• AoPoV

    Linköpingsbröllop 2014

    Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

    Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

    Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

  • Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • marolo
    tess skrev 2013-10-06 23:27:54 följande:
    Någon som köpt något från dressromanza? HIttar inte vart de håller hus dvs om det blir importkostnader för klänningen om jag beställer därifrån. www.dressromanza.com/ronald-joyce/6601-d31057...
    jag skulle nog räkna med både moms och tull tyvärr, men det kan vara så om jag får gissa att sidan är tjeckisk och de är ju med i EU så kanske att det inte blir någon tull? däremot var det en riktigt cool klänning! snyggt med kontrasterna mellan det svarta och det vita :)
  • amerika

    Någon som varit på Bröllopshuset, Partyworld, Festyran eller Amorica och kollat på klänningar på rean? 

    Eller var kommer ni att köpa era klänningar någonstans?

    Jag ska prova i butik (om det finns några inne som jag kan prova då jag drar en större storlek) men jag tror inte/har inga förhoppningar om att kunna hitta "min" klänning där. Jag vill inte ha någon sådan klänning som är på modet just nu (axelbandslös med draperingar över magen) och jag vill inte betala mer än 3000 kr för klänningen, så nej, tror inte jag kommer hitta något i butik.
    För mig lutar det mest åt att måttbeställa en kinaklänning som min mamma som är skicklig att sy får göra ändringar på om så krävs. 


    24 maj 2014
  • marolo
    amerika skrev 2013-10-10 09:21:54 följande:
    Någon som varit på Bröllopshuset, Partyworld, Festyran eller Amorica och kollat på klänningar på rean? 

    Eller var kommer ni att köpa era klänningar någonstans?

    Jag ska prova i butik (om det finns några inne som jag kan prova då jag drar en större storlek) men jag tror inte/har inga förhoppningar om att kunna hitta "min" klänning där. Jag vill inte ha någon sådan klänning som är på modet just nu (axelbandslös med draperingar över magen) och jag vill inte betala mer än 3000 kr för klänningen, så nej, tror inte jag kommer hitta något i butik.
    För mig lutar det mest åt att måttbeställa en kinaklänning som min mamma som är skicklig att sy får göra ändringar på om så krävs. 
    24 maj 2014
    jag har dålig erfarenhet v bröllopshuset, partyworld tycker jag hade bra service men hittade inget jag ville ha, köpte min klänning på blocket förra veckan och är jätenöjd :)



  • corne88

    På bröllopshuset måste man ha tur med personalen. En del av dom är ganska ohjälpsamma. Jag kände mig mest ivägen när jag var inne och kollade enbart. 

    På partyworld fick jag mer än gärna se på klänningar, men för att prova dom ville hon att jag bokade tid. Men hon i butiken var trevlig och svarade på de frågor jag hade. 

    På festyran hade de iaf när jag var där inte många klänningar i större storlek, dock sa hon att det skulle komma hem allt eftersom hösten kom.

    Jag sprang över min klänning av en slump på en brudbutik i Jönköping. Helt underbar personal och många klänningar i större storlek hade de oxå.

    De flesta brudbutiker jag varit i har klänningar under hösten/vintern i storlek upp till 62.  

  • marolo

    börjar tvivla lite på mitt val av lokal, inte så att det är något med lokalen den är helt perfekt! Men jag hade räknat med ett sommarbröllop i juli/augusti och lokalen finns ju bara 20 september tidigast...Men frågan är om det ens finns några andra lokaler som inte är upptagna, letar runt lite men hittar inget som passar lika bra som slatterfors...Får väl helt enkelt ställa in mig på ett höstbröllop ven om det är senare...  

  • tess

    Även om jag betalar moms och tull på klänningen så blir den billigare än i butik. Frågan är bra om de kan leverera eller inte.Jag har varit på  PartyWorld - rätt urplockat. Nyheter kommer in under hösten typ november om jag förstod rätt. Kollade även i Tannefors men hittade inget. Talade om att jag inte vill ha utan axelband och fick till svar att jag skulle ha slöja över axlarna. Kände med andra ord inte att jag fick allt för bra hjälp där (och hittade inget av intresse heller)  Vad hetter buktiken i Jönköping?  

  • widuse

    Även jag gjorde en rajd i alla bröllopsbutiker i stan förra veckan...hittade inget men fick iaf bra service i aamtliga. Finaste klänningar ( för mig) hade helt klart Amorica ute vid tornet.... men jag hittade inget jag absolut kunde tänka mig. Har nu iaf bokat in en provning med Hui Couture i november....riskerar väl därmed bli skinnad, men jag avbokar om jag hittar ngt annat innan. Vad kan man räkna med att det skulle kosta att sy upp hos sömmerska? En annan sak.... har fått offert av cateringfirman som landade på ca 670 kr/ person för personal från brudskål till vickning på batten, tre rätters fin middag, hyra av alla bestick glas tallrikar dukar kandelabrar etc etc plus transport för cateringfirman. Således allt utan dryck som vi fixar själva ( ska ju vara på slattefors). Vad säger ni om det priset??

  • marolo
    widuse skrev 2013-10-15 21:12:18 följande:
    Även jag gjorde en rajd i alla bröllopsbutiker i stan förra veckan...hittade inget men fick iaf bra service i aamtliga. Finaste klänningar ( för mig) hade helt klart Amorica ute vid tornet.... men jag hittade inget jag absolut kunde tänka mig. Har nu iaf bokat in en provning med Hui Couture i november....riskerar väl därmed bli skinnad, men jag avbokar om jag hittar ngt annat innan. Vad kan man räkna med att det skulle kosta att sy upp hos sömmerska? En annan sak.... har fått offert av cateringfirman som landade på ca 670 kr/ person för personal från brudskål till vickning på batten, tre rätters fin middag, hyra av alla bestick glas tallrikar dukar kandelabrar etc etc plus transport för cateringfirman. Således allt utan dryck som vi fixar själva ( ska ju vara på slattefors). Vad säger ni om det priset??
    kan inte så mycket om pris men tycker det låter rimligt efterso mni verkligen får allt (utom drickan då) desutom måste det vara väldigt smidigt och det är väl det man betalar för oxå :)
Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014