färgskala:)

  • Sara1991
    Malaina skrev 2013-05-20 20:29:11 följande:
    TAck för tipsen :D det blir till hjälp då de verkar vilja att jag är förberedd när jag ska beställa dom hos min florist!
    Du behöver inte vara förberedd när du kommer till en florist, de är därför vi finns. De vi främst vill veta är miljön där vigsel och fest ska ske, eventuella temafärger, om de är någon speciell känsla ni vill ha på bröllopet ( vintage, marint, skog, ängsbröllop osv) . Resten disskuterar man fram ihop när de gäller blommor , färgkombinationer osv. De är inte ofta som mina brudar vet exakta blommor och så utan de är främst färger och känsla man brukar veta innan :) resten hjälper jag till med på plats :)
  • Malin4900

    Tack för svar på tidigare fråga! Nu har jag en till :) Vad finns det för vita blommor till bra pris i mitten på maj?

  • Sara1991

    Malin4900: Hej :) de finns inga blommor som ligger på ett lägre pris en normalt . De blommor som är billigast är : Nejlika , germini, gerbera och kryssantemum och dem ligger runt 15-25 kronor ung :) typiska blommor som finns i maj är : pioner, astillbe, stjärnflocka,flox,riddarsporre,lejongap mm :)

  • Eliin

    TACK!
    ...för din hjälp med lite inspiration!
    Kallor är ju faktiskt väldigt fina :)
    Jag tyckte om den översta av bilderna du postade som inspiration samt den andra (den med kallorna och den med orkidder). Däremot fastnar jag inte alls för de buketterna som går i den lila färgskalan. Det är helt enkelt inte jag!
    Jag får helt enkelt fortsätta fundera/klura och kika på bilder för att få inspiration innan jag går till en florist, så att jag vet vilken känsla jag är ute efter. Men det lät rätt att jag nog bör ha kalla färger för att det ska "passa in". Jag kan mycket enklare säga vad jag INTE vill ha när någon visar mig biler och liknande, men jag vet itne vad det är jag VILL ha :)

    Jag förstår att klänningen spelar in, men jag undrar vad min längd och kroppsform har för inverkarn på val av bukett? (nyfiken)

  • Malin4900

    Tack! Härligt med pioner, det vill jag nog ha! Jag tänkte bara att om det var säsong för en blomma så låg den bättre i pris än vid "fel" säsong :)

  • Sara1991

    Eliin: Hej :) Vad bra , då vet du lite mer Vad du gillar :) både kallor och orchideer är supervackra! Absolut , du behöver inte veta allting innan , de hjälper vi som florister dig med på plats . De är mest känsla och färger som är bra att veta :) Allting bidrar ju till helheten , så även buketten och beroende på kroppsform osv så finns de buketter som ser mer eller mindre smickrande ut . De är självklart inget måste utan mest riktlinjer .:)

  • MTB

    Hej,
    Jag funderar lite smått på att ha riktiga blommor i håret. Kan du tipsa om några sorter som skulle klara att hålla sig fräscha en hel dag? =) 

  • Vicke01

    Hej!Jag tänkte plocka ormbunke och ha i vaserna på bordet + i min bukett. Var ute och plockade nu och de sloknade direkt :( Det dröjde nog ca 20 minuter innan de kom i vatten hemma + att det blåste ute. Kan jag räkna med att kunna plocka ormbunkar själv dagen innan bröllopet eller ska jag beställa hos en florist (de kanske har tillgång till en annan sort än den vilda i skogen).    

  • Sara1991

    MTB: Hej :) de allra flesta blommor kommer klara sig . Dem ligger i en plastpåse sprayad med vatten så att dem klarar sig , så låt dem ligga där tills dem ska sättas i håret :) rosor och orkidéer är de vanligaste att ha i håret :)

Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)